Wifi oplossing Ziggo Router / interferentie / verdiepingen?

Pagina: 1
Acties:

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10-2025
Momenteel gebruik ik de Ubee router van Ziggo, ook voor mijn Wifi.
Probleem is dat zo'n beetje de hele buurt op Ziggo zit en als ik scan kom ik 12 ziggo netwerken tegen op wifi. In de modem settings heb ik al veel geprobeerd met kanaalkeuzes maar hij geeft vrijwel altijd aan dat er zorgelijk veel interferentie is op het kanaal. Op de 5 Ghz setting kom ik niet eens door 1 vloer heen, op 2,4 Ghz heb ik goed signaal beneden maar een uitvallende tot geen verbinding op de slaapkamers.

Door alle termen zie ik het bos niet meer en ik vraag me ook af of een krachtiger signaal de oplossing is.

Ik zoek een?
Ik zoek een oplossing op in het hele huis (3 verdiepingen) een goed, stabiel wifi signaal te hebben.
Tevens zou het fijn zijn als ik op de apparaten ook een paar UTP kabels kan aansluiten.

Wat is je budget?
€100~200? Staat niet vast.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope, wel een beetje kwaliteit, functioneel en makkelijk aan te sluiten.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Meterkast beneden hangt het Ziggo Ubee modem.
Naar slaapkamer loopt een UTP kabel die mijn desktop van internet voorziet.
Desktop moet echter naar de zolder verhuizen.
Verder hangen er aan het systeem 2 laptops, 3 iphones, een appleTV en een ipad via wifi. Daar komt nog een philips Hue Bridge bij en er hangt aan een UTP kabel een Dune mediaplayer aangesloten op de ziggo router.

Beneden heb ik nu een aardige wifi verbinding.
Ik denk zelf dat ik op de slaap/computerkamer een apparaat (accespoint?) aan moet sluiten op de coax die het wifi signaal flink versterkt. Hier wil ik ook nog enkele UTP kabels in kunnen prikken?
Welk apparaat kan ik hier het beste plaatsen?

Tevens overweeg ik dan op de zolder ook nog iets te hangen. Dit wordt nu een slaap en werkkamer waar goed internet ook noodzaak is. Helaas kan er geen UTP heen en zal ik het met Wifi moeten doen.
Hier zou ik ook graag een goed signaal hebben de de mogelijkheid er UTP in te prikken.
Last but not least moet e.e.a. nog een beetje samenwerken 8)7
Welk apparaat kan ik hier het beste plaatsen?

Hoop dat jullie me kunnen helpen met wat voor type apparaten?

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Ik denk dat je het beste een combinatie van Router in Access Point modus en een PoE adapter naar je zolder afhankelijk van je bekabeling.

De Ziggo modem verbind je dan met een router in AP modus op je huidige slaapkamer, die het liefst 5Ghz ondersteund en extra Gigabit Ethernetpoorten heeft. (Bijvoorbeeld TP-Link Archer C5 of C7)
Zie: http://www.tp-link.com/en/faq-417.html voor uitleg hoe je de TP-Link Archer in AP modus kan zetten

Dan een kabel vanuit het Ziggo modem naar de 1e Powerline adapter in het stopcontact bij je modem en de andere Powerline adapter op zolder die weer een UTP kabel verbind naar je desktop.
Zie categorie: Powerline voor een overzicht van Powerline Adapters.

Enige twijfel die ik nog heb is of je Ziggo modem alles wel aan kan met de hoeveelheid wifi apparaten. Als dit toch te veel is, zal je je modem in Bridge Modus moeten zetten, die laten verbinden met een nieuwe router die wel de hoeveelheid WIFI aan kan beneden en vanuit je router de bekabeling weer laten lopen zoals hierboven vermeld. Je zou dan bijvoorbeeld de pricewatch: Netgear Nighthawk R7000 - AC1900 Smart WiFi Router kunnen gebruiken hiervoor.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• FFF
Bedankt voor je reactie.

Ondertussen had ik al een Linksys RE 6500 / AC1200 gehaald. Een range extender met 4 Lan aansluitingen. Deze ga ik eens testen.
Een optie voor mij is dat deze naar de zolder verhuist en ik er inderdaad die R7000 tussen zet.

Om eerlijk te zijn zat ik heel erg tussen beide te twijfelen voor de slaapkamer. Maar omdat de RE6500 ook de lan aansluitingen had daar voor gegaan. Ik kon niet echt thuisbrengen of de R7000 echt krachtiger is in wifi dan de RE6500.

Goede keuze geweest of zonde geld?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:01
ik heb een r7000,router staat op de eerste verdieping,gaat vol door het beton heen naar beneden.Volledig bereik dus beneden met dus ook de volledige snelheid.En we hebben hier overal beton wat het signaal zou kunnen verzwakken.
En net zo belangrijk het ding is zeer stabiel, eigenlijk nooit hoeven resetten of dat de verbinding weg was.

Beste is indien mogelijk om de r7000 op de eerste verdieping te plaatsen,dan heb je overal bereik,meest centrale punt in het huis geeft de meest ideale dekking.
Maar dan ben je alleen met deze router wel klaar hoor,ik heb hier in elk geval geen extenders ect nodig.
Maar dan moet je de router dus wel op een centraal punt in huis zetten

• FFF
Bedankt freaky35,

Ik ga zo inderdaad die r7000 bestellen.
Kern probleem is volgens mij alle verstoringen. Zoals gezegd al 12 ziggo netwerken. Hier staat ook nog een babyfoon op deze frequentie etc,

De RE 6500 voldoet in ieder geval niet voor het totaal plaatje. Eerlijk gezegd een tegenvaller want ik begrijp nu dat het echt een wifi extender is en ik dat dat ik hem kon aansluiten op de UTP die er ligt als accespoint. De wifi verbeterd hij duidelijk op deze verdieping, maar op de zolder valt de wifi alsnog weg.
Dan heb ik het over de 2.4 Ghz verbinding want 5Ghz pakt hij sowieso niet. Ik bewaar de RE6500 nog even misschien is het wat voor op de zolder...

Iemand tips met welke settings de R7000 te installeren met het Ubee modem?

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:01
Ja als tip,dat je via de Ziggo klantservice,de modem in bridge modem moet laten zetten,de router er op aansluiten en je bent al klaar.
De router neemt namelijk al alles over van de modem,je hoeft dus verder niks te doen.

Makkelijk kan niet :)

We hebben hier ook ziggo vandaar :)

[ Voor 12% gewijzigd door freaky35 op 29-12-2016 19:26 ]

Pagina: 1