Vraag

• FitzChevalric.
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 20:35
Ik heb een Huawei P8 lite. Vandaag moest ik een dagje de schermbeveiliging met pincode aan hebben staan. Eerst een flink gekloot om de pincode er weer af te krijgen. Alleen nu als ik de aan/uit knop weer indruk krijg ik eerst een schermbeveiliging te zien die is daarna weg kan vegen. Alleen voor vandaag kwam ik direct in hoofdscherm zonder vegen. Hoe kan ik ergens die schermbeveiliging uitzetten. Even voor de duidelijkheid het gaat niet om het bekende PIN / patroon probleem.

Ik vind nu ergens in een topic dat er een hoofdstuk moet zijn genaamd "opties voor het vergrendelscherm" en die zou op "geen"gezet moeten kunnen. Maar ik kan dit nergens vinden.

Zo raar, mijn vrouw heeft exact dezelfde toestel met exact dezelfde updates. Alleen zij heeft knoppen die ik niet heb en ik heb opties open staan die zijn op grijs heeft staan. Het is gewoon raar.

[ Voor 3% gewijzigd door FitzChevalric. op 29-12-2016 11:29 ]

Alle reacties

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
FitzChevalric. schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:24:
Vandaag moest ik een dagje de schermbeveiliging met pincode aan hebben staan.
...de rest van het jaar staat je telefoon uit :? Of hoe moet ik dit voor me zien?

• DaHell66
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11-09 12:58
Instellingen -> Persoonlijk -> Beveiliging -> Schermvergrendeling (bovenste optie) -> Pincode invoeren -> Geen

• FitzChevalric.
DaHell66 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:35:
Instellingen -> Persoonlijk -> Beveiliging -> Schermvergrendeling (bovenste optie) -> Pincode invoeren -> Geen
Ja dat is het bekende pincode / patroon probleem. Dat heb ik er vanaf. Maar ik heb nu nog steeds het scherm als ik hem uit slaapstand haal. En bij mijn vrouw staat deze functie op grijs en helpt het truukje van fout patroon ook niet.

• FitzChevalric.
mcDavid schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:31:
[...]

...de rest van het jaar staat je telefoon uit :? Of hoe moet ik dit voor me zien?
Ik heb er normaal nooit een beveiliging op zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
FitzChevalric. schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:48:
[...]

Ik heb er normaal nooit een beveiliging op zitten.
...dan zou ik dáár wat aan doen!

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-01-2024
Als ik me niet vergis heeft Huawei standaard encryptie aanstaan waardoor de lockscreen optie 'Geen' wordt uitgeschakeld.

In het volgende filmpje wordt uitgelegd hoe je dit kan oplossen.
YouTube: Samsung Galaxy S4: FIXED - Unable to Select None Option for Screen Lock

[ Voor 29% gewijzigd door Dontwan op 29-12-2016 10:56 ]

• FitzChevalric.
Dontwan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:54:
Als ik me niet vergis heeft Huawei standaard encryptie aanstaan waardoor de lockscreen optie 'Geen' wordt uitgeschakeld.

In het volgende filmpje wordt uitgelegd hoe je dit kan oplossen.
YouTube: Samsung Galaxy S4: FIXED - Unable to Select None Option for Screen Lock
Ik heb helemaal geen users of gebruikers tab.

• Dontwan
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-01-2024
FitzChevalric. schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:58:
[...]

Ik heb helemaal geen users of gebruikers tab.
Ik had per ongelijk de verkeerde link gepost, hierna heb ik mijn reactie aangepast naar de volgende link:

• FitzChevalric.
Dontwan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:00:
[...]

Ik had per ongelijk de verkeerde link gepost, hierna heb ik mijn reactie aangepast naar de volgende link:
Ja dat is het bekende lock probleem waar elke google search naartoe gaat en waar de persoon boven je ook al naar refereert. Maar ik heb het juist daar niet over.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
FitzChevalric. schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:28:
[...]

Ja dat is het bekende lock probleem waar elke google search naartoe gaat en waar de persoon boven je ook al naar refereert. Maar ik heb het juist daar niet over.
Daar heb je het wel over, want je wil direct in je telefoon, zonder lockscreen.

• FitzChevalric.
Momus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:37:
[...]

Daar heb je het wel over, want je wil direct in je telefoon, zonder lockscreen.
Maar mijn lockscreen heeft geen lock meer.

Dus eerst kon ik aan/uit knop indrukken en kwam ik in hoofdmenu.
Nu druk ik aan/uit knop en krijg ik het screen te zien en swipe ik naar om deze weg te hale.

Ik wil weer naar mijn oude situatie. Het lockscreen heeft dus geen lock meer.

• Momus
FitzChevalric. schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:32:
[...]

Maar mijn lockscreen heeft geen lock meer.

Dus eerst kon ik aan/uit knop indrukken en kwam ik in hoofdmenu.
Nu druk ik aan/uit knop en krijg ik het screen te zien en swipe ik naar om deze weg te hale.

Ik wil weer naar mijn oude situatie. Het lockscreen heeft dus geen lock meer.
Wellicht moet je het geposte filmpje eens bekijken.
Je lockscreen staat nu op swipe, maar moet op none gezet worden.

• FitzChevalric.
Momus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:33:
[...]

Wellicht moet je het geposte filmpje eens bekijken.
Je lockscreen staat nu op swipe, maar moet op none gezet worden.
Ik heb die optie's niet. Ook niet grijs, gewoon niet aanwezig. Alsof mijn toestel in een soort simpele modus staat.

[ Voor 7% gewijzigd door FitzChevalric. op 29-12-2016 13:42 ]

• Momus
to remove all your screen lock settings go to settings > screen lock & passwords > password > pattern : set the pattern, set the ekstra pin when requested. push the power button twice to active the screen lock, provide the wrong pattern 5 times, choose the ekstra pin and enter the right pin.
This disables all screen lock settings.
Worked for me

• FitzChevalric.
Momus schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:43:
to remove all your screen lock settings go to settings > screen lock & passwords > password > pattern : set the pattern, set the ekstra pin when requested. push the power button twice to active the screen lock, provide the wrong pattern 5 times, choose the ekstra pin and enter the right pin.
This disables all screen lock settings.
Worked for me
Ja dit heb ik gedaan en daardoor ging de code van de screen lock af. Maar de screen blijft. Als je dat filmpjes bekijkt heb ik de bovenste drie optie's gewoon niet. Ik heb maar 4 optie's.

[ Voor 7% gewijzigd door FitzChevalric. op 29-12-2016 13:46 ]

• Momus
FitzChevalric. schreef op donderdag 29 december 2016 @ 13:45:
[...]

Ja dit heb ik gedaan en daardoor ging de code van de screen lock af. Maar de screen blijft. Als je dat filmpjes bekijkt heb ik de bovenste drie optie's gewoon niet. Ik heb maar 4 optie's.
Dus je hebt gedaan wat daar staat? Weer een pincode erop gezet. 5x fout gedaan enzo?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
Kijk eens bij de slaapstand wat daar staat, missc dat wipen daar aanstaat

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:09
Heb je er niet toevallig iets van een werk e-mail account op geïnstalleerd waarbij je een veiligheidscertificaat hebt geaccepteerd? Deze certificaten zijn ervoor om te voorkomen dat je bepaalde veiligheidsinstellingen uit kan schakelen, waaronder geen schermbeveiliging. Als het goed is heb je bij het tabblad beveiliging ook een optie certificaten, kijk eens wat er gebeurd als je deze allemaal wist.

• FitzChevalric.
Knielen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:07:
Heb je er niet toevallig iets van een werk e-mail account op geïnstalleerd waarbij je een veiligheidscertificaat hebt geaccepteerd? Deze certificaten zijn ervoor om te voorkomen dat je bepaalde veiligheidsinstellingen uit kan schakelen, waaronder geen schermbeveiliging. Als het goed is heb je bij het tabblad beveiliging ook een optie certificaten, kijk eens wat er gebeurd als je deze allemaal wist.
Ik heb geen certificaten staan, maar het systeem heeft er een shitload staan. Ik denk dat ik de telefoon volgende week even een complete reset geef.

[ Voor 5% gewijzigd door FitzChevalric. op 29-12-2016 18:06 ]

Pagina: 1