Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke muziekspeler is handig

Pagina: 1
Acties:

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-10 15:35
Binnenkort heb ik een feestje waar ik voor wat muziek moet zorgen. Nu heb ik aardig wat MP3's maar die waren meer voor eigen gebruik. Dus dat er een kleine intro/fade in of outro/fade out in zit of dat het ene nummer wat harder is dan het andere nummer maakt niet zoveel uit.

Echter wil ik zoveel mogelijk voorkomen dat er lange stiltes tussen de nummers zitten (het liefst goed in elkaar overlopen dus) en het ene nummer veel zachter/harder is dan het andere. Wat is nu een handige en goede muziekspeler waarmee ik dan kan regelen en welke opties kan ik hiervoor gebruiken.

Het idee is om zo min mogelijk zelf te doen. Dus de muziek aanzetten op shuffle en verder alles op zijn beloop laten gaan. Verder heb ik geen verstand of enig benul van anders dan de mp3 importeren en op play drukken om het zo maar te zeggen dus de meeste termen zeggen mij niet zo heel veel.

Het betreft een laptop met windows 10
Zelf gebruik ik altijd winamp of windows media player maar hier kon ik deze opties niet op vinden

[ Voor 5% gewijzigd door thewizard2006 op 28-12-2016 15:11 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:33
Spotify abonnement nemen :)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:58

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij kan je met winamp prima een crossfade gebruiken.

Volume staat los van je MP3's. Dat heb je ook met de originele bronnen.
CD's klinken ook verschillend. En zul je volume etc moeten aanpassen.

Je kan verder prima een playlist maken van je gewenste muziek.
En die op shuffle zetten. En dan misschien af en toe volume wat harder of zachter zetten.

Wil je echt gaan mixen zul je alles zelf moeten gaan doen en een mengpaneel etc gaan gebruiken om het volgende nummer te "syncen" met het huidige.

Ook met spotify heb ik verschillende volumes, bas etc.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Virtual DJ. Kun je meteen beatmixen als je wilt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• thewizard2006
Ook wellicht een goed idee. Zelf heb ik het niet maar de eigenaar van de laptop wel. Nadeel is dat ik wel weer een playlist (van +200 nummers) moet gaan samenstellen
DarkSide schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:17:
Volgens mij kan je met winamp prima een crossfade gebruiken.
Tnx hiermee heb ik wat kunnen doen. Klinkt nu al beter. Nog wel hier een daar wat rommelen met de settings maar verder zou dit wel eens kunnen gaan werken
The Eagle schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:31:
Virtual DJ. Kun je meteen beatmixen als je wilt :)
Ziet er goed uit ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan. Heb verder geen intentie om zelf te gaan beatmixen ;)

[ Voor 56% gewijzigd door thewizard2006 op 28-12-2016 15:38 ]

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:38

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

MediaMonkey voldoet ook een vind ik persoonlijk ook erg prettig in gebruik..

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• thewizard2006
BadpunK schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:21:
MediaMonkey voldoet ook een vind ik persoonlijk ook erg prettig in gebruik..
Deze heeft al een ingebouwde fade in/fade out dus dat werkt wel handig. Even kijken of ik daar nog wat kan tweaken. Tnx

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49

Felyrion

goodgoan!

Misschien is de replay gain functie in winamp nog nuttig voor je. Deze staat hier uitgebreid beschreven:
http://www.getwinamp.net/..._LEVELING_IN_WI/INDEX.HTM

Kost wel even tijd afhankelijk van je playlist.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-11 15:27
Misschien handig om te vermelden maar Spotify heeft een import functie voor nummers, heeft crossfade en een optie voor verschillend volume of om deze allemaal gelijk te houden. Alle huis feestjes waar ik ben geweest hadden gewoon spotify en ik vind het niet erg.. Crossfade of niet haha

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En Spotify heeft ook stapels voorgeprogrammeerde playlists, daar moet je wel wat tussen kunnen vinden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06:24

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

thewizard2006 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:35:
[...]

Ook wellicht een goed idee. Zelf heb ik het niet maar de eigenaar van de laptop wel. Nadeel is dat ik wel weer een playlist (van +200 nummers) moet gaan samenstellen

[...]
200 liedjes à gemiddeld 3 minuten per liedje, is al 600 minuten, oftewel 10 uur muziek. Dat is best een aardig feestje. ;)

Your Friendly Neighborhood Moderator

• thewizard2006
gambieter schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:13:
En Spotify heeft ook stapels voorgeprogrammeerde playlists, daar moet je wel wat tussen kunnen vinden.
Gebruik zelf nooit spotity. Het is een jaren 90 thema.
Jorgen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:23:
200 liedjes à gemiddeld 3 minuten per liedje, is al 600 minuten, oftewel 10 uur muziek. Dat is best een aardig feestje. ;)
Ja die berekening had ik ook gemaakt, nadat ik klaar was met selecteren :) Ach dan kan je nog eens verzoekjes doen of nummertjes skippen als ze niet goed zijn. Kan mij voorstellen dat niet iedereen op DJ paul, partyanimals en hakkubar achter elkaar aan het wachten is :)

[ Voor 48% gewijzigd door thewizard2006 op 29-12-2016 10:58 ]

Pagina: 1