Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hotmail in Outlook: server wordt niet bereikt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06 21:53
Ik heb het e-mailaccount Hotmail in mijn outlook mailprogramma verwijderd.
Helaas lukt t mij niet meer deze terug te zetten. Niet automatisch en niet handmatig via de op internet te vinden imap instellingen.
De server kan niet worden benaderd. Iemand enig idee hoe dit is op te lossen?

Groet

Beste antwoord (via Alphons op 01-01-2017 17:21)

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11 20:31
Volgens mij blijft IMAP-toegang wel bestaan. Ik heb nergens gelezen dat het afgeschaft wordt.

Voor de TS heb ik overigens minder goed nieuws: blijkbaar kan het niet meer. Ik krijg zelf dezelfde foutmeldingen en kwam na een tijdje zoeken deze reactie van Microsoft tegen:

Ik heb helaas minder goed nieuws, onze experts hebben het bericht gekregen dat het niet meer mogelijk is om Outlook.com te verbinden met een ander Outlook.com account (hieronder valt ook @live.com, @hotmail.com,...).

We raden aan om feedback te geven op de Outlook.com site. Om dit te doen klik je op het vraagteken en onderaan zie je ‘feedback’ staan.

Bron (vierde reactie van beneden)

Alle reacties

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:05
Er mist wat cruciale info in je startpost.
Welke instellingen heb je geprobeerd?
Welke Outlook versie?

• Alphons
Instellingen zoals oa hier staan: http://www.emailinstellin...k/hotmail-mail-instellen/

Webversie van outlook. Dat zal de meest recentste zijn denk ik. Ik heb zowel automatisch trachten een hotmail aangekoppeld te krijgen als handmatig. Had geen effect. Server wordt niet gevonden.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Webversie van outlook? Ik volg ook even niet helemaal wat je aan doen bent.

Je hebt het programma Outlook op je pc geïnstalleerd staan? Welke versie van outlook heb je geïnstalleerd staan? En daarmee haalde je de mail op uit een hotmail account? Via imap of pop3?

Desktop | Server | Laptop

• Alphons
Gewoon outlook Mail / Outlook.com Inloggen en klaar, je kan overal je mail checken, net zoals gmail etc. Ik heb dus niet het Outlouk van Microsoft Office pakket geïnstalleerd. En ik heb het precies gedaan zoals ik in de link heb laten zien, IMAP dus.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:20
Hier valt echt geen chocolade van te maken hahaha.

Je geeft eerst aan een hotmail account in outlook toe te willen voegen en vervolgens zeg je geen outlook van office geinstalleerd te hebben.

Als je gewoon via het web op outlook.com wilt inloggen zijn de settings uit je link niet van toepassing, als je een mailclient gebruikt kun je die settings gebruiken, al zou ik ze voor juistheid even bij MS opzoeken.

Als je onverhoopt toch outlook van office gebruikt moet je nog even de hotmail connector installeren.

https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2735989

Zet hem op!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
KnoxNL schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:12:
Als je onverhoopt toch outlook van office gebruikt moet je nog even de hotmail connector installeren.
Neen. Hotmail is tegenwoordig ActiveSync en MAPI over HTTPS en maakt gewoon gebruik van het reguliere Office 365 platform. TS moet dus gewoon de Autodiscover instellingen gebruiken.

Houd er dus rekening mee dat Outlook 2007 en Outlook 2010 binnen heel korte tijd buiten support vallen.

[ Voor 20% gewijzigd door Trommelrem op 31-12-2016 14:17 ]

• Alphons
Dank voor de aanmoediging. Je kan via Outlook (heet geen hotmail meer) allerlei emailaccounts beheren, gmail, yahoo en hotmail. Dus ik log in in Outlook, wil mijn hotmail adres erin toevoegen, lukt niet. Wel m'n gmail. Meer kan ik er ook niet van maken.

• Trommelrem
Alphons schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:18:
Dank voor de aanmoediging. Je kan via Outlook (heet geen hotmail meer) allerlei emailaccounts beheren, gmail, yahoo en hotmail. Dus ik log in in Outlook, wil mijn hotmail adres erin toevoegen, lukt niet. Wel m'n gmail. Meer kan ik er ook niet van maken.
Exchange.
Dit is verouderde informatie. Moet gewoon als Autodiscover worden toegevoegd en wordt dan ook als Exchange MAPI toegevoegd.

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:20
Trommelrem schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:16:
[...]

Neen. Hotmail is tegenwoordig ActiveSync en MAPI over HTTPS en maakt gewoon gebruik van het reguliere Office 365 platform. TS moet dus gewoon de Autodiscover instellingen gebruiken.

Houd er dus rekening mee dat Outlook 2007 en Outlook 2010 binnen heel korte tijd buiten support vallen.
Dat is niet wat ik meemaakte toen ik vorige week mijn hotmail accounts aan mijn outlook 2010 installatie heb proberen toe te voegen. Outlook connector was wel degelijk nodig.

But let's agree to disagree. Fijne jaarwisseling :)

• Alphons
autodiscover instellingen>? Je bedoelt dat ik outllok zelfstandig alle instellingen laat doen? Dat heb ik gedaan, lukt niet, melding dat er geen contact met server gemaakt kan worden

• Trommelrem
Als je een legacy versie van Outlook gebruikt dan is een minimaal updateniveau vereist. Welke niveau weet ik niet precies, maar dat is wel te vinden op internet.

[ Voor 29% gewijzigd door Trommelrem op 31-12-2016 14:44 ]

• remco8264
KnoxNL schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 14:21:
[...]

Dat is niet wat ik meemaakte toen ik vorige week mijn hotmail accounts aan mijn outlook 2010 installatie heb proberen toe te voegen. Outlook connector was wel degelijk nodig.

But let's agree to disagree. Fijne jaarwisseling :)
Volgens mij hebben jullie beiden gelijk. Alle accounts worden nu overgezet naar een nieuwe versie van Outlook.com. Heb je deze versie, dan heb je geen Hotmail Connector meer nodig en kun je Exchange gebruiken. Heb je nog de oude versie, dan moet je de Connector wel gebruiken. Zie deze pagina.

@ TS: heb je het nu over deze functie in de webmail?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/wqsem9.png

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vanop een MAC (Met Outlook 2011):

Afbeeldingslocatie: http://oi64.tinypic.com/350kt2g.jpg

Maar die serversettings zijn vanuit elke cliënt gelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Will_M op 31-12-2016 21:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Trommelrem
Hier staat dus ook het minimale updateniveau voor legacy Outlook clients vermeld.
wimmel_1 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 21:34:
Vanop een MAC (Met Outlook 2011):

[afbeelding]

Maar die serversettings zijn vanuit elke cliënt gelijk.
Deze instellingen zijn dus deprecated.

Acties:
  • Beste antwoord

• remco8264
Volgens mij blijft IMAP-toegang wel bestaan. Ik heb nergens gelezen dat het afgeschaft wordt.

Voor de TS heb ik overigens minder goed nieuws: blijkbaar kan het niet meer. Ik krijg zelf dezelfde foutmeldingen en kwam na een tijdje zoeken deze reactie van Microsoft tegen:

Ik heb helaas minder goed nieuws, onze experts hebben het bericht gekregen dat het niet meer mogelijk is om Outlook.com te verbinden met een ander Outlook.com account (hieronder valt ook @live.com, @hotmail.com,...).

We raden aan om feedback te geven op de Outlook.com site. Om dit te doen klik je op het vraagteken en onderaan zie je ‘feedback’ staan.

Bron (vierde reactie van beneden)

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Trommelrem schreef op zondag 1 januari 2017 @ 11:51:
[...]

Hier staat dus ook het minimale updateniveau voor legacy Outlook clients vermeld.
[...]

Deze instellingen zijn dus deprecated.
Ik kan er anders nog perfect m'n HotMail mail mee ophalen én versturen vanop m'n MBP en iPhone. Ook m'n router en MFP gebruiken deze settings om bijvoorbeeld notificaties en scan-to-mail documenten te versturen.

Nou is het wel zo dat ik een outlook.com adres als mailadres heb en m'n oude hotmail adres (uit 1997, net voordat Microsoft HotMail opkocht) eigenlijk alleen nog maar een alias is

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Alphons
Allemaal dank! Ik ben uit arren moede maar overgestapt op @outlook.com als emailades
Pagina: 1