Vraag

• EpOorklep
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04 14:30
Mijn vraag
...
To the point : Ik zoek iemand die smartphones kan repareren zonder zijn hand er voor om te draaien. Ik heb een LG e960 Nexus 4 https://tweakers.net/pric...t , LG Nexus 4 16GB Zwart Waarvan het scherm vervangen moet worden en de glazen backplate/casing of whatever het heet ook. Ik kan de onderdelen via universeel makers bestellen en zelfs ook de vage speciale schroevendraaiers etc maar dan nog heb ik niet de juiste expertise om te weten wat ik doe laat staan het maken. Ik ben bij verschillende reparatie toko's geweest maar die komen allemaal niet onder de 125 euro kosten waarvan in meeste hogere gevallen de onderdelen nog niet eens zijn meegerekend. Daar heb ik een nieuwe voor maar dat is geen optie , omdat de telefoon van mijn vrouw is en er een emotionele waarde aan het apparaatje zit. En alhoewel ik de emotionele waarde niet zie nog snap, Wil ik toch graag proberen het voor haar voor elkaar te krijgen. Ik hoop dat iemand me kan helpen. mvg Ep.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...nvt

Alle reacties

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:33
Los van de vraag.
Laat je vrouw zelf die reparatiekosten betalen?
Als zij het daar ook niet voor over heeft dan is de emotionele waarde ook niet groot genoeg.

Als je niet eens weet, of uitgelegd kan worden, wat/waarom een emotionele waarde aan de telefoon hangt, dan snap ik deze moeite ook niet.

Los van dat het uiteraard wel aardig en romantisch is.

Zijn er geen tutorials te vinden op het net?

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-09 00:00
Om een beter beeld te krijgen bij jou vraag.

Doet het scherm het nog wel?
Hierbij doel ik op: geeft die nog beeld ja of nee?
Als je er op drukt reageert die nog ja of nee?
Wil je originele onderdelen of mogen het ook third party onderdelen zijn?
Soms zijn third party onderdelen echt super slecht qua scherm helderheid en soms niet eens meer om aan te zien.
Natuurlijk kan er altijd ff naar gekeken worden qua fotos en filmpjes maar na het inbouwen is er in feite geen weg meer terug.

Dit is namelijk voor een reparatie belangrijk.

Originele zijn moeilijk voor mensen die hobbymatig namelijk knutselen, originele onderdelen zoals de naam al aangeeft zijn vaak te verkrijgen via de echte kanalen maar worden dan maar alleen aan authorized partners verkocht.

Ikzelf vind 125 euro nog een nette prijs voor een scherm reparatie.... ja wellicht koop je er een nieuwe voor waardoor het niet rendabel is maar hierbij komt wel kijken... komen er originele onderdelen in terug, ik heb ooit een S6 gemaakt zien woorden met een scherm die een bouwkeet kon verlichten na de reparatie.

Kan je niet iets via de verzekering wellicht regelen?

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Dit is het 'onderdeel' dat dan vervangen moet worden: https://d3nevzfk7ii3be.cl...igi/pXDSNkaTCQkOpkGC.huge

Daar kom je niet goedkoop vanaf. Even de boel de-lamineren en dan goedkoop 'even een glasplaatje' vervangen is geen optie. Het scherm, het stukje behuizing, de toplaag en den touchlaag zijn allemaal af-fabriek samengesteld met complexe, dure apparaten die je niet even in je woonkamer kan zetten voor 1 schermpje.

• EpOorklep
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-04 14:30
Kadardar schreef op donderdag 29 december 2016 @ 02:21:
Om een beter beeld te krijgen bij jou vraag.

Doet het scherm het nog wel?
Hierbij doel ik op: geeft die nog beeld ja of nee?
Als je er op drukt reageert die nog ja of nee?
Wil je originele onderdelen of mogen het ook third party onderdelen zijn?
Soms zijn third party onderdelen echt super slecht qua scherm helderheid en soms niet eens meer om aan te zien.
Natuurlijk kan er altijd ff naar gekeken worden qua fotos en filmpjes maar na het inbouwen is er in feite geen weg meer terug.

Dit is namelijk voor een reparatie belangrijk.

Originele zijn moeilijk voor mensen die hobbymatig namelijk knutselen, originele onderdelen zoals de naam al aangeeft zijn vaak te verkrijgen via de echte kanalen maar worden dan maar alleen aan authorized partners verkocht.

Ikzelf vind 125 euro nog een nette prijs voor een scherm reparatie.... ja wellicht koop je er een nieuwe voor waardoor het niet rendabel is maar hierbij komt wel kijken... komen er originele onderdelen in terug, ik heb ooit een S6 gemaakt zien woorden met een scherm die een bouwkeet kon verlichten na de reparatie.

Kan je niet iets via de verzekering wellicht regelen?
Scherm doet het en device boot wel is niet hanteerbaar door het gebarsten scherm , De side buttons volume up&down doen het en ook de power knop reageerd. De front knoppen zijn geintegreerd met de glassplate and werken daarom niet meer, wat en hoe qua onderdelen maakt me niet uit als hij t maar weer doet. En qua filmpjes heb ik wel gekeken maar ik heb na meerdere telefoons al eens uit hun lijden verlost te hebben het zelf prutsen aan telefoontjes wel uit me hoofd gezet.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:49
Dit valt onder werving en is niet de bedoeling op het forum:

Lees ook het algemeen beleid nog eens door
Het algemeen beleid #verbodenspam

Deze gaat dicht

Strava

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.