Ik hoop op jullie advies voor een nieuw werkstation, dus geen laptop. Ik sta open voor de merken HP en MSI. Het laatste ken ik absoluut niet. Ik zoek een werkstation dat het zeker jaren en jaren goed gaat doen. HP raadde me al wat aan maar ik dacht 'kom... laat ik eens Tweakers om hulp vragen'. Bij deze 
Ik ga het gebruiken voor
Alle Adobe software (met name Illustrator en Dreamweaver maar zeker ook Photoshop, InDesign... meer...)
Stevig veel Illustrator (Adobe) gebruiken
Grafische vormgeving
Website ontwikkeling, onderhoud et cetera
Ik gebruik ook Office software
Vaak veel programma's tegelijk nodig is noodzakelijk
Budget
Pfff... lastig. Ik houd dit nog even open maar ik betaal liever wat meer voor een echt betere machine. Echter: duur betekent voor mij niet dat het beter is, het gaat er echt om dat de machine perfect presteert. Mijn totale budget voor alles bij elkaar ligt ergens tussen de 2.000 en 3.000. Dat is wel het maximum.
Aanwezige apparatuur
Wacom Pen & Touch tablet (erg belangrijk)
Lacie beeldscherm (is belangrijk vanwege calibratie, is mijn troetelkindje)
Scanner
Printer
Harde schijf die ik nu in een andere machine heb zitten moet worden gemigreerd of de data moet op een nieuwe schijf terecht komen, kan ik zelf wel oplossen met externe harde schijf.
Projector
Wat heb ik denk ik nodig?
In ieder geval een goede grafische kaart: ik doe grafisch werk en bepaalde applicaties vergen veel geheugen.
Veel geheugen want ik doe van alles tegelijk (bijvoorbeeld werken in Illustrator> Screenshot maken> Naar Photoshop> Bewerken> Exporteren> Importeren in lesmateriaal> Monteren> Productie. En dan tegelijk mailen, Word, Excel, Facebook, van alles.
Windows 10 ken ik alleen van mijn mobiel (jaja) maar bevalt uitstekend. Ik heb nu Windows 7 dus dat zal op de desktop wel flink wennen worden...
Graag SSD voor systeem.
Misschien extra SSD om Adobe pakket op te installeren? Is dat wijsheid? Ze kosten ook veel ruimte.
Twee extra harde schijven: HP raadt 1 schijf van 3TB aan maar ik wil er liever twee van 1GB (of 2GB als die ook stabiel zijn) want dan kan ik de tweede gebruiken voor de back-ups. Ik maak daarnaast ook extern backups trouwens.
Verder weet ik het niet zo, ik ben hier niet in thuis (vroeger wel maar er is zoveel veranderd en ik ben andere dingen gaan doen he)
Droomsysteem
Supersnel, geen gedoe met haperende balkjes en treuzelvensters of een scherm dat even op zwart slaat omdat de grafische driver het even af laat weten.
Snel opstartend. Altijd. Ik zet overvloedige opstarters altijd uit of saboteer ze tijdelijk als ze dat niet willen (stomme Apple producten).
Moet ook games aan kunnnen.
Kan eigenlijk van alles.
Hij moet ook stil zijn!
Merken
Mijn voorkeur gaat uit naar HP. Maar onlangs hoorde ik over MSI. Dus sja... Ik ben zelf geen gamer, ik ben goed in andere dingen. Maar dit wordt waarschijnlijk mijn laatste machine dus hij mag best alles aankunnen.
Voorgesteld door HP, graag jullie advies
Workstation: http://store.hp.com/Nethe...d=J9C19ET&opt=ABB&sel=WKS
Harde schijf: http://store.hp.com/Nethe...x?id=QF298AA&opt=&sel=ACC
Nvidia nvidia m2000 t7t60aa. Is dat okee?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet stil zijn, niet te veel energie slokken.
Hij moet ook zonodig een paar dagen achter elkaar aan kunnen staan.
Overklokken?
Pfff... toen ik dat in de negentiger jaren tegenkwam gelezen maar nooit iets mee gedaan. Liever zo min mogelijk eigen gedoe, die tijd ligt achter me
Wat verwacht ik van jullie?[i]
Oh ja... ik wil het graag donderdag of vrijdag kopen...
Ik ga het gebruiken voor
Alle Adobe software (met name Illustrator en Dreamweaver maar zeker ook Photoshop, InDesign... meer...)
Stevig veel Illustrator (Adobe) gebruiken
Grafische vormgeving
Website ontwikkeling, onderhoud et cetera
Ik gebruik ook Office software
Vaak veel programma's tegelijk nodig is noodzakelijk
Budget
Pfff... lastig. Ik houd dit nog even open maar ik betaal liever wat meer voor een echt betere machine. Echter: duur betekent voor mij niet dat het beter is, het gaat er echt om dat de machine perfect presteert. Mijn totale budget voor alles bij elkaar ligt ergens tussen de 2.000 en 3.000. Dat is wel het maximum.
Aanwezige apparatuur
Wacom Pen & Touch tablet (erg belangrijk)
Lacie beeldscherm (is belangrijk vanwege calibratie, is mijn troetelkindje)
Scanner
Printer
Harde schijf die ik nu in een andere machine heb zitten moet worden gemigreerd of de data moet op een nieuwe schijf terecht komen, kan ik zelf wel oplossen met externe harde schijf.
Projector
Wat heb ik denk ik nodig?
In ieder geval een goede grafische kaart: ik doe grafisch werk en bepaalde applicaties vergen veel geheugen.
Veel geheugen want ik doe van alles tegelijk (bijvoorbeeld werken in Illustrator> Screenshot maken> Naar Photoshop> Bewerken> Exporteren> Importeren in lesmateriaal> Monteren> Productie. En dan tegelijk mailen, Word, Excel, Facebook, van alles.
Windows 10 ken ik alleen van mijn mobiel (jaja) maar bevalt uitstekend. Ik heb nu Windows 7 dus dat zal op de desktop wel flink wennen worden...
Graag SSD voor systeem.
Misschien extra SSD om Adobe pakket op te installeren? Is dat wijsheid? Ze kosten ook veel ruimte.
Twee extra harde schijven: HP raadt 1 schijf van 3TB aan maar ik wil er liever twee van 1GB (of 2GB als die ook stabiel zijn) want dan kan ik de tweede gebruiken voor de back-ups. Ik maak daarnaast ook extern backups trouwens.
Verder weet ik het niet zo, ik ben hier niet in thuis (vroeger wel maar er is zoveel veranderd en ik ben andere dingen gaan doen he)
Droomsysteem
Supersnel, geen gedoe met haperende balkjes en treuzelvensters of een scherm dat even op zwart slaat omdat de grafische driver het even af laat weten.
Snel opstartend. Altijd. Ik zet overvloedige opstarters altijd uit of saboteer ze tijdelijk als ze dat niet willen (stomme Apple producten).
Moet ook games aan kunnnen.
Kan eigenlijk van alles.
Hij moet ook stil zijn!
Merken
Mijn voorkeur gaat uit naar HP. Maar onlangs hoorde ik over MSI. Dus sja... Ik ben zelf geen gamer, ik ben goed in andere dingen. Maar dit wordt waarschijnlijk mijn laatste machine dus hij mag best alles aankunnen.
Voorgesteld door HP, graag jullie advies
Workstation: http://store.hp.com/Nethe...d=J9C19ET&opt=ABB&sel=WKS
Harde schijf: http://store.hp.com/Nethe...x?id=QF298AA&opt=&sel=ACC
Nvidia nvidia m2000 t7t60aa. Is dat okee?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hij moet stil zijn, niet te veel energie slokken.
Hij moet ook zonodig een paar dagen achter elkaar aan kunnen staan.
Overklokken?
Pfff... toen ik dat in de negentiger jaren tegenkwam gelezen maar nooit iets mee gedaan. Liever zo min mogelijk eigen gedoe, die tijd ligt achter me
Wat verwacht ik van jullie?[i]
- Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met concrete tips, bijvoorbeeld links naar bestaande machines.
- En misschien ook de extra's die er dan in moeten zoals een extra grafische kaart.
- Wat is jullie opinie over de harde schijf? Is 2TB inmiddels net zo stabiel als 1TB? En hoe zit het met 3TB schijven?
- Welk merk is goed voor de harde schijven?
Oh ja... ik wil het graag donderdag of vrijdag kopen...