Hoi,
Ik denk dat Linux pas over 2 jaar een serieuse killer zal zijn voor Windows.
Wat vinden jullie??
Ik denk dat Linux pas over 2 jaar een serieuse killer zal zijn voor Windows.
Wat vinden jullie??
Dit ligt natuurlijk helemaal aan de fabrikanten die de software pakketten ontwikkelen, zolang die alleen voor windows hun software ontwikkelen, zal linux daar nooit aan kunnen tippen, ook al heb je nog zo'n mooie/goede interface.Op zondag 01 juli 2001 20:54 schreef Markiedam het volgende:
Het gaat vooral over of Linux Windows nog zal verslaan. Niet op server gebied maar op desktop gebied. Want op server gebied lopen ze al ver voor.
Maar BSD zeker welOp zondag 01 juli 2001 21:13 schreef RickJansen het volgende:
Linux is over 2 jaar nog geen hol verder.
En waarom zou Linux geen hol verder zijn dan?????Op zondag 01 juli 2001 21:13 schreef RickJansen het volgende:
Verwijderd
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Verwijderd
Verwijderd
Huh? Ik speel meerdere spellen onder linux en je hoeft alleen nog maar de cdrom in je pc te flikkkeren en de install op te starten en klaar.voorbeeld met spellen...je installeerd het spel van de cd en het werkt, bij linux moet je eerst nog lang het internet afzoeken naar talrijke rpms en libs....
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
[deze advertentieruimte is te koop]
Dat is onzin. Daar hebben ze symbol versioning voor uitgevonden. Ik heb wp8 gedraait op kernel 2.2 zonder problemen. zoiets heeft helemaal niks met de kernel te maken. Wat _wel_ boeit is de glibc versie, maar dat wordt dus afgevangen door symbol versioning.Op zondag 01 juli 2001 22:44 schreef broodje_giros het volgende:
linux wordt een flop.
dat zeg ik omdat ik zelf ook linux heb gebruikt en hele slechte programmeerervaringen ermee heb. Als ik al merk dat ik Corel WP8 niet eens kan gebruiken met een kernel >2.0.36 dan kun je wel zeggen ja corel... maar dan nog, vind ik dat zoiets niet moet kunnen. Hetzelfde met glibc en die stomme kernel van hun. Wie gaat er nu NFS Root support in kernel bakken??
Bij Sun kun je bijv. Solaris 2.7 programma's gewoon uitwisselen in Solaris 2.8. Dit komt omdat ze compatible zijn.
Als zoiets niet kan in linux. ai... jongens...
Mocht je een proggie hebben wat wel onder Solaris 2.7 draait en niet onder Solaris 2.8 dan is het een bug in Solaris 2.8.
Wil niet zeggen dat sun alles is hoor. Het heeft ook zijn fouten, heel veel fouten!
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Ik vind van niet......
Verwijderd
Rick is helemaal Unixware man geloof ikOp maandag 02 juli 2001 00:10 schreef Arien het volgende:
RickJansen: Linux is over 2 jaar nog geen hol verder.
Fijne troll, Rick...
Je hebt geen idee waar je het over hebt. Als je ziet hoever GNU/Linux in de afgelopen 2 jaar gekomen is, dan kan dat over 2 jaar alleen maar beter zijn.Op zondag 01 juli 2001 21:13 schreef RickJansen het volgende:
Maar die excel manier kan in GNU/Linux ook, met bijvoorbeeld gnumeric, een excel kloon. En dat is meteen het mooie aan Free Software: Het kan allemaal, op de manier die jij wilt.Op zondag 01 juli 2001 21:23 schreef balk het volgende:
Linux is gewoon een hele andere manier van werken. Bijvoorbeeld dat je als je een grafiekje wil maken dat je dan niet Excel start en twee kolommen selecteert en er een grafiekje laat maken maar dat je een textbestand neemt met daarin een aantal kolommen data, die met wat parameters in een ander bestandje door gnuplot heen haalt en je hebt een mooie screenoutput + een postscript plaatje.
Onzin. Of het Windows verstoot van de desktop? Geen idee, maar GNU/Linux kan niet dood; het is Free Software, en de mensen die daar vrolijk aan knutselen houden daar niet mee op omdat MS dat zegt, of omdat zijn buurman het niet wil gebruiken.Op zondag 01 juli 2001 22:44 schreef broodje_giros het volgende:
linux wordt een flop.
Helemaal mee eens. Maar het gaat al wat beter: in sommige computerwinkels kun je ook kiezen voor een GNU/Linux distro op je computer.Op zondag 01 juli 2001 23:13 schreef Groot-Moefti het volgende:
Er is maar 1 probleem en dat zijn de OEM deals van Microsoft met leveranciers. Eigenlijk vind ik dat dit verboden moet worden. het is gewoon ordinaire koppelverkoop en dus schadelijk voor de concurrentie. Het tweede wat moet verbeteren is de hardware support. Met name de hardwarefabriekanten moeten eens niet zo moeilijk doen.
...lelijk cq ongebruikersvriendelijk als de pest. Dit wijt ik met name aan de standaard GTK theme...
Er zijn anders best wel bedrijven die heel graag van Windows af willen hoor. Zie bijvoorbeeld IBM en HP. En steeds meer bedrijven worden minder bang om van Windows af te stappen.Op maandag 02 juli 2001 00:03 schreef zomer het volgende:
Ik merk toch duidelijk dat de kwaliteit met het jaar vooruit gaat, ik denk dat het grote probleem gaat worden hoe ze de managers gaan overtuigen.
Overal is windows zo standaard en zo ingeburgerd, liggen er zoveel vaste contracten. En dan hebben we het nog niet over 'onbekendheid met' en andere 'vooroordelen'.
Ook daar ben ik het helemaal mee eens; Ik kan mijn desktop er helemaal zo uit laten zien en helemaal zo aan laten voelen als ik wil, niet zo als een of andere bozo denkt dat ik het wel mooi/fijn vind.Op maandag 02 juli 2001 00:15 schreef Valium het volgende:
En Linux heeft 1 voordeel (nog veel meer natuurlijk, maar dit vind ik een goeie): Linux is MOOI! Je kunt werkelijk alles doen. Als je maar creatief bent.
Dieptepunt ? Het VM gebeuren is juist een van de zaken die echt een stuk beter geworden zijn. 2.4 draait benchmarks die de meeste OS'sen gewoon om zeep helpen. Er moet nog een hoop aan gebeuren, maar ze zijn een stuk verder dan de meeste OS'sen.Kernel-2.4 is het allemaal nog net niet, vooral VM is absoluut een dieptepunt in 2.4.x-kernels.
Dit is inderdaad een lastig punt. Maar ik denk eigenlijk dat 2 grote desktop environments naast elkaar ook wel kan. Het is dat wel belangrijk dat ze samenwerken en compatible zijn.Op maandag 02 juli 2001 01:27 schreef Groot-Moefti het volgende:
Er is nog een belangrijk punt waar Linux nog achter ligt. Ze moeten namelijk de desktop gaan standaardiseren. Het lijkt me verdomt lastig om een fatsoenlijk boek te schrijven als je KDE en Gnome hebt. Gelukkig zijn ze heel erg aan het samenwerken. Ik zou er ook voor zijn als Gnome en KDE extreem veel gingen samenwerken en zelfs 1 desktop zouden worden. Hoewel dit misschien niet goed is voor de concurrentie, zou dit wel zeer fijn zijn. Het probleem is dat men momenteel erg veel dubbel werk aan het doen is, en dat is niet handig. Het ergste is dat het voor gewone gebruikers heel lastig zal worden, terwijl geavanceerde gebruikers het te gek zullen vinden.
Stel je voor nu zijn de boeken van "Star->Programma's->Notepad" en dan krijg je straks "KDE->Editors->KWrite" of als je Gnome gebruikt "Gnome->Programs->Editors->GEdit".
O nee? Dit is anders precies waar de LSB (Linux Standard Base) voor is: zorgen voor een uitgebreide set standaarden en dan proberen deze overal in te voeren. Het behandelt bijvoorbeeld locaties van files, library namen, packaging format en meer van dat soort dingen. Het idee is dat fabrikanten LSB compliant producten maken, en dat het dan werkt zonder dat je daar veel voor hoeft te doen (geen redhat-assumptie qua file locaties bijvoorbeeld). Dit is A Good Thing (tm).Daarnaast is de indeling van de distributies heel belangrijk. Eigenlijk vind ik dat er een standaard moet komen gebaseerd op het Debian systeem met een aantal dingen van Slackware erbij, maar ja dat komt er toch niet
Sja, dat heb je ervan als je interne functies gaat gebruiken. Dan ga je op je bek, daar kunnen de heren die de JDK geport hebben over meepraten.Op zondag 01 juli 2001 22:44 schreef broodje_giros het volgende:
Als ik al merk dat ik Corel WP8 niet eens kan gebruiken met een kernel >2.0.36 dan kun je wel zeggen ja corel... maar dan nog, vind ik dat zoiets niet moet kunnen.
Dat hangt van je distrubutie af. De meeste distro's doen dan niet omdat het alleen nuttig is op systemen zonder disk.[quote]Hetzelfde met glibc en die stomme kernel van hun. Wie gaat er nu NFS Root support in kernel bakken??
Je bent denk ik in het libc5 / glibc tijdperk blijven hangen. Alle applicaties die ik de afgelopen 5 jaar heb gebakken werken nog steeds hier. Totaal geen problemen mee. En als de applicatie statisch is gelinked werkt het altijd.Mocht je een proggie hebben wat wel onder Solaris 2.7 draait en niet onder Solaris 2.8 dan is het een bug in Solaris 2.8.
Wil niet zeggen dat sun alles is hoor. Het heeft ook zijn fouten, heel veel fouten!
Over spellen gesprokenvoorbeeld met spellen...je installeerd het spel van de cd en het werkt
bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory
Ik hoop dat iedereen zich aan die standaard gaat houden. Maakt het leven voor iedereen een stuk aangenamer. Wat betreft RPM / DEB : beiden hebben z'n voordelen en nadelen. deb werkt prettig, maar packages maken is een grote ramp.Op maandag 02 juli 2001 01:39 schreef deadinspace het volgende:
Alleen die keuze van packaging standaard: rpm![]()
Het verschilt tegenwoordig weinig meer. Ik vind beide best, zolang het maar een van die twee is..deb is technisch gezien toch best wel superieur, maar het is weer eens populariteit over technische kwaliteit
Verwijderd
Precies, hoewel het bij mij net omgedraaid is. Je beslist zelf welk OS je wel en niet gebruikt. Het blijft me opvallen dat de meeste Linux fanaten altijd MS aan het afzeiken zijn en altijd proberen om iedereen aan Linux te krijgen. Het is net of ze allemaal aandelen van Linux hebben. (Ik zeg niet dat alle Linux mensen zo doen, vooral de mensen die er echt iets van af weten laten iedereen lekker in hun waarden).Zoals je uit bovenstaande misschien wel kan op maken heb ik een lichte voorkeur voor Linux, maar wil ik niet zeggen, dat ik windows (en haar applicaties) slecht vindt. Ze hebben beiden hun sterke punten en hun zwakkere punten. Dit is iets wat waarschijnlijk voorlopig ook wel zo zal blijven.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
? Nvidia heeft juist de beste support voor Linux...hun drivers zijn helaas niet opensource maar presteren verder zeer goed (beter dan ati's dri drivers en 3dfx' linux drivers)Je moet gewoon de spullen van de juiste hardware leverancier kopen die goede Linux support leveren, dus geen nVidia kaarten ed,
Tja, maar telkens opnieuw dit argument aanvoeren terwijl de ontwikkeling niet stil staat helpt natuurlijk ook niet, een out-of-the-box linux install is voor simpele kantoortaken gebruiksvriendelijk genoeg en overall kun je zien dat gnome/kde in rap tempo de gui van windows naderen, daarnaast wordt het grooste deel van windows' gebruiksvriendelijkheid bepaald door de support (drivers, commerciele programma's) en niet door windows (of de gui) zelf..Een veel gehoord argument (in mijn ogen terecht) is het feit, dat Linux gewoon nog niet gebruiksvriendelijk genoeg is voor de grote massa. Dit is toch wel het allersterkste punt in mijn ogen van Windows.
Tja, ik ben het met je eens dat win2k en XP (de laaste builds) iig een stuk stabiler zijn dan win9x en nt 4, maar ze komen lang niet in de buurt van linux en zullen dat waarschijnlijk ook nooit komen (hoeft ook niet, dat is voor de gemiddelde windows gebruiker ook niet belangrijk)Tja qua stabiliteit ligt Linux ver voorop op Windows, hoewel ik moet toegeven, dat sinds windows 2K en de previews van XP die ik gezien heb, dit toch wel aardig ingelopen wordt door MS. Ik denk dat dit puntje van voorsprong in de toekomst dan ook zal verdwijnen.
Erg naief;Je beslist zelf welk OS je wel en niet gebruikt
Verwijderd
Verwijderd
Ben ik op tegen. En bovendien is het onmogelijk.Ik zou er ook voor zijn als Gnome en KDE extreem veel gingen samenwerken en zelfs 1 desktop zouden worden.
Tja......... Corel.......... Dan HEB je het ook ergens over. Straks ga je me nog vragen waarom je MS Word niet onder linux kan draaien. WP8 voor linux is gewoon de windows versie onder wine, jongens, leer dat nou eens. We hebben het dus nergens over.Als ik al merk dat ik Corel WP8...
Zodra Linus en consorten een betere marketing campange gaan voeren als de mensen uit redmond, zal Linux Windows voorbijstreven op de desktop.
Volgens mij bedoel je WP9 (Office 2000), want WP8 is _wel_ native. De port is overigens niet door Corel zelf gedaan.Op maandag 02 juli 2001 13:51 schreef beelzebubu het volgende:
Tja......... Corel.......... Dan HEB je het ook ergens over. [..]WP8 voor linux is gewoon de windows versie onder wine, jongens, leer dat nou eens. We hebben het dus nergens over.
Mjaah... dat is maar gedeeltelijk waar. Natuurlijk heeft de meerderheid een 'minder-legale' versie van Windows, maar marketing wil niet per se zeggen dat mensen er ook daadwerkelijk voor betalen. Ik hoor een hoop van die wannabe-vrienden van mij wel es kletsen over computers (met een of ander pc blaadje op schoot) en ik kan het dan niet laten om even een oortje open te zetten... de een wijst de ander op een advertentie van MS Office 2000. Eerste reactie: "Hee dat ziet er goed uit... heb jij die voor mij?"wat wil je zijn, de nieuwe MS ofzo? Linux zal windows in KWALITEIT en GEBRUIKERSVRIENDELIJKHEID voorbij moeten, niet qua marketing. Dat interesseert niemand (anders had iedereen wel een legale windows).
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Aandelen van Linux? Volgens mij snap jij er echt helemaal niks van. Linux (en GNU) is meer dan alleen wat software maar is een hele idealistische beweging die staat voor openheid en vrijheid. Ik steun die beweging en ben dus tegen Microsoft die zo ongeveer precies het omgekeerde wil, namelijk gewoon dat zijn totale controle hebben en de gebruiker absoluut geen vrijheid.Het blijft me opvallen dat de meeste Linux fanaten altijd MS aan het afzeiken zijn en altijd proberen om iedereen aan Linux te krijgen. Het is net of ze allemaal aandelen van Linux hebben. (Ik zeg niet dat alle Linux mensen zo doen, vooral de mensen die er echt iets van af weten laten iedereen lekker in hun waarden).
Verwijderd
Verwijderd
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Maar die kan je ook uit;/aan zetten, mensen die hem niet willen zullen hem uit danwel niet aan zetten.als ik b.v. die teletubbie interface van windows XP zie vind ik 'm er zo kinderachtig uitzien, ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die er daarom niet mee willen werken.
Je wilt niet weten hoeveel mensen met de standaard instellingen doorwerken omdat ze niet weten hoe ze ze moeten veranderen.Op maandag 02 juli 2001 16:03 schreef balk het volgende:
Maar die kan je ook uit;/aan zetten, mensen die hem niet willen zullen hem uit danwel niet aan zetten.
Verwijderd
En die mensen zouden linux gebruiken?Je wilt niet weten hoeveel mensen met de standaard instellingen doorwerken omdat ze niet weten hoe ze ze moeten veranderen.
Op maandag 02 juli 2001 16:22 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoeveel mensen met de standaard instellingen doorwerken omdat ze niet weten hoe ze ze moeten veranderen.
ehm... waarom geen nvidia ? weet je hoe goed de nvidia drivers presteren onder linux? het mogen dan wel geen opensource drivers zijn, maar ze werken perfect (& ik hoop dat ze eens een keer met DevFS support aankomen zetten)Op maandag 02 juli 2001 00:26 schreef fkooman het volgende:
[..]
Je moet gewoon de spullen van de juiste hardware leverancier kopen die goede Linux support leveren, dus geen nVidia kaarten ed, dan gaat het het snelstEr komen steeds meer spellen en WineX wordt ook steeds uitgebreider, dus kan je straks net zoveel onder Linux als onder Windows, er gaan dan vanzelf meer bedrijven native Linux proggen...misschien 2,5 jaar wat krap, maar als ik zie wat er allemaal veranderd is in 2.5 jaar...dan weet je het nooit
Asus A7N8X-X, AMD XP2400+, 2.5GB Infineon+Samsung DDR333, Radeon x1600 Pro, 2x Fujitsu MAP3735NC 10Krpm SCSI 73GB, Seagate Medalist 17.2GB, LiteOn DVD 16x48x, LiteOn 48x12x48, Promise UDMA100/TX2, Adaptec 2110S Ultra3, 2x EIZO FlexScan (F931 & F930)
Verwijderd
Verwijderd
Tja weer een prachtig voorbeeldje van wat ik in m'n 2 posts al gezegd heb, lijkt meOp maandag 02 juli 2001 16:51 schreef Rocabo het volgende:
Microsoft heeft die markt en het martkaandeel van linux zal niet veranderen. Veel te weinig ondersteuning
Hmmz daar vind ik deze reactie min of meer ook onder vallenOp maandag 02 juli 2001 17:24 schreef beelzebubu het volgende:
Meer een voorbeeld van de gemiddelde MS gebruiker die te dom is om verder te kijken dan zijn neus lang is
MS is groot vanwege HW ondersteuning en omgekeerd, het is een circel. Maar dat kan snel genoeg veranderen.
Verwijderd
Verwijderd
Volledig mee oneens, jij bent nog steeds in de veronderstelling dat je een server draait met een technisch "beter" systeem. Dat dachten IBM en Novell ook.Op zondag 01 juli 2001 20:54 schreef Markiedam het volgende:
Het gaat vooral over of Linux Windows nog zal verslaan. Niet op server gebied maar op desktop gebied. Want op server gebied lopen ze al ver voor.
Verwijderd
Mensen gebruiken gewoon wat ze krijgen voorgeschoteld, zelfde met MSN en IE en Word/Excel. Ze kennen het van werk/school of het zit geintegreerd en dus gebruiken ze dat maar.Op maandag 02 juli 2001 17:24 schreef beelzebubu het volgende:
Meer een voorbeeld van de gemiddelde MS gebruiker die te dom is om verder te kijken dan zijn neus lang is
Ik hoor juist het tegenovergestelde (instabiel en trager dan de ati-drivers voor windows)1 De radeon werkt erg goed met DRI in XFree86 4.1 beter als Nvidia.
Ik installeer een game onder linux net zo gemakkleijk als onder windows....-Wat mij persoonlijk tegen houdt is zijn de games. Ja alle games draaien goed onder linux die native zijn en via wine gaat een heleboel andere dingen ook goed. Maar als ik een windows game installeer onder linux net zoals onder linux dan ben ik weg.
Is voornamelijk een vooroordeel, een ditributie die gericht is op newbe's (zoals easylinux destijds was) kan gemakkelijk hetzelfde gebruiksgemak hebben als windows, linux is dus niet "te moeilijk", er moet alleen meer windows-software voor linux komen, aangezien de meeste computergebruikers niet willen nadenken (en niet kunnen) moet het voor hun heel makkelijk zijn om over te stappen...1 het is te moeilijk voor ze
Je kon recent de StarOffice cd's gratis laten thuis bezorgen. Daar gaat dat ook prima mee hoor!Linux is gewoon een hele andere manier van werken. Bijvoorbeeld dat je als je een grafiekje wil maken dat je dan niet Excel start en twee kolommen selecteert en er een grafiekje laat maken maar dat je een textbestand neemt met daarin een aantal kolommen data, die met wat parameters in een ander bestandje door gnuplot heen haalt en je hebt een mooie screenoutput + een postscript plaatje.
Bull. Was het maar zo...Het gaat vooral over of Linux Windows nog zal verslaan. Niet op server gebied maar op desktop gebied. Want op server gebied lopen ze al ver voor.
Huh? Dan doe je toch écht iets fout hoorAls ik al merk dat ik Corel WP8 niet eens kan gebruiken met een kernel >2.0.36 [...]
??? Draait anders erg slick op mijn Linux bakkieKernel-2.4 is het allemaal nog net niet
Compileer je toch lekker zelf!! Is écht niet zo moeilijk, en dan loopt alles BRILJANT!Hetzelfde met glibc en die stomme kernel van hun. Wie gaat er nu NFS Root support in kernel bakken??
Volgens mij zit er in de laaste nvidia drivers al zoiets, ik heb ze namelijk draaien op rh 7.1 (met xfs en devfs)(& ik hoop dat ze eens een keer met DevFS support aankomen zetten)
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
? dan ben je beter als ik..Ik installeer een game onder linux net zo gemakkleijk als onder windows....
Het is maar hoe je het bekijkt.Zoals gezegd is staat het niet ter discussie dat linux een beter os is. Geen flame intended, als voorbeeld als je gui doodgaat betekent niet dat je os dood hoeft te gaan onder linux.
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Verwijderd
Hier ben ik het helemaal mee eens; van mij mag iedereen gebruiken wat hij/zij wil, welk OS dat ook is, zolang ik maar kan gebruiken wat ik wil.Op vrijdag 06 juli 2001 10:45 schreef beelzebubu het volgende:
En eigenlijk kan het me ook geen reet schelen wie linux gebruikt en wie BSD gebruikt en wie Mac of Windows of BeOS of wat dan ook gebruikt. Als mijn computertje het doet vind ik alles best.
Verwijderd
Alsof ik kant-en-klare PCs koop...Op vrijdag 06 juli 2001 11:22 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens; van mij mag iedereen gebruiken wat hij/zij wil, welk OS dat ook is, zolang ik maar kan gebruiken wat ik wil.
En dat is nou juist een probleem: je wordt van een aantal kanten gedwongen windows te gebruiken: windows wordt meegeleverd op elke PC;
Alsof ik deze hardware ooit zou kopen...sommige hardware fabrikanten leveren geen specificaties of linuxdrivers voor hun hw;
Alsof IEMAND hier om directx geeft, doc bestanden per e-mail accepteert en MSN gebruikt....Microsofts standaarden die ze op de markt drukken, niet open maken en constant veranderen: DirectX, .doc, msn.
Wat mij betreft ben ik de enige linux gebruiker in de wereld, who cares, als ik het kan gebruiken vind ik het best en dat ik niet met windows overweg kan heb ik al vaak genoeg gemerkt.Daarom is het wel min of meer belangrijk dat GNU/Linux wat meer gebruikers trekt, dan moet er wel rekening mee gehouden worden. Het boeit mij verder niet zo heel erg of nou 90% van de wereld Windows of GNU/Linux gebruikt.
Ja, dat weet ik. Er zijn nog wel meer bedrijven die ook GNU/Linux aanbieden, maar het is gewoon nog erg weinig.Op vrijdag 06 juli 2001 11:31 schreef beelzebubu het volgende:
Alsof ik kant-en-klare PCs koop...
Dell verkoopt overigens pre-installed linux (ik denk als dual-boot met windows).
Mja, verzin dan eens een oplossing voor mijn videokaart die ik 1.5j geleden gekocht had toen ik nog nooit van GNU/Linux gehoord had.Alsof ik deze hardware ooit zou kopen...
Mijn advies: kijk eerst of de hardware het doet, koop het dan pas.
het feit dat jij last hebt van mensen die jou .docs toesturen bewijst mijn argument alleen maar. Als MS nou zou vertellen hoe .doc in elkaar zit, dan konden abiword/openoffice/koffice enz ook .docs lezen.Alsof IEMAND hier om directx geeft, doc bestanden per e-mail accepteert en MSN gebruikt....
Even voor de duidelijkheid, als ik word, powerpoint bestanden per e-mail krijg kan ik in principe naar de computerzalen gaan om ze te openen. Doe ik niet. Ik stuur ze terug met het bericht dat ik ze met mijn programmatuur niet kon openen en dat ik losse plaatjes en losse tekst in een universeel formaat prefereer, if possible ge-g-zipt. Dan krijg ik duizend excuses en snappen mensen mij weer en krijg ik mijn zin en dus losse plaatjes en tekst (rtf accepteer ik nog wel). Moeten jullie ook doen.
Ja, en daar ben ik het dus mee eens, maar het punt is dus dat dat mensen soms wel een beetje lastig wordt gemaakt.Wat mij betreft ben ik de enige linux gebruiker in de wereld, who cares, als ik het kan gebruiken vind ik het best en dat ik niet met windows overweg kan heb ik al vaak genoeg gemerkt.
Sinds wanneer zijn die uit voor Linux dan?Dus je wilt zeggen dat je BV halflife of the sims net zo makkelijk installeert onder linux?
Verwijderd
Zelfde als wat ik met mijn scanner deed (toen ik 1 jaar geleden nog geen linux had en opeens "per ongeluk" windows erafhaalde ni een boze bui). Boze mailtjes sturen naar de maker, zeggen dat ze een klant verloren hebben en een nieuwe kopen.Op vrijdag 06 juli 2001 12:23 schreef deadinspace het volgende:
Mja, verzin dan eens een oplossing voor mijn videokaart die ik 1.5j geleden gekocht had toen ik nog nooit van GNU/Linux gehoord had.
winex.En wat betreft DirectX: veel games zijn ervoor geschreven, en dat maakt porten lastiger. En games boeien mij in ieder geval wel.
Heel fijn, maar S3 is gekapt met kaarten voor het desktop segment, dus ik denk niet dat ze zich er zo veel van aan gaan trekken.Op vrijdag 06 juli 2001 13:35 schreef beelzebubu het volgende:
Zelfde als wat ik met mijn scanner deed (toen ik 1 jaar geleden nog geen linux had en opeens "per ongeluk" windows erafhaalde ni een boze bui). Boze mailtjes sturen naar de maker, zeggen dat ze een klant verloren hebben en een nieuwe kopen.
Ook al lijkt het niet zo, bedrijven zijn daar wel degelijk gevoelig voor.
Zeker waar, bv UT en Q3A draaien heerlijk en waren helemaal niet lastig aan de gang te schoppen, maar dat geldt niet voor alle spellen; ik zou graag ook nog Settlers II en Master Of Magic spelen, maar die heb ik nog niet aan de praat gekregen.Ik koop al mijn games bij loki. Werkt perfect en goede linux-ondersteuning
Verwijderd
met papier mache kun je alles maken!!
Dan moet je dus niet op 'verstuur' drukkenOp zondag 12 augustus 2001 00:18 schreef Servowire het volgende:
laat maar
oude topic
Ik had een verhaal getiktOp zondag 12 augustus 2001 01:14 schreef deadinspace het volgende:
[..]
Dan moet je dus niet op 'verstuur' drukken
met papier mache kun je alles maken!!
Verwijderd
[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]