Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels (naar mijn idee) alles wat nodig is om de pc op te starten op de juiste plek gezet en verbonden. Toch krijg ik geen beeld als ik de pc op de monitor aansluit. Toen ik de videokaart eruit haalde ging hij wel meteen naar de bios. Het ligt dus aan de videokaart. Mijn vraag is hoe ik dit probleem kan oplossen. De videokaart doet het wel in ieder geval deels want de fans draaien als ik hem aansluit.
...
Deze componenten heb ik gebruikt:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 218,90€ 218,90
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 87,50€ 87,50
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 4G€ 265,50€ 265,50
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart€ 70,95€ 70,95
1BenQ GW2470H Zwart€ 119,-€ 119,-
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 60,95€ 60,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 928,70

Alle reacties

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:59

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Voeding van je videokaart wel aangesloten?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Verwijderd

Topicstarter
Ja want de fans doen het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 03:47

ResuCigam

BOFH

Stop je videokaart er in maar sluit je monitor onboard aan, als je dan wel beeld hebt ga je naar het BIOS en daar selecteer je PCI-E als primary videokaart (of iets dergelijks). Daarna afsluiten en de monitor op de videokaart aansluiten. Als het goed is heb je dan beeld.

We do what we must because we can.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:22
Je zegt dat hij als hij er niet in zit hij direct naar de bios gaat. Heb je als hij er wel in zit wel het scherm aangesloten aan de poorten die aan de achterkant van de videokaart zitten? De video poorten die aan het moederbord zitten worden uitgeschakeld als er een grafische kaart in zit.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Flamesz schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:58:
De video poorten die aan het moederbord zitten worden uitgeschakeld als er een grafische kaart in zit.
Yeah right; vandaar dat ik gewoon een multi-monitor setup thuis heb met mijn Intel CPU (dus op moederbord) en mijn GTX960...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Als de videokaart in je pc zit waar sluit je dan de monitor op aan?

Is je bios ook voorzien van de laatste versie?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• Flamesz
MAX3400 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:59:
[...]

Yeah right; vandaar dat ik gewoon een multi-monitor setup thuis heb met mijn Intel CPU (dus op moederbord) en mijn GTX960...
Oh goed van jou hoor, dat je de juiste optie in je bios hebt gevonden! Ik ben heel trots op je!
De topicstarter heeft aangezien hij de computer pas net gebouwd heeft waarschijnlijk nog niet aan zulke opties gezeten, en ik heb hem dus gewoon een bruikbare tip gegeven om het probleem te vinden. Wat jij met je computer doet lijkt me een beetje irrelevant voor dit topic.

Verwijderd

Topicstarter
Flamesz schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:58:
Je zegt dat hij als hij er niet in zit hij direct naar de bios gaat. Heb je als hij er wel in zit wel het scherm aangesloten aan de poorten die aan de achterkant van de videokaart zitten? De video poorten die aan het moederbord zitten worden uitgeschakeld als er een grafische kaart in zit.
Ik heb wel de monitor op één van de twee onderste ingangen waar HDMI bijstaat aangesloten. Dan zegt de monitor dat er geen kabel op aangesloten is.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:16
De vraag is, zit de kabel in de grafische kaart of op de aansluitingen van het moederbord.
De kabel moet in de grafische kaart.

Even net zitten kijken naar de onderdelen en dan verwacht ik dat je ze wel goed hebt.

Heb je wel de 8 polige voedingskabel aangesloten bovenop de kaart aan de achterkant?
De kaart krijgt deels voeding vanuit de poort en de rest vanuit de stekker. Dus dat de fans draaien staat los van voldoende voeding.

[ Voor 58% gewijzigd door Arunia op 29-12-2016 12:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:06:
De vraag is, zit de kabel in de grafische kaart of op de aansluitingen van het moederbord.
De kabel moet in de grafische kaart.

Even net zitten kijken naar de onderdelen en dan verwacht ik dat je ze wel goed hebt.

Heb je wel de 8 polige voedingskabel aangesloten bovenop de kaart aan de achterkant?
De kaart krijgt deels voeding vanuit de poort en de rest vanuit de stekker. Dus dat de fans draaien staat los van voldoende voeding.
Er bovenop, dus niet aan de kant waar hij aangesloten zit op het moederbord. Er is toch maar één mogelijkheid?

• Flamesz
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/r459rchc4ey4osb/2001180903.png?raw=1

Bij de pijl moet ook nog een stekker er in, vanaf je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Ja die heb ik er ook in gedaan en hij zit via de slot aan de onderkant vast aan het moederbord, al weet ik niet zeker of dit helemaal goed zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
Even goed doordrukken. Er zit een nokje achter op het slot waar die mee vast klikt.

Verwijderd

Als je de videokaart eruit haalt en opstart zonder, wissel je dan ook de aansluiting van het scherm naar een andere plek op de PC? (want videokaart zit er niet in)

If no, je hebt je scherm op de onboard videokaart aangesloten. De stekker moet de videokaart in gaan.

• Flamesz
Hmm. Als de tip van Arunia niet werkt dan kan het zijn dat je GPU stuk is. Je zou hem nog kunnen proberen in een andere PCI-E slot op het moederbord. En anders proberen in een andere computer, of een andere GPU in die van jou.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf het probleem ontdekt maar toch bedankt allemaal! Ik moest bij de monitor eerst de port selecteren waar de HDMI kabel op aangesloten was.

• Arunia
Haha, dat is inderdaad ook een goeie.
Alhoewel het vaag is dat het vanuit de pc wel werkt. Of heb je 2 kabels in je monitor.
Pagina: 1