Toon posts:

Youtube en Adsense

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hee guys! Ik ben nieuw hier. Sorry als mijn topic niet op de juiste manier geformuleerd is.

Ik zit met het volgende. Sinds 20 november vloggen we (mijn vriendin en ik) en plaatsen we de vids op Youtube. Een Adsense account had ik al dus ik heb ons nieuwe Youtube kanaal (overigens ook het enige Youtube kanaal dat we hebben) gekoppeld aan mijn bestaande Adsense account (waar ik nog nooit iets mee gedaan had). So far so good. Even de cijfers van wat er ongeveer in 1 maand is gebeurd tot nu toe:

- 6 video's geupload.
- aantal abonnees van 0 naar ongeveer 1200
- kijktijd in minuten van 0 naar ongeveer 90.000
- weergaven van 0 naar ongeveer 24.000
- geschatte inkomsten $15,50

Ik begrijp dat deze "geschatte inkomsten" juist een schatting is. En naar mijn idee vallen bovengenoemde cijfers voor de start, en in zo'n korte periode, helemaal niet tegen. Echter snap ik helemaal niets van Adsense!

Wat weet ik al tot nu toe? Dat de inkomsten teller (corrigeer me als het een andere teller is!) bij Adsense op 0 blijft staan. Via de producten pagina bij "rapporten" op Adsense zie ik dat er een totaal bedrag bij Impression RPM staat van € 1,66. Via de pagina "betalingen" op Adsense zie ik dat er een totaal bedrag van € 0,54 bij "Uw inkomsten" staat. Ik lees ook weer op verschillende pagina's dat Youtube earnings er niet bij gerekend worden??

Mijn vragen zijn:

1. Naar welke cijfers moet ik nou kijken?
2. En als ik dus wel uit kan gaan van die "Uw inkomsten" pagina op Adsense die € 0,54 aangeeft. Hoe kan het dat dit zo veel verschilt met de geschatte inkomsten op Youtube waar ie $15,50 aangeeft? Ik dacht eerst zelf "ja dit is gewoon een schatting", maar dat gaat er bij mij niet in want dan wordt er behoorlijk verkeerd geschat bij zo'n groot verschil.

Ik heb dus toch het idee gekregen dat het niet up to date is of dat ik iets verkeerd doe. Vandaar mijn vraag aan het publiek! Thanks in advance!

(Update! Worden de opbrengsten bij "Uw inkomsten" in Adsense alleen aan het eind van de maand gerefreshed???? Want dan zou dat natuurlijk het hele simpele antwoord kunnen zijn op mijn vraag en dan moet ik gewoon nog even een paar dagen wachten... Als dat zo is.. man man man, wat een kansloze actie. Toch bedankt guys!)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2016 13:47 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-12-2016 13:49)

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Die 54 cent is van de periode van 20 tot en met 30 november. Bij Youtube werkt het als volgt:

De inkomen van een maand tellen van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. In het begin van de maand erna worden ze definitief gemaakt waarna ze uiterlijk tussen de 10de en de 15de van de die maand op Adsense erbij verschijnen. Rond 15 januari zal Adsense bij jou bij "balance" (Engelse interface) zo'n 15 euro weergeven. Wanneer je de 70 euro bereikt zal er tussen de 20ste en 25ste uitbetaald worden.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Die 54 cent is van de periode van 20 tot en met 30 november. Bij Youtube werkt het als volgt:

De inkomen van een maand tellen van de eerste tot en met de laatste dag van de maand. In het begin van de maand erna worden ze definitief gemaakt waarna ze uiterlijk tussen de 10de en de 15de van de die maand op Adsense erbij verschijnen. Rond 15 januari zal Adsense bij jou bij "balance" (Engelse interface) zo'n 15 euro weergeven. Wanneer je de 70 euro bereikt zal er tussen de 20ste en 25ste uitbetaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@xh3adshotx Thnks voor je heldere antwoord! Dat klinkt hartstikke logisch en verklaard een hoop! Nog even afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xh3adshotx schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:47:

@xh3adshotx Thnks voor je heldere antwoord! Dat klinkt hartstikke logisch en verklaard een hoop! Nog even afwachten dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 16:39

JK

In Adsense krijg je gedetailleerd per dag te zien wat je hebt ontvangen. Op de 12e van de volgende maand gaan de valse kliks er af. Meestal gaat er bij mij zo'n 18% af aan valse kliks op YouTube.

Hoe krijg je dagelijks die bedragen te zien?
Ga naar je Adsense pagina, ga naar Prestatierapporten -> Veelvoorkomende rapporten -> Producten (misschien moet je ff scrollen om dat te zien) -> in het hoofdvenster klik je nu 'Gehoste Adsense voor content aan'. Daar staat alles per dag en kan je het zien van de huidige maand, vorige maand of alltime etc.
Dus geen gezeur met hoeveel dollars ongeveer, nee gewoon keiharde euro's. Denk er alleen aan; op de 12e van de volgende maand zal je ~18% kwijt zijn aan valse kliks, althans dat heb ik dus met mijn YT-kanalen.