• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Life is Strange is een episodisch interactief avonturenspel ontwikkeld door Dontnod Entertainment en uitgebracht door Square Enix. Het spel werd in januari 2015 uitgebracht voor Microsoft Windows, PlayStation 4, PlayStation 3, Xbox 360 en Xbox One en in juli 2016 werd het spel uitgebracht voor Linux en Mac OS. Het spel gaat over Maxine Caufield, een jonge studente fotografie die ontdekt dat ze naar het verleden kan reizen.

Als je wil helpen de topicstart beter te maken, DM me. Ik had weinig tijd/zin om't allemaal goed uit te vogelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Firesphere op 29-12-2016 10:45 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:03

Trouble

Everything is awesome

Ik zag net vandaag dat Life is Strange episode 1 gratis is via Steam. Ik weet niet of het een tijdelijke actie is of niet, maar ik heb het wel gedownload :) http://store.steampowered.com/app/319630/

| 17 December 1991 | De Nerdette |

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Deze heb ik onlangs gespeeld. Echt heel goed. Voor een groot deel vrij laidback en sfeervol en het behandelt een hoop gevoelige thema's op een vrij volwassen manier. Het is een beetje een coming of age verhaal over het leren maken van keuzes en omgaan met die verantwoordelijkheid. Met sterke verwijzingen naar Catcher in the Rye en andere vergelijkbare boeken. Heel verfrissend om zo'n ervaring in game-vorm gegoten te zien worden.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Wat mij opviel in de gameplay specifiek, is dat Max altijd wandelt. Het geeft de game zo'n veel rustiger, minder haastig gevoel. En ik had ook eigenlijk nooit het gevoel te willen rennen, tenzij het nodig was.

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Trouble schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:49:
Ik zag net vandaag dat Life is Strange episode 1 gratis is via Steam. Ik weet niet of het een tijdelijke actie is of niet, maar ik heb het wel gedownload :) http://store.steampowered.com/app/319630/
Voor zover ik weet inderdaad tijdelijk. De Season Pass is worth it ;)

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:52
Op psn (playstation) is episode 1 altijd al gratis geweest vanaf het begin, lijkt me dat dit dan ook bij de rest van de platformen is?

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Vond het spel erg leuk, behalve Episode 5. Makers hadden ook aangegeven dat ze het wat hadden "afgeraffeld" wegens tijds/gelddruk vanuit Square Enix.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:56

g0tanks

Moderator CSA
basjuhh schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:47:
Op psn (playstation) is episode 1 altijd al gratis geweest vanaf het begin, lijkt me dat dit dan ook bij de rest van de platformen is?
Op Steam is Life Is Strange pas sinds 1-2 maanden ofzo gratis, maar volgens mij wel permanent. Dat zie je wel vaker bij dit soort spellen met meerdere episodes.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Ik heb net het spel uitgespeeld. En zonder spoilers, I would give up everything for Chloe.

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ah ja, dit is echt een hele mooie game, heb ik begin dit jaar ergens gekocht voor op de ps4 en uitgespeeld, het einde liet me toch achter met een brok in mijn keel, enorm sterk verhaal.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het ook onlangs uitgespeeld op de PS4. Ik heb nog een PS3 versie achter de hand. Daarin wil ik andere keuzes maken, opdat ik kan zien hoe deze uitpakken. Al heb ik wel sterk de indruk dat sommige gebeurtenissen reeds vastliggen. Helaas viel mijn internetverbinding uit, waardoor ik aan het slot niet kon terugzien welke keuze andere spelers in dezelfde situatie hebben gemaakt. Soms werden er overigens ook gebeurtenissen vermeld, welke in niet voor mogelijk hield. Daarom wil ik het graag opnieuw doorspelen, maar niet direct.

Het was een meeslepend verhaal. Verder vond ik het ook wel prettig dat de game technisch ook prima in orde leek. Bij de Telltale games liep ik steeds wel tegen enkele bugs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Het pad ligt volgens mij ook vast. Maar de keuzes bepalen hoe je van begin naar het einde komt. Het schijnt mogelijk te zijn op de VIP lijst te staan in EP5, met de juiste keuzes bijvoorbeeld. Dus ik ben ook wel benieuwd naar andere opties. Maar het her-spelen zal nooit dezelfde ervaring geven als de eerste keer vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

spoiler:
Het is alleen jammer dat je uiteindelijk (ongeacht de gehele storyline aan het einde kan kiezen uit 2 keuzes. Ongeacht wat al je keuzes zijn, aan het einde zijn 2 keuzes, en die zijn beiden ruk en geven altijd het zelfde einde aan de storyline

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Ik heb vorige week episode 1 gespeeld, maar ik ga de rest niet kopen. Ik vind het een mooie game, goed gemaakt, maar de gameplay vind ik echt irritant (vooral hoe je de muis moet bedienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik had zelf eerst mijn twijfels bij Life Is Strange, voornamelijk omdat ik dacht dat de gameplay veel te langzaam zou zijn. Echter heb ik me goed vermaakt met Episode 1 en daarom ook de andere vier gekocht, ondanks die irritante muisacties waar hierboven ook over wordt gepraat. :p

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
Erg mooie game, die meer speelt als een film, heb een x360 controller gebruikt, en daardoor waarschijnlijk ook geen problemen met de controls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Ik zat te kijken naar de voice actors van Life is Strange: IMDB: Life Is Strange (Video Game 2015)

Blijkbaar worden Chloe Price / Stella Hill / Taylor Christensen / Sarah allemaal gespeeld door Ashley Burch, o.a. bekend van Tiny Tina in Borderlands 2. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Firesphere schreef op maandag 2 januari 2017 @ 10:38:
Het pad ligt volgens mij ook vast. Maar de keuzes bepalen hoe je van begin naar het einde komt. Het schijnt mogelijk te zijn op de VIP lijst te staan in EP5, met de juiste keuzes bijvoorbeeld. Dus ik ben ook wel benieuwd naar andere opties. Maar het her-spelen zal nooit dezelfde ervaring geven als de eerste keer vrees ik.
Die VIP lijst kan je gewoon ergens vinden en het maakt niet veel uit of je op de lijst staat of niet. Heb het spel net voor de tweede keer uitgespeeld en de beleving was voor mij een stuk minder dan de eerste keer. Ook kom je er achter dat het pad redelijk vast staat en het meer de details zijn die veranderen.
g0tanks schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:47:
Ik zat te kijken naar de voice actors van Life is Strange: IMDB: Life Is Strange (Video Game 2015)

Blijkbaar worden Chloe Price / Stella Hill / Taylor Christensen / Sarah allemaal gespeeld door Ashley Burch, o.a. bekend van Tiny Tina in Borderlands 2. :+
Klopt, dit wordt ook verteld in de directors commentary. Als je die hebt is het wel leuk om een keer te kijken.

Ik heb ook een video gezien dat met muis en toetsenbord wordt gespeeld, dat ziet er inderdaad erg omslachtig uit. Ben blij dat ik voor een controller heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Net uitgespeeld.
spoiler:
Bae over Bay. Ik heb Chloe al een dozijn keren gered, dus deze laatste keer kon er ook nog wel bij. Daarnaast leek het qua schade wel mee te vallen. Arcadia Bay is verwoest maar het zou een veel moeilijkere keuze zijn geweest als ze allerlei mensen (zichtbaar) dood zouden laten gaan in die storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
g0tanks schreef op maandag 9 januari 2017 @ 15:35:
Net uitgespeeld.
spoiler:
Bae over Bay. Ik heb Chloe al een dozijn keren gered, dus deze laatste keer kon er ook nog wel bij. Daarnaast leek het qua schade wel mee te vallen. Arcadia Bay is verwoest maar het zou een veel moeilijkere keuze zijn geweest als ze allerlei mensen (zichtbaar) dood zouden laten gaan in die storm.
spoiler:
Ik heb het idee, dat ze de schade wilden laten zien in de storm episode, waar je allerlei mensen kan redden. En je daardoor binding met het dorp ipv Chloe zou moeten krijgen. Maar zoals eerder gezegd in dit topic.... Is E5 afgeraffeld en komt het daardoor niet lekker uit de verf

[ Voor 0% gewijzigd door Firesphere op 10-01-2017 12:24 . Reden: Backspace I guess ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Trouble schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:12:
Ik heb vorige week episode 1 gespeeld, maar ik ga de rest niet kopen. Ik vind het een mooie game, goed gemaakt, maar de gameplay vind ik echt irritant (vooral hoe je de muis moet bedienen).
Op een console, of met een XBox/PS controller speelt inderdaad veel fijner. Probeer dat eens, dan is de game ineens die 30 euro ofzo wel waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trouble

Trouble

Everything is awesome

Firesphere schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:25:
[...]

Op een console, of met een XBox/PS controller speelt inderdaad veel fijner. Probeer dat eens, dan is de game ineens die 30 euro ofzo wel waard :)
Ik heb echt altijd ruzie met controllers :+ nee hoor, ik vermaak me nog prima met Fallout4 momenteel d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Trouble schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Ik heb echt altijd ruzie met controllers :+ nee hoor, ik vermaak me nog prima met Fallout4 momenteel d:)b
offtopic:
Ik had dat ook altijd, maar die PS4 controller is de eerste die me echt lekker in de hand ligt en ook over het algemeen intuitief werkt. Dat heeft mij een hoop geholpen.

MBT Life is Strange, is de PC-editie omslachtig, de controller is gewoon lekkerder om mee te spelen. Het is dat ik niet meer in NL woon, anders had je mijn X360 mogen komen ophalen. Ik gebruik die extra controller toch zelden meer sinds ik een PS4 heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
Vorige week ook uitgespeeld op PS4

Jammer dat
spoiler:
het uiteindelijk allemaal niet zo heel veel uit maakt wat je kiest. Episode 5 afgeraffeld is en veel te lang duurt met alle reflecties en herhalingen. Best veel dingen die niet echt kloppen of best onlogisch zijn, voor een overzichtje [video]YouTube: GamingSins: Everything Wrong with Life is Strange (feat. Geek Remix)]

Ook geeft LIS slechte lipsync een heel nieuwe dimensie :D , en heeft het een hoog hipstergehalte.
En toch wordt dit ruimschoots gecompenseerd door een geweldig meeslepend verhaal met interessante hoofdpersonen en goed gebruik van het tijd-aspect
spoiler:
sleutels jatten van Frank, ik kwam niet meer bij _O- _/-\o_

Echt zo`n spel waarbij je zelf graag de tijd een weekje terug zou willen kunnen zetten om het weer opnieuw te beleven _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
Dit is echt het enige spel geweest, waarbij ik hardop "WTF?!" roepend achter de PC gezeten heb. Het verhaal is dan ook zo meeslepend dat het gewoon lastig is ermee te stoppen en telkens de opties blijf uitproberen. Ergens ook best geniaal bedacht, want je moet daadwerkelijk keuzes maken (klein/groot) die pas véél later, episodes later, invloed blijken te hebben.
spoiler:
En dat vooral pas doorhebben door Kate's actie, damn union cutting ninja's. Overigens heel netjes dat je aan 't eind van die ep dan naar deze pagina -- major spoiler achter link -- verwezen wordt

Van alle keuzes heb ik ook maar screenshots gemaakt, want van een aantal heb ik geen idee hoe/waar die gemaakt zijn. Recent aan een 2e playthrough begonnen om dan de tegengestelde keuzes te maken (en alle Polaroids te verzamelen - leuk voor de Steam achievements). En uiteraard nog een mogelijkheid om eens van de soundtrack te genieten - erg scherp en sterk.

En eens met Firesphere: op de PC speelt deze het lekkerst weg met een controller - XBOX360 in mijn geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:00

TommyGun

Stik er maar in!

Vandaag komt het eerste deel van Life is Strange: Before the Storm http://store.steampowered...Strange_Before_the_Storm/
Life is Strange: Before the Storm is a new three part standalone story adventure set three years before the events of the first game. This time play as Chloe Price, a rebel who forms an unlikely friendship with Rachel Amber in a dramatic new story in the BAFTA award winning franchise.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 15:12
TommyGun schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:36:
Vandaag komt het eerste deel van Life is Strange: Before the Storm http://store.steampowered...Strange_Before_the_Storm/

[...]
Voor mij echt een instant-buy deze game, ik ga er vanuit dat deze net zo goed is al de eerste, dan ben ik al dik tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
MEN-O schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 17:22:
[...]

Voor mij echt een instant-buy deze game, ik ga er vanuit dat deze net zo goed is al de eerste, dan ben ik al dik tevreden.
Deze 'prequel' is wel gemaakt door een andere studio. De studio van het origineel (Dontnod) is nu bezig met Life is Strange 2

Ik wacht wel tot de Playstation Christmas sale :P

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Wie trouwens net erachter kwam dat de release van Before the Storm vandaag al was: G2 heeft nog wat keys voor de PC met daarbij een klein extraatje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door mindcrash op 31-08-2017 20:05 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Topicstarter
Had'm pre-ordered. Niet echt "het eerste deel", meer een prequel gemaakt omdat het origineel so ontiegelijk goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Wauw, de eerste episode van Before the Storm was erg goed zeg. Dat het van een andere maker is zou je eigenlijk niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Speelt niemand dit meer of zo? Ep2 ook weer uitgespeeld, nu wachten op 3. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 01-12-2017 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:14
Ik heb BtS wel gekocht, wacht nog heel even de Steam Link af (komt volgende week) om 'm dan lekker vanaf de bank te kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Details en eerste trailer Life is Strange 2

Dontnod Entertainment heeft de eerste details van Life is Strange 2 naar buiten gebracht, na eerder deze maand al een mysterieuze teaser te hebben vrijgegeven.

Life is Strange 2 zal gaan over twee broers: de zestienjarige Sean en de negenjarige Daniel. De broers ervaren in Seattle een tragische gebeurtenis, waardoor zij moeten vluchten van de politie. Samen proberen ze naar Mexico te vluchten waar enkele familieleden wonen. Langs de westkust van de Verenigde Staten komen Sean en Daniel vele gevaren tegen, die hun broederschap zal gaan testen.

Je zal spelen als de oudere broer Sean. Onderweg naar het zuiden zal Sean natuurlijk moeilijke keuzes moeten maken, en moeten leven met de gevolgen van zijn keuzes. De focus qua keuzes in Life is Strange 2 ligt op het opvoeden van je kleine broertje, terwijl je zelf nog worstelt met het volwassen worden.

Het originele Life is Strange had met Max Caulfield een bovennatuurlijke kracht: het kunnen terugdraaien van de tijd. Life is Strange 2 zal ook zo'n soort kracht bevatten, maar wat het precies is wil Dontnod vooralsnog nog in het midden laten.

De eerste van vijf afleveringen van Life is Strange 2 komt 27 september naar PlayStation 4, Xbox One en pc.

https://frontpage.fok.nl/...er-life-is-strange-2.html

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Ik moest de bonus episode (getiteld Farewell) nog spelen van Life is Strange: Before the Storm, dus zojuist even gedaan. Ze krijgen het toch elke keer weer voor elkaar om het aangrijpend te maken... prachtig! Nu maar eens beginnen aan The Awesome Adventures of Captain Spirit (van dezelfde makers). En Life is Strange 2 Episode 1 is inmiddels ook uit!

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 27-09-2018 21:34 ]

• Ike.
  • Niet online
Ik vind deel 2 aan de dure kant (€39.99)! (PS4)
Deel 1 is nooit duurder dan €16,99 geweest, hetzelfde geldt voor Before The Storm.
(Before The Storm had wel maar 3 episodes)

Waarom is deel 2 twee keer zo duur? Het heeft evenveel episodes als deel 1!

[ Voor 11% gewijzigd door Ike. op 27-09-2018 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

Ike. schreef op donderdag 27 september 2018 @ 22:02:
Ik vind deel 2 aan de dure kant (€39.99)! (PS4)
Deel 1 is nooit duurder dan €16,99 geweest, hetzelfde geldt voor Before The Storm.
(Before The Storm had wel maar 3 episodes)

Waarom is deel 2 twee keer zo duur? Het heeft evenveel episodes als deel 1!
Dude Meister Deel 1 was net zo duur als deel 2 toen het spel net uit kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Stronkie schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 00:48:
[...]

Dude Meister Deel 1 was net zo duur als deel 2 toen het spel net uit kwam
Dat is niet correct.

Deel 1 (de season pass) is nooit duurder dan €16,99 geweest in de Nederlandse PSN Store.

https://psprices.com/regi...fe-is-strange-season-pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 16:35

Stronkie

Where wind is Trouble

misschien op de playstation , ik heb hem op steam gehaald en heb zeker meer dan 17 euro betaald. Hm ok 19 euro was het hoogste , dan heb je helemaal gelijk . Oops

[ Voor 26% gewijzigd door Stronkie op 05-10-2018 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliawall
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-02-2021
Ik heb op de MacBook Air 2020 life is stranger gedownload via de Playstore. Nu krijg ik het begin scherm maar zodra ik op start druk krijg ik een zwart scherm. Wel zie ik een rondje draaien maar verder kom ik niet. Weet iemand hoe dit komt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:30
Schop onder de kont! Gedownload met psplus, leuke game ben nu weer inmiddels bezig met before the storm.
Pagina: 1