• Joeybryan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-02-2022
Beste mede tweakers,

Ik heb onlangs de bios van mijn r9 290x aangepast en opnieuw op de kaart geflashed.
De enige aanpassing die ik heb gedaan is hett TDP verhoogd en het core voltage gelocked op een vaste waarde.

Hierna heb ik mijn drivers weer opnieuw geinstalleerd en alles leek prima te werken.
Diverse benchmarks opgestart en ook hier ging alles nog goed.

Echter als ik nu een game opstart krijg ik na het opstarten een zwart scherm waarna ik de melding krijg 'no input detected'.
Op dit moment staat de pc wel nogsteeds aan en kan ik met alt + f4 terugkeren naar windows waarna ik mijn beeld weer terug krijg.

Wie heeft een mogelijke oplossing voor dit probleem?

Specs

I7 3770
Asus p8p67
R9 290x
8 gb ram
750 watt voeding coolermaster g750

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Welke R9 290x heb je? En heb je al geprobeerd je bios terug te flashen naar het origineel? Daarbij heb ik vanwege dat geheugen gezeur in het begin Hynix/Elpida. Ook de bios moeten flashen om hem stabiel te krijgen. Ik moest toen rekening houden met in welke stand de 'switch' stond op de zijkant. Heb je hier ook rekening mee gehouden? Als het goed is zitten er op de R9 290x 2 'biossen' Heb je er 1 geflashed of beide? Als je er 1 geflashed hebt even switch omzetten en kijken of het wel werkt?

Zelf had ik 2 verschillende reference Sapphire 290x kaarten, 1 met Hynix en 1 met Elpida geheugen, de Elpida uitvoering gaf problemen. Na de bios update waren mijn problemen opgelost.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-01 09:48
Catalyst (crimson) 15.12 wordt hier veel geadviseerd bij overclocken, nieuwere versies willen veelal problemen geven.
Indien ik met de huidige waarde de nieuwste catalyst (crimson) neem dan is het binnen 1 minuut poef zwart beeld, met een beetje geluk komt het beeld terug met de melding dat het stuurprogramma gecrasht is.

• Joeybryan
Ik heb de msi r9 290x gaming edition 4gb.
Deze beschikt over hynix geheugen.

De switch op de kaart staat in de stand van de 1e bios. Dit omdat deze bios niet gelocked is en de andere versie wel.

Ik zal vanavond even kijken of het systeem wel normaal functioneerd als ik de bios switch weer omzet.

Alvast bedankt voor de reactie

• Joeybryan
Bedankt voor je reactie LopendeVogel.
Ik zal dit ook proberen. Had namelijk voor het flashen ook problemen met mijn overklok bij de nieuwe drivers.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Trouwens nog iets, dmv custom fan profiel en wat gedoe met power limit/target etc kon ik mijn kaart naar 1020/1275 krijgen door MSI AB/Strixx te gebruiken (stil was anders :p ) Wat zijn de waardes die jij via de bios wil forceren?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-01 09:48
Joeybryan schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:44:
Bedankt voor je reactie LopendeVogel.
Ik zal dit ook proberen. Had namelijk voor het flashen ook problemen met mijn overklok bij de nieuwe drivers.
Yes, let wel op dat je een tool gebruikt om al je grafische drivers volledig te installeren (dat gaat niet via programma&onderdelen) anders blijf je troep van de nieuwste crimson behouden.
http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html
Let ook op met het update, ze vinden het heel leuk om zonder toestemming de boel weer op de nieuwste drivers te zetten waarbij je weer de crashes krijgt.

• Joeybryan
Ik had de kaart stabiel in een benchmark op 1185/1400.
In de bios heb ik het
Tdp limit= 350 w
Powerlimit = 350 w
Tdc limit = 300 a

Core voltage hardlock op 1.35 mv

Let op ik maak wel gebruik van waterkoeling

• Joeybryan
Bedankt lopende vogel.

Ik gebruik altijd DDU in safe mode om mijn drivers te verwijderen

• Joeybryan
Goede middag,

Eenmaal thuisgekomen wil ik mijn pc opstarten waarna het scherm begint te flikkeren en uiteindelijk op zwart gaat.
Dit is bij beiden bios versies het geval.

Gister was dit nog niet het geval en werkte alles Nog naaar behoren.

Iemand suggesties?

Edit. Gelukt om in windows te komen. Conflict tussen msi ab en radeon wattman.

Laatste crimson driver verwijderd en 15.12 geinstalleerd. Alles werkt nu weer naar behoren op de 2e bios versie.
Ga straks kijken wat de geflashte bios doet.

Nogmaals bedankt voor de reacties

[ Voor 35% gewijzigd door Joeybryan op 29-12-2016 18:10 ]

• Joeybryan
Even een update.

De geflashte bios start na installatie van de oude driver weer netjes op. Echter nog geen tijd gehad om de kloksnelheid in de bios te locken op een hogere waarde. Dit wil ik omdat ik geen gebruik wil maken van enig overklok programma.

Update hierover volgt nog.

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:44
Waar heb je die Bios vandaan ?

je hebt een R9 290X wat voor merk ?

Black screens weet ik alles van haha - Had zelf een R9 290X Trixx en dat ding was gaar maar met een beetje tweaken kwam je al heel ver.

Paar dingen die ik zou proberen.

- Zorg voor een goede Bios, vooral met een r9 290X, te regelen via merk/support of soms techpowerup
- IGPU uitzetten voor mogelijk conflict
- Terug klokken van kaart werkt soms, de 290X van mij had factory settings van 1000/1300 en daar moest terug naar 950/1250 en de vcore ietjes hoger, ook voor stabiliteit de Fan van 20% naar standard 35 gezet.

Soms moet je Trd op 0 zetten, eerst hierboven maar proberen

[ Voor 4% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 30-12-2016 19:12 ]

Pagina: 1