Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:01

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik zoek een geluidssysteem wat een toevoeging kan zijn aan de televisie. Dus op zijn minst een 5.0 of 5.1. Tevens moet het ook een oude radio vervangen.

Wat is je budget?
Ik had in gedachten om en nabij 1600 euro, hoeft niet op, maar er zit ook rek in mocht iets meer geld voor veel meer kwaliteit zorgen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil er graag een mooie geluidservaring mee hebben met de TV. (films/series/gamen) Maar hij moet ook een radio(tje) vervangen, dus ook muziek enigszins goed kunnen weergeven.
Verder zou het mooi zijn als ik 1 van de kleine achterspeakers mee naar boven kan nemen tijdens het strijken/wassen/opruimen/ schoonmaken etc.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ja, ik moet eerlijk zeggen dat ik me een beetje heb blind gestaard naar 3 opties. Sonos, Heos en Bose 300. En dan alle 3 de optie met de soundbar, een subwoofer en 2 achterste speakers. Dus ik ben zeker open voor andere suggesties mits het allemaal simpel te houden is.

Welke vragen heb je hier nog over?
Het moet een kamer van 50M2 ongeveer redelijk kunnen vullen met geluid. Nu heb ik op dit moment alleen de tv speakers zelf en een oude radio met ingebouwde speakers, dus we gaan er sowieso aardig op vooruit op allebei de fronten.
Wat ik niet zoek is een versterker met vloerstaanders oid. De reden is dat ik tot nu toe alles met 2 afstandsbedieningen af kan en dit heeft een hele hoge WAF. Dit wil ik zo houden als het kan. Ik heb hiervoor een Logitech harmony gehad, maar die kreeg ik nooit lekker werkend met alle apparatuur die ik had.

Apparatuur wat ermee gaat werken.
- 46' Samsung LED (wordt binnen een jaar vervangen, dus model is even niet relevant)
- PS4 Pro
- TV doosje van Telford
- Chromecast (gaat eventueel weg als de nieuwe tv het ingebouwd heeft)
- RPI2 met Kodi

Alle geluid moet dus ook via die boxen kunnen.

Mijn vraag is dus, heeft iemand ervaring meerdere van deze setjes en kan een vergelijking maken, en zijn er nog andere opties waar ik volledig overheen heb gekeken. Ik heb zelf al een paar opties beluisterd en ik krijg het gevoel dat ze alle 3 grote voor en nadelen hebben.

Sonos
+Je streamt zo een beetje alles wat er is ernaartoe
+ Goed evenwichtig geluid
+ Als het mij niet bevalt kan die binnen 100 dagen terug, of anders marktplaats op zonder echt verlies te lijden
- Redelijk duur (al heb ik 25-30% korting, lang verhaal)
- Ondersteunt geen DTS en HD audio zover ik begreep
- Weinig aansluitingen

Heos
+ Goede prijs
+ Ondersteunt redelijk wat streaming services.
+ Evenwichtig geluid
+ Ziet er mooi uit.
+ Veel aansluitingen
- Ondersteunt niet echt 5.1
- Geluid is toch minder dan Sonos/Bose vind ik.

Bose
+ Mooi geluid voor bij de film
+ Veel aansluitingen
- Duurste optie
- Geluid is een beetje modderig heb ik het gevoel. Bass heavy als het ware.
- Heb het gevoel dat ze een beetje achterlopen met de streaming services.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:13

FeaR

In GoT we trust

Denko schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:50:
....mits het allemaal simpel te houden is.
Is een receiver met vijf losse speakers (dat hoeven namelijk echt geen vloerstaanders te zijn) en een subwoofer ook "simpel" of valt die optie geheel af? Mijns inziens haal je met die optie namelijk het meeste in huis voor je geld. Basic receiver van een paar honderd euro doet al HD Audio, netwerk, Spotify, berg aansluitingen, et cetera. Alles wat je met de huidige opties her en der toch wel mist. Als in, de opties die je zelf aandraagt hebben best wat minpunten. Natuurlijk kan je gebrek aan inputs opvangen door een switch te kopen, maar dat maakt het geheel er ook niet mooier op. De "+ veel aansluitingen" van de Bose is een lachtertje vergeleken met een beetje receiver. Ik zie in je lijst zo vier apparaten met HDMI, dat gaan de opties niet redden.

Natuurlijk vervalt dan wel de optie om een speaker mee naar boven te nemen, of je moet een hele lange luidsprekerkabel aan één speaker maken :P

Lig er dus maar net aan wat je belangrijk vindt en waar je wil schipperen. Ik geef meteen toe dat ik niet geheel thuis ben in de markt van sound bars en sound plates, maar als ik je opties zie en daarachter meteen de minpunten schreeuwt iets in mij "losse receiver". Wat wel opgaat voor heel kleine speaker (melkpakjes) en sound bars is dat niet alleen de lage tonen maar ook de mid-lage uit de subwoofer gaan komen. Dan valt het punt "muziek enigszins goed weer kunnen geven" ook af. Voor films en games vinden velen het best leuk als de subwoofer fiks staat te dreunen maar het is niet zoals het hoort. Daarvoor moet je toch een speaker hebben die onder de 100 Hz wel weer kan geven.

[ Voor 59% gewijzigd door FeaR op 28-12-2016 17:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
FeaR schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:18:
[...]

Is een receiver met vijf losse speakers (dat hoeven namelijk echt geen vloerstaanders te zijn) en een subwoofer ook "simpel" of valt die optie geheel af? Mijns inziens haal je met die optie namelijk het meeste in huis voor je geld. Basic receiver van een paar honderd euro doet al HD Audio, netwerk, Spotify, berg aansluitingen, et cetera. Alles wat je met de huidige opties her en der toch wel mist. Als in, de opties die je zelf aandraagt hebben best wat minpunten. Natuurlijk kan je gebrek aan inputs opvangen door een switch te kopen, maar dat maakt het geheel er ook niet mooier op.

Natuurlijk vervalt dan wel de optie om een speaker mee naar boven te nemen, of je moet een hele lange luidsprekerkabel aan één speaker maken :P

Lig er dus maar net aan wat je belangrijk vindt en waar je wil schipperen. Ik geef meteen toe dat ik niet geheel thuis ben in de markt van sound bars en sound plates, maar als ik je opties zie en daarachter meteen de minpunten schreeuwt iets in mij "losse receiver".
Hm, dat is dus het ding, ik heb niet echt de mogelijkheid om 2 speakerkabels te trekken naar achter. Als het mogelijk is om dit draadloos naar achter te doen (4M ongeveer) dan is dat zeker ook een mogelijkheid.

Dan koop ik wel een losstaand systeem voor boven, daar doe ik niet moeilijk over.

Moet ook eerlijk zijn dat ik over alle opties niet echt tevreden ben hoor. Het is het allemaal net niet. Heb ik op het moment ook met het uitzoeken van een TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

zou ook voor een losse versterker gaan.
En daar dan speakers bij uitkiezen. Misschien eerst alleen fronts en later rears en een center.

Een beetje versterker kan idd prima alle formaten aan. En heeft ook spotify ondersteuning wat ik zelf erg prettig vind.
Kijk wel naar HDMI 2.0(a) en HDCP 2.2 mogelijkheden. Dit ook ivm met je PS4pro en HDR en Netflix en Ultra BR's als je die wilt gaan gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
DarkSide schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:26:
zou ook voor een losse versterker gaan.
En daar dan speakers bij uitkiezen. Misschien eerst alleen fronts en later rears en een center.

Een beetje versterker kan idd prima alle formaten aan. En heeft ook spotify ondersteuning wat ik zelf erg prettig vind.
Kijk wel naar HDMI 2.0(a) en HDCP 2.2 mogelijkheden. Dit ook ivm met je PS4pro en HDR en Netflix en Ultra BR's als je die wilt gaan gebruiken.
Probleem is dat ik niet echt een makkelijke manier heb om de 2 achterspeakers te bekabelen. Ik ben vandaag even naar Foka geweest, en die raadde mij inderdaad aan om dan naar een multiroom systeem te kijken ipv een versterker. "Er is niet echt een goede manier om de achterste speakers draadloos aan te sluiten op de versterker"

Nu ben ik bang dat ik toch moet gaan wachten op de nieuwe serie van Heos die in Februari uitkomt, Misschien dat die wel alles heeft wat ik wil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:25

DarkSide

theres no place like ::1

Ok. Volgens mij moet je draadloze speakers ook voorzien van stroom.
Dat gaat dan wel makkelijk?
Ikzelf heb gewoon een kabelgootje langs de muur en onder der verwarming gemaakt voor de speakerkabels.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:32
Ik zou het toch ook bij een receiver met losse speakers houden.
Trouwens, waarom niet beginnen met 3.1.
Dat werkt prima, en de beleving is ook goed.

Zelf ben ik begonnen met een reciever, en dan 2 vloerstaanders die echt wel wat bas kunnen geven.
Na een tijdje een center er bij, en nu ben ik gestopt.

Kwaliteit voor muziek is echt heel goed, en voor TV of films komen de stemmen mooi uit de TV door de center.
Geen nood aan extra bas, dus de sub is er nooit gekomen.

Probleem is ook dat mijn vloerstaanders al behoorlijk goed zijn. Wil ik nog iets toevoegen, dan moet ik een gigantische sub kopen, en daar heb ik,geen zin in.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

* Lip zegt tegen Denko oi oi

Je hoeft niet perse surround luidsprekers te nemen? Kijk dan even eerst hoe het afgaat met een setje stereo luidsprekers ondersteund door een subwoofer en center luidspreker.

Je krijgt de groeten van Boeland :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lip op 31-12-2016 19:52 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Nog wat wijzer geworden? :+

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69446

Toevallig op dit bericht gekomen....

Ik heb zelf de Heos soundbar + sub. Mijn vader heeft de sonos + sub (en een stuk of 5 extra boxen)

Persoonlijk heb ik voor de heos gekozen vanwege 3 redenen.

* hdmi arc, ik heb een Philips tv en die heeft een RF afstandsbediening. Nu kan ik met mijn tv afstandsbediening ook de soundbar bedienen. Bij sonos is dat in combinatie met mijn tv niet mogelijk.

* geluid. Blijft een persoonlijke kwestie maar ik vind sonos echt een beetje flets en ''afgetopt'' klinken. (zeker zonder sub)

* prijs €599, - vond ik een vrij nette prijs voor één soundbar met sub. Zet het weg tegen de sonos set scheelt het 900 euro.

Nu vind ik zelf de sonos App wel prettiger werken dan de heos App op de smartphone, al werkt Spotify en TuneIn prima. (andere streaming diensten gebruik ik niet)

Wel vind ik het design mooier van sonos (zeker als je kijkt naar de losse boxen)

Nadeel bij heos is dat je met meerdere boxen geen surround sound kan (of kon) creëeren, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat ze dat software matig opgelost hebben.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn heos soundbar, maar vooral omdat het geluid goed is en ik 1 afstandsbediening kan gebruiken voor al mijn apparaten (Phillip tv, nvidia shield en heos soundbar) gemak dient immers de mens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Anoniem: 69446 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:25:
Toevallig op dit bericht gekomen....

Ik heb zelf de Heos soundbar + sub. Mijn vader heeft de sonos + sub (en een stuk of 5 extra boxen)

Persoonlijk heb ik voor de heos gekozen vanwege 3 redenen.

* hdmi arc, ik heb een Philips tv en die heeft een RF afstandsbediening. Nu kan ik met mijn tv afstandsbediening ook de soundbar bedienen. Bij sonos is dat in combinatie met mijn tv niet mogelijk.

* geluid. Blijft een persoonlijke kwestie maar ik vind sonos echt een beetje flets en ''afgetopt'' klinken. (zeker zonder sub)

* prijs €599, - vond ik een vrij nette prijs voor één soundbar met sub. Zet het weg tegen de sonos set scheelt het 900 euro.

Nu vind ik zelf de sonos App wel prettiger werken dan de heos App op de smartphone, al werkt Spotify en TuneIn prima. (andere streaming diensten gebruik ik niet)

Wel vind ik het design mooier van sonos (zeker als je kijkt naar de losse boxen)

Nadeel bij heos is dat je met meerdere boxen geen surround sound kan (of kon) creëeren, maar ik meen ergens gelezen te hebben dat ze dat software matig opgelost hebben.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met mijn heos soundbar, maar vooral omdat het geluid goed is en ik 1 afstandsbediening kan gebruiken voor al mijn apparaten (Phillip tv, nvidia shield en heos soundbar) gemak dient immers de mens.
toon volledige bericht
Ik heb precies hetzelfde. Ik denk daarom dat ik nog even wacht met het kopen. Er komt een nieuwe soundbar/sub combo van Heos, daar heb ik wel interesse in. Ik had naar de huidige geluisterd, maar hij redt het niet bij de sonos. Heb ook de 5.1 geluisterd, en die beviel me ook niet echt.

Kwa prijs, je hebt gelijk hoor. Ik heb alleen wel een redelijke korting op sonos, dat heeft voor mij ook wel een voordeel.
Man man man, het wordt ook niet makkelijker. Ik denk dat ik nog even wacht. Ik heb 2 sonos play 1 speakers gehaald, die staan nu even in de woonkamer. Mijn vriendin is er gek van, dus die blijven iig.

Maar als het nieuwe systeem alles kan wat die ook kunnen gaan ze later lekker naar de slaapkamer en kantoortje.

Mooiste zou zijn: Sonos brengt een updated soundbar uit met ARC en DTS support, misschien zelfs BT en we zijn KLAAR. Man heb wel het gevoel dat sonos de apple van de audio wereld is. Dacht altijd dat Bose dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-06 12:13

Blucky

Still tweaking my profile

https://www.amazon.de/gp/product/B00BEHTKWC/

Deze is in de aanbieding nu

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Ja, ik had het door inderdaad. Ik hoop dat het een indicatie is dat er een nieuwe op komst is. De huidige voldoet helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:48
Kun je de speakerkabels niet wegwerken achter de plinten? Zo heb ik het gedaan (en zelfs nog langs een deurkozijn gegaan), en er is geen speaker kabel te zien.

Zelfs een nettere oplossing geworden dan draadloze speakers (die niet draadloos zijn, er hangt een dikke stroomkabel aan).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Devian schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:08:
Kun je de speakerkabels niet wegwerken achter de plinten? Zo heb ik het gedaan (en zelfs nog langs een deurkozijn gegaan), en er is geen speaker kabel te zien.

Zelfs een nettere oplossing geworden dan draadloze speakers (die niet draadloos zijn, er hangt een dikke stroomkabel aan).
Zou ook nog kunnen, maar ik heb niet echt plinten langs die muur, het is een enorme ruit daar. Ziet er heel clean uit en dat wil graag zo houden. Misschien dat ik iets achter het gordijn oid kan wegwerken, maar dat is echt plan C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:48
Denko schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:10:
[...]

Zou ook nog kunnen, maar ik heb niet echt plinten langs die muur, het is een enorme ruit daar. Ziet er heel clean uit en dat wil graag zo houden. Misschien dat ik iets achter het gordijn oid kan wegwerken, maar dat is echt plan C
Die van mij gaat ook een stuk langs een ruit van boven tot onder (ik leg bijna 15meter af om naar achteren te komen ;) )... mijn kabel is in dezelfde kleur als het hele dunne randje kozijn wat daar zit, en er gewoon strak tegenaan gelegd. Het valt niet op.

Ik zie het zelf wel omdat ik weet dat de kabel er langs loopt, echter heeft nog nooit iemand anders er een woord over gerept en op een afstandje valt het dus niet op.

Maar ik ben in deze met FeaR, een losse receiver en goede speakers geeft het meeste waar voor je geld.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Misschien moet je eens je vriendin meenemen, en bij mij de volumeknop laten spreken! Dan kom je ineens toch thuis met vloerstaanders en glaswol! :)

Dat zeg ik...!

[ Voor 8% gewijzigd door Lip op 04-01-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denko schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:46:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ik denk daarom dat ik nog even wacht met het kopen. Er komt een nieuwe soundbar/sub combo van Heos, daar heb ik wel interesse in.
Klopt dat er een nieuwe aan komt volgens de geruchten, maar enig idee wat de nieuwe aan veranderingen met zich mee brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Anoniem: 69446 schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:39:
[...]

Klopt dat er een nieuwe aan komt volgens de geruchten, maar enig idee wat de nieuwe aan veranderingen met zich mee brengt?
Van wat ik heb begrepen willen ze over op hetzelfde idee als Sonos, dus het volgende:
- Sub en bar worden los verkocht
- ipv 600 voor allebei gaat het naar 650 per stuk (sub/bar) Dus aanzienlijk duurder dan nu, maar wel minder nog dan Sonos. Neem ook aan dat die wat sneller in prijs zakt dan Sonos
- Wel alle formaten ondersteunt. Dus ook via ARC, Atos, de hele mikmak, en dan wel ECHTE 5.1 in tegenstellen tot hoe ze het nu hebben opgelost.
- Berg meer aansluitingen dan Sonos, HDMI, optisch, BT etc.

Nogmaals, dat is mij doorgegeven. Neem het met een korrel zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denko schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:44:
[...]

Van wat ik heb begrepen willen ze over op hetzelfde idee als Sonos, dus het volgende:
- Sub en bar worden los verkocht
- ipv 600 voor allebei gaat het naar 650 per stuk (sub/bar) Dus aanzienlijk duurder dan nu, maar wel minder nog dan Sonos. Neem ook aan dat die wat sneller in prijs zakt dan Sonos
- Wel alle formaten ondersteunt. Dus ook via ARC, Atos, de hele mikmak, en dan wel ECHTE 5.1 in tegenstellen tot hoe ze het nu hebben opgelost.
- Berg meer aansluitingen dan Sonos, HDMI, optisch, BT etc.

Nogmaals, dat is mij doorgegeven. Neem het met een korrel zout.
Hmmm als de prijs om hoog gaat dan prijzen ze zichzelf uit de markt, 90% van de mensen kopen iets omdat het de naam heeft en luisteren niet.

Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:39
Denko schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 10:46:
[...]
Mooiste zou zijn: Sonos brengt een updated soundbar uit met ARC en DTS support, misschien zelfs BT en we zijn KLAAR. Man heb wel het gevoel dat sonos de apple van de audio wereld is. Dacht altijd dat Bose dat was.
Tsja, alles wat je opnoemt zit wel in de nieuwe Bose ST 300.. ;) Maar als je al Sonos hebt.. imho is het niet handig om meerdere verschillende ecosystemen te hebben die met verschillende apps werken (Sonos, Bose, Heos, Samsung, etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
remzor schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 19:58:
[...]

Tsja, alles wat je opnoemt zit wel in de nieuwe Bose ST 300.. ;) Maar als je al Sonos hebt.. imho is het niet handig om meerdere verschillende ecosystemen te hebben die met verschillende apps werken (Sonos, Bose, Heos, Samsung, etc etc)
Ja, had daar ook naar gekeken, maar die viel al snel af. Gedeeltelijk voor het geluid met muziek en gedeeltelijk de prijs en het feit dat de 2 achterste speakers niet apart gebruikt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 15:14
Ik zit met een vergelijkbare situatie. In maart/ april wordt mijn nieuwe huis opgeleverd en vriendinlief heeft besloten dat de Onkyo TX-NR609 met bijhorende speakers (en geweldige sub) niet mogen mee verhuizen. Aan mij de taak om zoveel mogelijk draadloos te maken... Goed verhaal...

Wij hebben nu ook al een SONOS Play3 waar we erg tevreden over zijn, zowel qua gebruikersgemak als qua geluid. Ik neig dus naar een complete SONOS setup waarmee ik de Playbar, de sub en 2 x Play1 als rear wil gaan gebruiken. Budget is geen probleem, wel vind ik, net zoals velen, het ontbreken van DTS wel een pijnpunt.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze set van Samsung tegen - pricewatch: Samsung HW-K950

Deze set heeft wel DTS en is daarnaast ook nog is scherp geprijsd. Iemand deze set zelf al kunnen beluisteren?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.ver
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-03 15:33
Er is ook nog altijd om de bedraade speakers draadloos te maken. Dit kan zeker een oplossing zijn als je de speakers achter je niet draadloos hebt. Durf alleen even niet te zeggen of dit prijstechnisch een oplossing is.

Onlangs heeft bose 2 mooie draadloze rear speakers op de markt gebracht voor het ST 300 systeem. zie BOSE Virtually Invisible 300 deze hebben alleen een voeding nodig. Het nadeel is inderdaad wel dat deze speakers niet los te gebruiken zijn. Maar dit isook op te lossen met de Sountouch 10 speakers te gebruiken als Rear speakers, al wordt dit dan wel een prijzige oplossing

Heb ondertussen de Bose ST300 soundbar aangeschaft moet eerlijk zeggen dat het connecten met de app niet geheel vlekkeloos verliep maar na wat proberen is het wel gelukt. Het geluid zonder sub is echt van een hoge kwaliteit maar zal met de sub een stuk beter zijn.

De reden dat ik voor bose heb gekozen is de uitbreid mogelijkheden en de 6 voorkeuze zenders voor internetradio dan wel playlists van spotify die gemakkelijk kan starten met 1 druk op de knop.

[ Voor 10% gewijzigd door Ruud.ver op 05-01-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-06 15:14
Ruud.ver schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:03:
Er is ook nog altijd om de bedraade speakers draadloos te maken. Dit kan zeker een oplossing zijn als je de speakers achter je niet draadloos hebt. Durf alleen even niet te zeggen of dit prijstechnisch een oplossing is.

Onlangs heeft bose 2 mooie draadloze rear speakers op de markt gebracht voor het ST 300 systeem. zie BOSE Virtually Invisible 300 deze hebben alleen een voeding nodig. Het nadeel is inderdaad wel dat deze speakers niet los te gebruiken zijn. Maar dit isook op te lossen met de Sountouch 10 speakers te gebruiken als Rear speakers, al wordt dit dan wel een prijzige oplossing

Heb ondertussen de Bose ST300 soundbar aangeschaft moet eerlijk zeggen dat het connecten met de app niet geheel vlekkeloos verliep maar na wat proberen is het wel gelukt. Het geluid zonder sub is echt van een hoge kwaliteit maar zal met de sub een stuk beter zijn.

De reden dat ik voor bose heb gekozen is de uitbreid mogelijkheden en de 6 voorkeuze zenders voor internetradio dan wel playlists van spotify die gemakkelijk kan starten met 1 druk op de knop.
Die draadloze achterspeakers vallen me mee qua prijs. Is wellicht nog een goede optie inderdaad. Ben jij zelf van plan de sub + achterspeakers te gaan koppelen?

@TS: Het lijkt me toch dat de BOSE de beste optie voor je zou zijn. Heb je zelf al een beslissing gemaakt?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Hammetje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:25:
[...]

@TS: Het lijkt me toch dat de BOSE de beste optie voor je zou zijn. Heb je zelf al een beslissing gemaakt?
Ja, denk het wel. Het wordt sowieso wachten, want niks wat er nu uit is voldoet aan mijn eisen. En ik heb ook geen zin om tegen de 2K uit te geven om dan "de beste optie" te hebben. Of volledig voldoen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud.ver
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 31-03 15:33
Hammetje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 11:25:
[...]

Die draadloze achterspeakers vallen me mee qua prijs. Is wellicht nog een goede optie inderdaad. Ben jij zelf van plan de sub + achterspeakers te gaan koppelen?
Ja ben zeker nog van plan de Sub te kopen. Wat betreft de achter speakers twijfel ik nog wat het gaat worden de BOSE Virtually Invisible 300 of de ST 10 (2x) kwa prijs zijn deze gelijk als je deze via amazon.de besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:39
Denko schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 09:46:
[...]

Ja, had daar ook naar gekeken, maar die viel al snel af. Gedeeltelijk voor het geluid met muziek en gedeeltelijk de prijs en het feit dat de 2 achterste speakers niet apart gebruikt kunnen worden.
Tsja, het zijn dan ook surround speakers. De st 10/20/30 speakers zijn meer bedoeld voor muziek.

Het geluid met muziek heb je waarschijnlijk niet goed kunnen testen in een drukke winkel, Sonos staat meestal opgesteld met een tablet waardoor dat voor muziek net wat beter te testen is (in het netwerk via de app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chimnino
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-05 03:12
Ga hier even op inhaken: Ben zelf in bezit van een Yamaha YSP-4300. Ik was zelf toentertijd op zoek naar een systeem met veel aansluitingen, goed geluid en gewoon radio via de kabel. Deze ' soundbar' heeft AL mijn verwachtingen overtroffen! Het systeem beschikt over een zogenaamde IntelliBeam. Wat inhoud dat je na installeren eventjes tijdelijk een (meegeleverde) microfoon plaatst op de plek waar het meeste gebruik wordt gemaakt van het apparaat en alle (21 dacht ik?) drivers richten het geluid dusdanig door de kamer dat je werkelijk ervaart alsof je een volwaardig surround systeem hebt. Het is iets wat je moet ervaren om daadwerkelijk te kunnen geloven.

Met 4 HDMI in, 1 HDMI out/ARC en passthrough functie (4K en 3D) kan je ook nog eens gewoon alles over je tv spelen zonder dat de soundbar aan hoeft. Maar deze situatie heeft bij mij nog nooit plaats gevonden omdat ook het TV geluid over mn soundbar komt. Verder nog COAX, USB, antenne/kabel, 2x optisch, L+R tulp. Support gewoon TrueHD en DTS HDMA. Bekijk/beluister m eens zou ik zeggen :P

Owja, kleine toevoeging: het apparaat kan voor je tv IR oog staan. Over de gehele lengte van de achterkant zit een balk die het IR signaal wat er voor opgepikt wordt, doorstuurt naar de achterkant. Ge-ni-aal! Ik doe alles met mn tv afstandbediening terwijl mn soundbar er gewoon keihard voor staat _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door chimnino op 07-01-2017 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Hammetje schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 10:05:
Ik zit met een vergelijkbare situatie. In maart/ april wordt mijn nieuwe huis opgeleverd en vriendinlief heeft besloten dat de Onkyo TX-NR609 met bijhorende speakers (en geweldige sub) niet mogen mee verhuizen. Aan mij de taak om zoveel mogelijk draadloos te maken... Goed verhaal...

Wij hebben nu ook al een SONOS Play3 waar we erg tevreden over zijn, zowel qua gebruikersgemak als qua geluid. Ik neig dus naar een complete SONOS setup waarmee ik de Playbar, de sub en 2 x Play1 als rear wil gaan gebruiken. Budget is geen probleem, wel vind ik, net zoals velen, het ontbreken van DTS wel een pijnpunt.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik deze set van Samsung tegen - pricewatch: Samsung HW-K950

Deze set heeft wel DTS en is daarnaast ook nog is scherp geprijsd. Iemand deze set zelf al kunnen beluisteren?
Weet dat Teufel ook sets verkoopt met DTS. Voordeel bij hun is dat je hun spullen maar liefst 8 weken thuis mag uitproberen. Schijnen daarnaast ook tegenwoordig een winkel te hebben in Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
Overigens, dit loopt nog steeds.

Heeft iemand toevallig ervaring met de surround anywhere van Marmitek?

https://www.marmitek.com/...surround-anywhere-220.php

Dit zou een hele mooie oplossing kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-06 17:02
chimnino schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 21:05:
Ga hier even op inhaken: Ben zelf in bezit van een Yamaha YSP-4300. Ik was zelf toentertijd op zoek naar een systeem met veel aansluitingen, goed geluid en gewoon radio via de kabel. Deze ' soundbar' heeft AL mijn verwachtingen overtroffen! Het systeem beschikt over een zogenaamde IntelliBeam. Wat inhoud dat je na installeren eventjes tijdelijk een (meegeleverde) microfoon plaatst op de plek waar het meeste gebruik wordt gemaakt van het apparaat en alle (21 dacht ik?) drivers richten het geluid dusdanig door de kamer dat je werkelijk ervaart alsof je een volwaardig surround systeem hebt. Het is iets wat je moet ervaren om daadwerkelijk te kunnen geloven.

Met 4 HDMI in, 1 HDMI out/ARC en passthrough functie (4K en 3D) kan je ook nog eens gewoon alles over je tv spelen zonder dat de soundbar aan hoeft. Maar deze situatie heeft bij mij nog nooit plaats gevonden omdat ook het TV geluid over mn soundbar komt. Verder nog COAX, USB, antenne/kabel, 2x optisch, L+R tulp. Support gewoon TrueHD en DTS HDMA. Bekijk/beluister m eens zou ik zeggen :P

Owja, kleine toevoeging: het apparaat kan voor je tv IR oog staan. Over de gehele lengte van de achterkant zit een balk die het IR signaal wat er voor opgepikt wordt, doorstuurt naar de achterkant. Ge-ni-aal! Ik doe alles met mn tv afstandbediening terwijl mn soundbar er gewoon keihard voor staat _/-\o_
Ik lees vaak dat het systeem van Yamaha alleen goed werkt als je woonkamer hiervoor geschikt is. Het werkt met reflecties en daar heb je muren voor nodig. Het liefst op de juiste plaatsen tov de zitpositie. Wij hebben de bank tegen de wand staan. Volgens gaat een beetje raar effect dan al bijna niet lukken. De wand rechts zit op 2 meter en de linker op 5 met nog een hoek er in. Ik had ook graag een Yamaha gehad, maar denk dat dit niets wordt. Kan het natuurlijk mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 15:34
Wat een interessant topic, ik haak ook even in

Mijn situatie is een beetje zelfde als @Denko dus ik ben benieuwd of er ondertussen al nieuwe ontwikkelingen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Topicstarter
schumi2004 schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:50:
Wat een interessant topic, ik haak ook even in

Mijn situatie is een beetje zelfde als @Denko dus ik ben benieuwd of er ondertussen al nieuwe ontwikkelingen zijn?
Mijn situatie is uiteindelijk geëindigd in: ik heb met 30% korting een sonos playbar, sub en 2x play 1 gehaald.

Mijn conclusie: het doet gewoon lang niet alles van wat ik wil. Het geheel gaat denk ik begin volgend jaar weer MP op en ik haal een onkyo en sluit alles daarop aan. Dit is het net niet, maar voor de korting wist ik dat ik risicoloos het geheel kon uitproberen.

Best jammer. Want ze zijn er wel bijna, maar ook tegelijk te koppig om een goed product te maken. Geen ARC, geen HDMI poorten, playbar moet optisch aangesloten worden. Ruil daarvoor moet je tv ook DD5.1 ook via optisch doorgeven. DTS? Heeft sonos nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Mosterd na de maaltijd.... Maar je had wellicht meer aan een heos systeem gehad.
Pagina: 1