Vraag

Anoniem: 67991

Topicstarter
Dames, heren,

Misschien een stom vraagje ivm een nieuwe rom flashen. Ik was rond het gezegende jaar 2002 een serieuze tweaker, maar sinds een aantal jaar verdiept in auto mechanica en nogal a-digitaal geworden... vreemd hoe het soms kan lopen. Ik stel mijn vraag dus uit schrik dat ik iets om zeep help aan mijn smartphone.

Ik heb sinds een goed jaar een Samsung Xcover 3, past perfect bij mijn actieve (lompe?) levensstijl. Snel genoeg voor mij, scherm groot genoeg voor mij. Enig nadeel : het geheugen is véééél te klein. Alle foto's en video's staan op mijn SD kaart, en ik heb slechts een zestal apps geinstalleerd (facebook, gmail, whatsapp, snapchat en mijn ebanking) en ik heb nog maar een 50 tal MB over. Staat Android 5.1.1 op geinstalleerd, was een automatische update.

Nu lees ik dat je in Marshmallow je SD kaart kan mergen met het intern geheugen. Dat zou een ideale oplossing voor mij zijn. Ik zie ook dat er een Samsung Xcover 3 "VE" is uitgebracht sinds een maandje waar Android 6 standaard op geinstalleert staat! Ideaal!

Maar als ik dan zoek om de Android 6 rom te downloaden en te installeren, merk ik dat deze rom steeds vermeld staat als zijnde geschikt voor de Xcover 3 SM-G389F. En wanneer ik bij de mijne in de instellingen kijk, merk ik dat het een SM-G388F is......

Nu is mijn vraag dus.... kan ik met een gerust hart die rom flashen? Of riskeer ik een 180 euro dure baksteen te krijgen als er iets mis gaat omdat die typenummers dan toch niet overeen komen?

Alle reacties

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
Andere rom gaat niet werken, je hebt gevonden aan deze:

https://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G388F/

Of er moet een custom rom voor te vinden zijn op xda

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Topicstarter
Grrrr! :(

Update Samsung snel zijn oudere toestellen? Want als ik nog maanden moet wachten eer ik naar Marshmallow kan gaan ga ik helaas een ander toestel moeten zoeken...

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:07
Anoniem: 67991 schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:31:
Grrrr! :(

Update Samsung snel zijn oudere toestellen? Want als ik nog maanden moet wachten eer ik naar Marshmallow kan gaan ga ik helaas een ander toestel moeten zoeken...
Sterker nog, als er een VE versie van jouw toestel is zou ik niet meer verwachten dat er überhaupt nog een update komt. Samsung staat niet bekend om z`n enorm lange update-cycle.

Je kan wat dat betreft beter kijken naar een telefoon met een goede case om je telefoon heel te houden. In veel gevallen bereik je dan hetzelfde of zelfs een beter resultaat wat betreft stevigheid. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar een Otterbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blijft het feit dat ik dan alsnog een nieuwe GSM moet kopen, wat ik kon vermijden met Android 6 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had net deze pagina gevonden, en met goede hoop willen die rom downloaden, maar een half uur (fake) surveys invullen heb ik het opgegeven, hoax volgens mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:08
volgens mij is er gewoon geen rom voor, op xda is bijna niks te vinden en op www.sammobile.com ook niet

Strava

Pagina: 1