Hallo, eerder dit jaar heb ik al eens om advies gevraagd voor een nieuw all-round desktop systeem maar deze is nooit doorgegaan, nu ben ik weer terug bij jullie met wat vragen om een systeem dat ik graag deze week nog wil bestellen. Ik wil vooral zeker weten dat de componenten die ik bij elkaar heb gezocht kwalitatief goed zijn en stabiel kunnen samenwerken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een all-round systeem dat ik wil kunnen gebruiken voor internetten, thuiswerken, foto's bewerken en gamen. Ik ga Windows 10 installeren met daarnaast Linux Mint aangezien dit erg goed werkt op mijn laptop. Ik ben niet echt bekend met gamen maar wil dat door dit systeem kunnen ontdekken. Games die mij interessant lijken zijn races games als F1 2016, actie games als Star Wars Battlefront, RPG als Fallout 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximaal bedrag, de kosten moeten redelijk zijn. Ik wil iets samenstellen dat een paar jaar mee kan dus kwaliteit is belangrijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 3TB NAS voor externe storage. Ik gebruik nu een laptop dus er zijn verder geen PC-componenten die mee gaan (eventueel de bluetooth muis maar deze is klein dus een full-size muis is een verbetering die ik nu zoek).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een mini-ITX systeem dat op m'n bureau kan staan en werkt zonder heel veel lawaai te produceren. Ik wil een 25" monitor, een zwarte casing, een lekker toetsenbord met verlichting en een goede muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben begonnen met het desktop advies van november en ben dit gaan uitbreiden. Zoals gezegd zoek ik kwalitatief goede merken maar sta zeker open voor advies.
Dit is wat ik heb samengesteld:
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine casing met zo min mogelijk geluid. Ik gebruik liever geen liquid cooling; dat lijkt me moeilijk zelf in elkaar te zetten.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies bij de volgende vragen:
Walter
##Edit: meer informatie over doel van systeem toegevoegd op verzoek van @Reepje en @Muhda
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een all-round systeem dat ik wil kunnen gebruiken voor internetten, thuiswerken, foto's bewerken en gamen. Ik ga Windows 10 installeren met daarnaast Linux Mint aangezien dit erg goed werkt op mijn laptop. Ik ben niet echt bekend met gamen maar wil dat door dit systeem kunnen ontdekken. Games die mij interessant lijken zijn races games als F1 2016, actie games als Star Wars Battlefront, RPG als Fallout 4.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximaal bedrag, de kosten moeten redelijk zijn. Ik wil iets samenstellen dat een paar jaar mee kan dus kwaliteit is belangrijk.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een 3TB NAS voor externe storage. Ik gebruik nu een laptop dus er zijn verder geen PC-componenten die mee gaan (eventueel de bluetooth muis maar deze is klein dus een full-size muis is een verbetering die ik nu zoek).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil graag een mini-ITX systeem dat op m'n bureau kan staan en werkt zonder heel veel lawaai te produceren. Ik wil een 25" monitor, een zwarte casing, een lekker toetsenbord met verlichting en een goede muis.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben begonnen met het desktop advies van november en ben dit gaan uitbreiden. Zoals gezegd zoek ik kwalitatief goede merken maar sta zeker open voor advies.
Dit is wat ik heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 186,84 | € 186,84 |
| 1 | Gigabyte GA-H110N | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G | € 288,70 | € 288,70 |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 299,95 | € 299,95 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Logitech Z333 | € 47,67 | € 47,67 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 35,15 | € 35,15 |
| 1 | Cooler Master MasterKeys Pro L White LED Brown Switch | € 88,90 | € 88,90 |
| 1 | Logitech G403 Prodigy Gaming Mouse | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX300 m.2 525GB | € 129,95 | € 129,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.416,81 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Kleine casing met zo min mogelijk geluid. Ik gebruik liever geen liquid cooling; dat lijkt me moeilijk zelf in elkaar te zetten.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies bij de volgende vragen:
- Kan ik met deze componenten een kwalitatief goed en stabiel systeem bouwen?
- Is de Crucial SSD goed genoeg of kan ik toch beter een pricewatch: Samsung 850 EVO M.2 500GB gebruiken?
- Ik heb een HDD (bijvoorbeeld pricewatch: WD Blue WD30EZRZ, 3TB]) buiten de lijst gehouden maar twijfel hier erg over. Zal ik deze meteen toevoegen zodat ik ook op de PC geen gebrek aan storage ga krijgen?
- Is de pricewatch: Scythe Big Shuriken 2 Rev. B nodig in dit systeem of kan ik gewoon de standaard Intel koeler gebruiken? Ik denk dat deze Shuriken koeler stiller is.
- Is de pricewatch: Cooler Master Elite 110 een goede casing als ik zoek naar een klein en stil systeem? Moet ik de standaard fan die bij deze case geleverd wordt vervangen door iets anders?
- Is de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G overkill voor mijn doel of kan ik beter de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 3G kiezen?
Walter
##Edit: meer informatie over doel van systeem toegevoegd op verzoek van @Reepje en @Muhda