Toon posts:

Ervaringen met E-ink beeldschermen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me dat e-ink monitoren erg prettig kunnen werken als je de hele dag naar schermen zit te kijken, ook voor ontwikkelaars. Helaas zijn er nog geen schermen met kleuren.

En deze is 13.3 inch, de helft qua afmetingen cq een kwart van de oppervlakte van wat je zou willen.
http://the-digital-reader...e-order-on-indiegogo-799/

Die Dasung heeft op 13.3 inch een resolutie van 1600 x 1200. Slechts(?) 16 grijsgradaties, maar daar kun je ook 5 levels van maken om de refreshrate hoger te krijgen. Het scherm heeft nog wat ghost-refresh issues.
kleine demo, maar op een lage resolutie.
YouTube: Typing on Dasung Paperlike in Word, PDF, webpages, USB-powered 13.3...

Maar... zijn er al mensen die gewerkt hebben met (meerdere) van deze schemen, al of niet in multi-screen opstelling? Hoe gaat dat als je daar uren achtereen op moet werken?
Als het scherm traag is, zit je weer met je muis te hannesen, anderzijds is het misschien helemaal geen probleem als daar iets slims voor komt.

Misschien komt er wel ooit een combi van e-ink me daarin blacklight voor de plaatjes.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2016 12:18 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als je zo een beetje rondkijkt op internet, lijkt de mening overal hetzelfde: de monitoren zijn niet snel zat voor de refresh van je muis en je OS (normaliter minstens 60Hz) en ook de resolutie van dit soort zaken is echt ondergeschikt; 768p lijkt al amper ontwikkeld te zijn.

Zijdelings; als ik in een minder verlichte ruimte langere tijd werk op een goede monitor maar het verschil tussen twee vlakken is zeer groot, als je dan opstaat en wegloopt hou je tijdelijk een vlek voor je ogen. Dat is trouwens niet anders dan als je in een flitser van een fototoestel hebt gekeken. Als je dan zometeen 4 uur achter een zwart/wit scherm gaat zitten werken en je "moet" overschakelen op kleur omdat je TV gaat kijken, moet je ook acclimatiseren.

Ik zie weinig/geen nut om een dergelijk scherm als vaste monitor te gebruiken, ongeacht of deze in 13" of 30" te leveren zijn in resoluties van 800p tot 2160p.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof