Ik zoek een?
Ik zoek een geluidssysteem wat een toevoeging kan zijn aan de televisie. Dus op zijn minst een 5.0 of 5.1. Tevens moet het ook een oude radio vervangen.
Wat is je budget?
Ik had in gedachten om en nabij 1600 euro, hoeft niet op, maar er zit ook rek in mocht iets meer geld voor veel meer kwaliteit zorgen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er graag een mooie geluidservaring mee hebben met de TV. (films/series/gamen) Maar hij moet ook een radio(tje) vervangen, dus ook muziek enigszins goed kunnen weergeven.
Verder zou het mooi zijn als ik 1 van de kleine achterspeakers mee naar boven kan nemen tijdens het strijken/wassen/opruimen/ schoonmaken etc.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik me een beetje heb blind gestaard naar 3 opties. Sonos, Heos en Bose 300. En dan alle 3 de optie met de soundbar, een subwoofer en 2 achterste speakers. Dus ik ben zeker open voor andere suggesties mits het allemaal simpel te houden is.
Welke vragen heb je hier nog over?
Het moet een kamer van 50M2 ongeveer redelijk kunnen vullen met geluid. Nu heb ik op dit moment alleen de tv speakers zelf en een oude radio met ingebouwde speakers, dus we gaan er sowieso aardig op vooruit op allebei de fronten.
Wat ik niet zoek is een versterker met vloerstaanders oid. De reden is dat ik tot nu toe alles met 2 afstandsbedieningen af kan en dit heeft een hele hoge WAF. Dit wil ik zo houden als het kan. Ik heb hiervoor een Logitech harmony gehad, maar die kreeg ik nooit lekker werkend met alle apparatuur die ik had.
Apparatuur wat ermee gaat werken.
- 46' Samsung LED (wordt binnen een jaar vervangen, dus model is even niet relevant)
- PS4 Pro
- TV doosje van Telford
- Chromecast (gaat eventueel weg als de nieuwe tv het ingebouwd heeft)
- RPI2 met Kodi
Alle geluid moet dus ook via die boxen kunnen.
Mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring meerdere van deze setjes en kan een vergelijking maken, en zijn er nog andere opties waar ik volledig overheen heb gekeken. Ik heb zelf al een paar opties beluisterd en ik krijg het gevoel dat ze alle 3 grote voor en nadelen hebben.
Sonos
+Je streamt zo een beetje alles wat er is ernaartoe
+ Goed evenwichtig geluid
+ Als het mij niet bevalt kan die binnen 100 dagen terug, of anders marktplaats op zonder echt verlies te lijden
- Redelijk duur (al heb ik 25-30% korting, lang verhaal)
- Ondersteunt geen DTS en HD audio zover ik begreep
- Weinig aansluitingen
Heos
+ Goede prijs
+ Ondersteunt redelijk wat streaming services.
+ Evenwichtig geluid
+ Ziet er mooi uit.
+ Veel aansluitingen
- Ondersteunt niet echt 5.1
- Geluid is toch minder dan Sonos/Bose vind ik.
Bose
+ Mooi geluid voor bij de film
+ Veel aansluitingen
- Duurste optie
- Geluid is een beetje modderig heb ik het gevoel. Bass heavy als het ware.
- Heb het gevoel dat ze een beetje achterlopen met de streaming services.
Ik zoek een geluidssysteem wat een toevoeging kan zijn aan de televisie. Dus op zijn minst een 5.0 of 5.1. Tevens moet het ook een oude radio vervangen.
Wat is je budget?
Ik had in gedachten om en nabij 1600 euro, hoeft niet op, maar er zit ook rek in mocht iets meer geld voor veel meer kwaliteit zorgen.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er graag een mooie geluidservaring mee hebben met de TV. (films/series/gamen) Maar hij moet ook een radio(tje) vervangen, dus ook muziek enigszins goed kunnen weergeven.
Verder zou het mooi zijn als ik 1 van de kleine achterspeakers mee naar boven kan nemen tijdens het strijken/wassen/opruimen/ schoonmaken etc.
Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik me een beetje heb blind gestaard naar 3 opties. Sonos, Heos en Bose 300. En dan alle 3 de optie met de soundbar, een subwoofer en 2 achterste speakers. Dus ik ben zeker open voor andere suggesties mits het allemaal simpel te houden is.
Welke vragen heb je hier nog over?
Het moet een kamer van 50M2 ongeveer redelijk kunnen vullen met geluid. Nu heb ik op dit moment alleen de tv speakers zelf en een oude radio met ingebouwde speakers, dus we gaan er sowieso aardig op vooruit op allebei de fronten.
Wat ik niet zoek is een versterker met vloerstaanders oid. De reden is dat ik tot nu toe alles met 2 afstandsbedieningen af kan en dit heeft een hele hoge WAF. Dit wil ik zo houden als het kan. Ik heb hiervoor een Logitech harmony gehad, maar die kreeg ik nooit lekker werkend met alle apparatuur die ik had.
Apparatuur wat ermee gaat werken.
- 46' Samsung LED (wordt binnen een jaar vervangen, dus model is even niet relevant)
- PS4 Pro
- TV doosje van Telford
- Chromecast (gaat eventueel weg als de nieuwe tv het ingebouwd heeft)
- RPI2 met Kodi
Alle geluid moet dus ook via die boxen kunnen.
Mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring meerdere van deze setjes en kan een vergelijking maken, en zijn er nog andere opties waar ik volledig overheen heb gekeken. Ik heb zelf al een paar opties beluisterd en ik krijg het gevoel dat ze alle 3 grote voor en nadelen hebben.
Sonos
+Je streamt zo een beetje alles wat er is ernaartoe
+ Goed evenwichtig geluid
+ Als het mij niet bevalt kan die binnen 100 dagen terug, of anders marktplaats op zonder echt verlies te lijden
- Redelijk duur (al heb ik 25-30% korting, lang verhaal)
- Ondersteunt geen DTS en HD audio zover ik begreep
- Weinig aansluitingen
Heos
+ Goede prijs
+ Ondersteunt redelijk wat streaming services.
+ Evenwichtig geluid
+ Ziet er mooi uit.
+ Veel aansluitingen
- Ondersteunt niet echt 5.1
- Geluid is toch minder dan Sonos/Bose vind ik.
Bose
+ Mooi geluid voor bij de film
+ Veel aansluitingen
- Duurste optie
- Geluid is een beetje modderig heb ik het gevoel. Bass heavy als het ware.
- Heb het gevoel dat ze een beetje achterlopen met de streaming services.
PSN & XBL: Denkoyugo