• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
Vandaag heb ik mijn nieuwe netgear R7000 binnen gekregen. Eerst het apparaat aangesloten aan mijn telfort Arcadyan VGV7519 (ExperiaBox v8), echter geen succes.

Om er zeker van te zijn dat ik zelf geen fouten aan het maken was heb ik het apparaat uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld toen ik alle netwerkkabels uit het apparaat heb gehaald, toen voerde ik een reset uit door de knop 5-8 seconden in te drukken.

Door middel van de netwerkkabel van mijn pc in de LAN (1, 2, 3 of 4 maakt geen verschil) van de router te plaatsen, kwam ik er door een ipconfig check achter dat de router wel een IP krijgt, 192.168.1.1

Via dit IP (en routerlogin.net) probeer ik de router te benaderen, echter krijg ik dan, mits ik niet direct een "pagina niet gevonden", de regel "updating settings" in beeld. Als het balkje vol is wordt ik vervolgens weer doorgewezen naar de "pagina niet gevonden".

Sporadisch ben ik uitgekomen op een pagina waarin de router kijkt of hij zich achter een bestaande router bevind, maar je raadt het al. Ook hier krijg ik na verloop van tijd een 404 terug.

Heb ik een DOA? Kan ik dit zelf oplossen? Voor wat ik heb begrepen is de firmware niet zonder GUI te flashen?

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 20:06
Kort antwoord: Ja, je kunt een R7000 flashend zonder webserver. Dit doe je met tftp.

http://kb.netgear.com/226...P?cid=wmt_netgear_organic

Verder behoor je gewoon een werkend product te krijgen. Ik zou het ding gewoon terugsturen en een werkende vragen.

Heb je al eens een andere kabel geprobeerd en een andere laptop/pc?

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 09:16
smekkos schreef op donderdag 29 december 2016 @ 01:13:
Kort antwoord: Ja, je kunt een R7000 flashend zonder webserver. Dit doe je met tftp.

http://kb.netgear.com/226...P?cid=wmt_netgear_organic

Verder behoor je gewoon een werkend product te krijgen. Ik zou het ding gewoon terugsturen en een werkende vragen.

Heb je al eens een andere kabel geprobeerd en een andere laptop/pc?
Ik heb een firmware upgrade uitgevoerd vanuit mn commandline, daarna met de iPad de setup kunnen doorlopen. Vervolgens kon ik binnen dezelfde setting de router ook vanaf mijn computer benaderen :D

Nu eens uitzoeken hoeveel ik van mijn telfort modem/router kan uitschakelen en over kan laten nemen door mijn netgear.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShizzleCry
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09-2020
Je kan hem ook in bridge zetten? Zodat je toch je eigen Router kan gebruiken..