Toon posts:

windows 10 image

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers!

Ik heb een vraag omtrent het maken van een image.
Voor een opdracht vanuit school moet ik een image maken van een windows machine met hierop voorgeinstalleerde programma's zoals O.A. chrome of office.
Dit moet ik maken zodat we met 1 image dezelfde type PC's snel kunnen installeren met de gewenste software.

Het hele probleem waar ik tegenop loop is dat er heel veel verschillende manieren zijn maar ik kom er niet echt duidelijk uit welke nou het fijnste werkt.
Zo moest ik bijvoorbeeld APPX bestanden hebben om deze in de image erbij te zetten en ze automatisch laten installeren als ik het correct heb.
Voor een voorgezette windows 10 image te maken gebruik ik
Windows imaging and configuration designer.
ik heb hierbij ook een windows 10 iso

Nu heb ik gelezen dat ik voor APPX bestanden windows desktop converter app kon gebruiken wat ik op de windows store vindt maar ik kan deze helemaal niet installeren.
Het instellen van useraccounts en dergelijke lukt me wel dat is heel duidelijk terug te vinden in de tool wat mij hiervoor wordt aangeraad maar de programma's wat ik bij de windows installatie moet doen lukken gewoonweg niet.

Weten jullie misschien een betere methode of wat ik als alternatief kan gebruiken of zien jullie in wat ik fout doe?

Als ik iets fout heb genoteerd of meer informatie nodig is zal ik dit graag geven (Ik zit nog in een leer proces)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-10 13:01
Moet je een ISO image opleveren, of een server welke de gemaakte image ook kan uitrollen via LAN? Want bij dat 2e kun je gewoon een WDS maken in combinatie met MDT, en dan ben je er ook zodra je de pc hebt geimaged.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
livranca schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:24:
Moet je een ISO image opleveren, of een server welke de gemaakte image ook kan uitrollen via LAN? Want bij dat 2e kun je gewoon een WDS maken in combinatie met MDT, en dan ben je er ook zodra je de pc hebt geimaged.
Het hoeft niet via LAN, zolang ik het maar op een USB kan zetten en dan kan installeren op dezelfde merk/model computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:37
http://www.petenetlive.com/KB/Article/0000735

3 delige serie, precies wat jij zoekt. De image die je maakt zal je vast wel op usb kunnen zetten en zo installeren, ipv via LAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aschtra schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:56:
http://www.petenetlive.com/KB/Article/0000735

3 delige serie, precies wat jij zoekt. De image die je maakt zal je vast wel op usb kunnen zetten en zo installeren, ipv via LAN
Heel erg bedankt ik zal hem eens goed doornemen en dan weet ik ook meteen wat ik fout doe!