Wanneer een TV te kopen? En waar defecte TV te verkopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Mijn vraag
Ik heb 2 vragen:

Vraag 1:
Welk moment in het jaar is het beste om een nieuwe TV aan te schaffen? Het lijkt mij dat er op een moment in het jaar nieuwe TV's aangekondigd worden voor dat huidige jaar, waardoor vorige generaties goedkoper worden.

Vraag 2:
Mijn huidige TV is defect geraakt. (Defect voedingspaneel, onderdelen niet meer leverbaar, verschillende bedrijven geprobeerd). Daarnaast heb ik vernomen dat sommige bedrijven je oude TV nog op willen kopen voor onderdelen, iemand enig idee waar dit kan en wat zijn of haar ervaringen hier van zijn?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Niet van toepassing.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op Google is weinig te vinden over wanneer de juiste tijd is om een TV te kopen. Over het verkopen van een defecte TV heb ik verschillende opties gevonden, ik was benieuwd of iemand ervaring heeft met bepaalde bedrijven. Ik ben woonachtig ik Rotterdam.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Rick

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-07 09:34

Falastine

Think about my signature...

Ik zit met hetzelde probleem nu. Maar momenteel heeft wehkamp veel tv's voor 20% korting aangeboden. En wat voor tv zoek je exact na maanden research ga ik zelf voor de Hisense qua reviews en testen beste wat je voor je geld kunt krijgen.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
Falastine schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:25:
Ik zit met hetzelde probleem nu. Maar momenteel heeft wehkamp veel tv's voor 20% korting aangeboden. En wat voor tv zoek je exact na maanden research ga ik zelf voor de Hisense qua reviews en testen beste wat je voor je geld kunt krijgen.
Persoonlijk wil ik tussen de 500-800 euro uitgeven. Aangezien ik uiteraard net als iedereen het beste uit mijn geld wil halen leek het mij logisch dat de nieuwe modellen rond februari op de markt komen. Hierdoor worden modellen van dit jaar goedkoper waardoor ik voor hetzelfde model mogelijk een beter model kan kopen.

Erg lastig.. Daarnaast heb ik nog niet gekeken welk merk/model ik precies wil aanschaffen. Het ligt helemaal aan de reviews, prijs en uiterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

https://www.otto.nl/produ...es&p=0&itemId=10058684659

deze krijgt bijvoorbeeld hele goede reviews met 4k en hdr en voor dat geld een topper met 65 inch voor 999 euro ook een hele mooie prijs ik ga zelf voor de 65 inch al snel vond ik mijn vorige 55 inch te klein.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

Er is niet echt een ideaal moment volgens mij.
In januari is de CES. Daar worden nieuwe modellen aangekondigd. Maar het duurt dan nog wel vaak tot april/mei voordat ze hier (goed) beschikbaar in de winkel liggen.

Dan pas zal je zien dat de modellen van het jaar ervoor goedkoper kunnen worden.
Maar die voorraad is ook niet oneindig waardoor prijzen alsnog hoger kunnen zijn of gewoon niet beschikbaar meer zijn en je een nieuwer model moet kopen.

Dan heb je soms nog acties als BTW weg er mee. Of andere acties van (web) winkels.

Je ziet bv dat nu (vlak voor de CES 2017) de OLEDs betaalbaar worden (al moet je daar vaak nog zelf voor bellen en niet op de prijs van de site afgaan). De nieuwe modellen worden snel aangekondig. Maar dan kan je dus nog 8-9 maanden wachten voordat die weer in de aanbieding zijn.
En als je wacht, kan je altijd nog wachten op die ene andere aanbieding.

Je hebt een TV nodig of niet.
Dus gewoon eerst uitzoeken welke TV aan je eisen voldoet. En dan gaan "hunten" en eventueel kijken of een 2015 model op de kop kunt tikken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte
  • Niet online
Falastine schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:32:
https://www.otto.nl/produ...es&p=0&itemId=10058684659

deze krijgt bijvoorbeeld hele goede reviews met 4k en hdr en voor dat geld een topper met 65 inch voor 999 euro ook een hele mooie prijs ik ga zelf voor de 65 inch al snel vond ik mijn vorige 55 inch te klein.
Ik houd deze in ieder geval in de gaten! Thanks!
DarkSide schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:35:
Er is niet echt een ideaal moment volgens mij.
In januari is de CES. Daar worden nieuwe modellen aangekondigd. Maar het duurt dan nog wel vaak tot april/mei voordat ze hier (goed) beschikbaar in de winkel liggen.

Dan pas zal je zien dat de modellen van het jaar ervoor goedkoper kunnen worden.
Maar die voorraad is ook niet oneindig waardoor prijzen alsnog hoger kunnen zijn of gewoon niet beschikbaar meer zijn en je een nieuwer model moet kopen.

Dan heb je soms nog acties als BTW weg er mee. Of andere acties van (web) winkels.

Je ziet bv dat nu (vlak voor de CES 2017) de OLEDs betaalbaar worden (al moet je daar vaak nog zelf voor bellen en niet op de prijs van de site afgaan). De nieuwe modellen worden snel aangekondig. Maar dan kan je dus nog 8-9 maanden wachten voordat die weer in de aanbieding zijn.
En als je wacht, kan je altijd nog wachten op die ene andere aanbieding.

Je hebt een TV nodig of niet.
Dus gewoon eerst uitzoeken welke TV aan je eisen voldoet. En dan gaan "hunten" en eventueel kijken of een 2015 model op de kop kunt tikken.
toon volledige bericht
Thanks voor de informatie. Misschien is het inderdaad handiger om gewoon te kijken wat ik nodig heb en daarop af te gaan. Zelf ben ik niet heel bekend met TV's vandaar dat het wellicht kon schelen als ik even zou wachten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falastine

Falastine

Byte schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:43:
[...]

Ik houd deze in ieder geval in de gaten! Thanks!

[...]

Thanks voor de informatie. Misschien is het inderdaad handiger om gewoon te kijken wat ik nodig heb en daarop af te gaan. Zelf ben ik niet heel bekend met TV's vandaar dat het wellicht kon schelen als ik even zou wachten!
Nou wat handig is uiteraard kijk eerst naar de maat die je wilt. Daarna wil je 50 hertz of 100 herts in die prijsklasse zul je enkel 50 hertz vinden op een philips tv na uit de 6500 serie die hebben 100 hertz. Kijk is je HDR wilt hebben. recht of gebogen scherm. En uiteraard heel heel veel reviews lezen.

Pagina: 1