• anthonyo0405
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-09 13:48
Ik zou graag de heatsinks en het MSI logo van mijn moederbord (https://tweakers.net/pric.../msi-z97-gd65-gaming.html) in een andere kleur willen. Dit omdat nu bijna alles in mijn pc zwart/wit is en het rood dus echt alleen om de looks er niet bij past. Ik ben dus wel zeer tevreden over de werking van mijn moederbord maar vind het rood niet echt heel mooi staan. Is het aan te raden deze heatsinks (en misschien het draken logo) over te spuiten in een andere kleur met bijvoorbeeld plastidip? Mijn gedachte was dat je misschien de warmtestroom gaat tegenhouden door er een laag verf overheen te doen en ik weet dus niet of dit echt een probleem kan veroorzaken. Buiten dat weet ik ook niet of plastidip de meest geschikte verf is, mij leek het het beste omdat het tot op zeker hoogte weer te verwijderen is.

Mijn vraag dus: Is het aan te raden om een moederbord te verven alleen voor de looks? Zo ja welke verf is hier dan het beste voor?

Alvast bedankt voor de eventuele hulp/antwoorden!

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
Voor zover ik weet is het geen probleem om de heatsinks te plastidippen,je zal niet de eerste zijn die dat doet. Plastidip kan de temperaturen in een pc gerust aan. De invloed op de koelcapaciteit is te verwaarlozen bij normaal gebruik.
Onder hoge temperaturen hard het wel uit wat het verwijderen achteraf bemoeilijkt.

[ Voor 12% gewijzigd door justmike op 29-12-2016 00:53 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

justmike schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:52:
De invloed op de koelcapaciteit is te verwaarlozen bij normaal gebruik.
Volgensmij is plastidip juist een hele goede isolator en is het niet echt een heel goed plan...

Verwijderd

Je geeft eigenlijk zelf al aan waarom het niet optimaal is: verf isoleert. Zeker plastidip vormt een behoorlijke laag en dat is niet heel goed voor je geleiding. Heatsinks worden daarom doorgaans gegalvaniseerd. Wellicht is dat een idee, al kost dat wel iets meer.

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 12:28
TheBorg schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:56:
[...]

Volgensmij is plastidip juist een hele goede isolator en is het niet echt een heel goed plan...
YouTube: Painted CPU Heatsink! Plastidip + Auto paint mod ft. Raijintek Tisis

het is niet de meest diepgaande test, maar je kan zien dat de impact van de verf wel meevalt. Zolang je geen extreme overclocks gaat doen en de rest van het koelsysteem in orde is heb je genoeg marge over.