Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodutchies
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-01-2021
Mijn vraag
Ik wil een tablet kopen met SIM kaart mogelijkheid om een mobiel internet hotspot tijdens het reizen te hebben (Noord Amerika).

Nu zie ik bij sommige tablets alleen "4G-lte" als specificatie staan en bij anderen "2G - edge, 2G - gprs, 3G - hsdpa, 3G - hspa, 3G - hspa+, 3G - hsupa, 3G - umts, 4G - lte".

Mijn vraag is, kan een tablet waar alleen "4G-lte" staat ook al die andere verbindingen gebruiken als er niets anders is?
Voor mij is dat belangrijk om op zoveel mogelijk plekken internet te hebben, al is het dan maar langzamer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
twodutchies schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:21:
Mijn vraag is, kan een tablet waar alleen "4G-lte" staat ook al die andere verbindingen gebruiken als er niets anders is?
Ja hoor. Maar waar zie je dat de andere opties niet zijn aangevinkt? Hier in de Pricewatch?

Om zeker te zijn kan je natuurlijk altijd terug vallen op de specificaties van de fabrikant.

Hou er met het internetten in het buitenland wel rekening met de gebruikte frequenties.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 28-12-2016 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodutchies
Bedankt voor je reactie. Dat helpt kiezen.

Waar kan ik de gebruikte frequenties vinden dan? Die zie ik nergens staan op Pricewatch.
Ik wil niet kunnen bellen, maar alleen internetten, speelt het dan ook?

Inderdaad op Pricewatch dus, bv de Lenova Tab3 X70, Tab2 A10-70L (beiden alleen 4G-lte) en Tab2 A10-70L Pro (heeft alles).
Er is geen link naar de fabrikant en geen van deze drie Lenovo's staan op de Lenovo Nederland site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
twodutchies schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:48:
Waar kan ik de gebruikte frequenties vinden dan? Die zie ik nergens staan op Pricewatch.
Ik wil niet kunnen bellen, maar alleen internetten, speelt het dan ook?
Voor zover bekend staan ze ook in de Pricewatch of dus ook op de website van de fabrikant. Maar beide faalt een beetje in het geval van de Lenovo toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodutchies
Ik heb de frequenties nog bij geen enkele tablet op Pricewatch gevonden?
Ik kijk naar alle tablets met een SIM optie en nergens de frequenties gezien.

Maar ik zal proberen de technische specificaties ergens anders op internet te vinden.
Of in de USA kijken wat ze verkopen, ik zal hem alleen met data SIM in de USA, Canada en Mexico gebruiken.