Zwart scherm na installeren nieuwe koeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 11:15
Hey,

De processorkoeling (stock koeler) van een oude computer die ik in mijn bezit heb maakte super veel lawaai. Hierop besloot ik om de volgende topic aan te maken om een geschikte processorkoeling te vinden: Nieuwe processorkoeling

Mijn keuze ging uit naar de Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2: pricewatch: Arctic Freezer 7 Pro Rev. 2

Die heb ik gekocht en geïnstalleerd, alleen krijg ik geen beeld meer op mijn monitor (geen sginaal => blijft zwart).

Wat ik heb geprobeerd:
  • Alle kabels gecontroleerd => ze zitten allemaal op de juiste plek
  • Gecontroleerd of alle fans draaien => ze draaien allemaal
  • RAM, videokaart en harde schijven opnieuw erin geplugt
  • Koelpasta meerdere keren vernieuwd
  • Zowel onboard videokaart als nvidia videokaart geprobeerd => beide geven geen signaal
  • Een andere monitor en ingang geprobeerd => zowel VGA als HDMI
Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is mijn moederbord misschien stuk of is de voeding te zwak?

Dank!

Foto's:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/K9iX2ac.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cy6PY2Y.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kUjZkd4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jeM0RuJ.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Y451N op 28-12-2016 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je hebt die backplate er tus afgetrokken? Misschien dat je daarbij wat stukgemaakt hebt.

Wat voor specs hebben we het over trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
TERW_DAN schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:31:
Je hebt die backplate er tus afgetrokken? Misschien dat je daarbij wat stukgemaakt hebt.

Wat voor specs hebben we het over trouwens?
Die backplate zat vast met lijm, dus moest er wel ff goed aan friemelen met een schroevendraaier... Maar heb het gevoel dat ik niks beschadigd heb, ben wel voorzichtig geweest en zie geen schade op het moederbord.

Het gaat om deze computer: pricewatch: Acer Aspire M3641 (91.DER7A.TCP)

[ Voor 10% gewijzigd door Y451N op 28-12-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dus je hebt een schroevedraaier tussen 't mobo en de backplate gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22-09 16:23
Ik zou beginnen met een grondige visuele inspectie van je mobo (met name het backplate-gebied en de socket zelf) en als dat er goed uitziet kijken of je kan booten met enkel je cpu en 1 reepje RAM. Wie weet is er wat koelpasta in je socket terechtgekomen, maar je bericht m.b.t. de verwijdering van je backplate baart me zorgen... Plaats gerust wat foto's mocht je zelf twijfels hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09-2024

bratos

Meh.

Y451N schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:34:
[...]
Die backplate zat vast met lijm, dus moest er wel ff goed aan friemelen met een schroevendraaier..
.....
Mwah misschien niet zon heel goed idee geweest.
Heb je de P4 stekker wel terug aangesloten, dat geeft een zelfde effect namelijk.
Als je bord piept zonder geheugen, dan leeft ie nog.

anders is het misschien wel RIP moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door bratos op 28-12-2016 20:45 ]

eerst kijken dan zeiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
TERW_DAN schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:40:
Dus je hebt een schroevedraaier tussen 't mobo en de backplate gezet?
Tussen de backplate en de dikke plak lijm op mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Y451N schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:46:
[...]

Tussen de backplate en de dikke plak lijm op mobo.
Waarschijnlijk heb je de achterkant van je mobo daar mee gesloopt... kan je een highres foto plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Dit topic vraagt inderdaad om een aantal duidelijke foto's. Want met een schroevendraaier op een moederbord wrikken klinkt niet bevorderlijk voor de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
kubuksa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:45:
Ik zou beginnen met een grondige visuele inspectie van je mobo (met name het backplate-gebied en de socket zelf) en als dat er goed uitziet kijken of je kan booten met enkel je cpu en 1 reepje RAM. Wie weet is er wat koelpasta in je socket terechtgekomen, maar je bericht m.b.t. de verwijdering van je backplate baart me zorgen... Plaats gerust wat foto's mocht je zelf twijfels hebben
Foto's geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
MeltedForest schreef op woensdag 28 december 2016 @ 20:50:
Dit topic vraagt inderdaad om een aantal duidelijke foto's. Want met een schroevendraaier op een moederbord wrikken klinkt niet bevorderlijk voor de hardware.
Foto's geplaatst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
Het is wat lastig te onderscheiden, maar de 2 witte puntjes links van je backplate-lijm op foto 3 belooft volgens mij niet veel goeds. Je kan het evt. nog proberen met alleen je cpu en 1 reepje RAM, maar ik vrees het ergste voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kubuksa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:22:
Het is wat lastig te onderscheiden, maar de 2 witte puntjes links van je backplate-lijm op foto 3 belooft volgens mij niet veel goeds. Je kan het evt. nog proberen met alleen je cpu en 1 reepje RAM, maar ik vrees het ergste voor je.
Goed gespot, dat lijken inderdaad 2 beschadigde printbanen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het moederbord lijkt inderdaad schade te hebben. Grote kans dat ie dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
PilatuS schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:28:
Het moederbord lijkt inderdaad schade te hebben. Grote kans dat ie dood is.
Awh jammer, ach heb het in ieder geval geprobeerd... zonder schroevendraaier kreeg ik de backplate er sowieso niet af - zat super stevig vast. Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
TERW_DAN schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:27:
[...]

Goed gespot, dat lijken inderdaad 2 beschadigde printbanen.
Awh jammer, ach heb het in ieder geval geprobeerd... zonder schroevendraaier kreeg ik de backplate er sowieso niet af - zat super stevig vast. Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
kubuksa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:22:
Helaas, dan doet die het ook niet :( heb het in ieder geval geprobeerd... zonder schroevendraaier kreeg ik de backplate er sowieso niet af - zat super stevig vast. Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Hoe ruig moet je wel niet omgaan met je moederbord wil je dat soort schade veroorzaken. Wellicht nog met soldeertin de connectie herstellen? Of met een multineter meten of je inderdaad geen verbinding meer meet op die plek?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
in het vervolg even de föhn erbij pakken ;) Je kan evt. op zoek gaan naar een los moederboard. Het is vrij oud model, dus een identiek mobo van Acer vinden is lastig, maar in de service manual lijkt het erop dat er allemaal standaard aansluitingen e.d. gebruikt worden dus wellicht past een ander goedkoop tweedehands mobo met socket 775 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
kubuksa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:06:
in het vervolg even de föhn erbij pakken ;) Je kan evt. op zoek gaan naar een los moederboard. Het is vrij oud model, dus een identiek mobo van Acer vinden is lastig, maar in de service manual lijkt het erop dat er allemaal standaard aansluitingen e.d. gebruikt worden dus wellicht past een ander goedkoop tweedehands mobo met socket 775 ook.
Haha, thanks. Was al aan het kijken, weet alleen niet welke chipset mobo ik nodig heb... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Y451N schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:07:
[...]

Haha, thanks. Was al aan het kijken, weet alleen niet welke chipset mobo ik nodig heb... _/-\o_
Chipset boeit vrij weinig. Ieder socket 775 bord wat past is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
Ik kon de service manual voor de m3641 niet vinden, maar wel die van de m3640. Ik vermoed dat jouw pc hier ook onder valt, maar pin me er niet op vast.

Uitgaande van deze manual ziet het er goed uit:

micro-atx formfactor en atx power supply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
PilatuS schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:12:
[...]

Chipset boeit vrij weinig. Ieder socket 775 bord wat past is prima.
Thanks, zou je deze aanraden:

pricewatch: ASRock G41M-VS3 R2.0

Afmetingen komen overeen met de huidige mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
kubuksa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:14:
Ik kon de service manual voor de m3641 niet vinden, maar wel die van de m3640. Ik vermoed dat jouw pc hier ook onder valt, maar pin me er niet op vast.

Uitgaande van deze manual ziet het er goed uit:

micro-atx formfactor en atx power supply.
Precies! De afmetingen komen overeen met een micro-atx mobo formaat, ik dacht aan deze mobo:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
Y451N schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:15:
[...]

Precies! De afmetingen komen overeen met een micro-atx mobo formaat, ik dacht aan deze mobo:

De manual geeft aan dat jouw Acer DDR2 heeft, het Asrock mobo heeft DDR3. Het geheugen dat je nu hebt gaat dus niet passen.

Voor dergelijke oude hardware zou ik persoonlijk opzoek gaan naar een 2e hands mobo voor een paar tientjes en sparen voor een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
kubuksa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:20:
[...]

De manual geeft aan dat jouw Acer DDR2 heeft, het Asrock mobo heeft DDR3. Het geheugen dat je nu hebt gaat dus niet passen.

Voor dergelijke oude hardware zou ik persoonlijk opzoek gaan naar een 2e hands mobo voor een paar tientjes en sparen voor een nieuwe pc.
Ouch, goed opgemerkt! Dat zal ik maar eens doen dan. Hartelijk bedankt voor je hulp! Ik zal de topic updaten zodra ik een nieuwe mobo heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou of 2e hands voor 30 euro een bord kopen of overwegen naar een andere PC te gaan. Veel geld in een oude 775 CPU met DDR2 stoppen zou ik niet doen. Lijkt mij een mooi moment om te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
PilatuS schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:22:
Ik zou of 2e hands voor 30 euro een bord kopen of overwegen naar een andere PC te gaan. Veel geld in een oude 775 CPU met DDR2 stoppen zou ik niet doen. Lijkt mij een mooi moment om te upgraden.
Thanks voor de tips en hulp! Ik ga het eerst proberen met een tweedehands mobotje :P Het is de PC van mijn ouders haha, als het de mijne was geweest had ik zeker meteen geupgrade :P

[ Voor 10% gewijzigd door Y451N op 28-12-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een PC zoals deze heeft een dagwaarde tussen de 30 en 70 euro. Dan een nieuw mobo van 60 euro kopen is niet echt een goed idee. 2e hands voor 20 of 30 euro is nog wel te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kubuksa
Mocht de manual ongelijk hebben, je kan evt nameten of het geheugen dat je hebt DDR2 of DDR3 is.

ga opzoek naar een mobo met:

- m-atx formfactor
- "normale" voedingsaansluiting (24pin + 4pin ATX interface PS3/PS2 SPS connector)
- DDR2 geheugen
- Je overige aansluitingen voor hdd (sata?), videokaart (pci-e 16x ?), etc
- genoeg aansluitingen voor fans is ook wel fijn
- om 100% zeker te zijn dat het mobo gaat werken in je kast kun je evt. ook de headers controleren (usb stekkertje voor de voorkant, stekkertje aan/uit knop, etc), maar dit lijkt in de manual ook allemaal standaard te zijn.

controleer ook even of je i/o shield in je acer kast te verwijderen is, als je dan bij je nieuwe mobo het i/o shield erbij krijgt ziet dat er ook weer sexy uit.

volgens mij heb ik zo alles benoemd. En zoals de rest ook al zegt, geef er niet teveel aan uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
kubuksa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:38:
Mocht de manual ongelijk hebben, je kan evt nameten of het geheugen dat je hebt DDR2 of DDR3 is.

- m-atx formfactor
- "normale" voedingsaansluiting (24pin + 4pin ATX interface PS3/PS2 SPS connector)
- DDR2 geheugen
- om 100% zeker te zijn dat het mobo gaat werken in je kast kun je evt. ook de headers controleren (usb stekkertje voor de voorkant, stekkertje aan/uit knop, etc), maar dit lijkt in de manual ook allemaal standaard te zijn.

controleer ook even of je i/o shield in je acer kast te verwijderen is, als je dan bij je nieuwe mobo het i/o shield erbij krijgt ziet dat er ook weer sexy uit.

volgens mij heb ik zo alles benoemd. En zoals de rest ook al zegt, geef er niet teveel aan uit ;)
Je bent te gek! Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
kubuksa schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:38:

- m-atx formfactor
- DDR2 geheugen

Denk je dat de INTEL DG41TY aan deze voorwaarden voldoet? Volgens mij namelijk wel en kost maar 2 tientjes :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kubuksa
Het lijkt allemaal te kloppen inderdaad, maar ik heb zelf geen ervaring met acer dus geen garanties
Pagina: 1