WordPress thema veranderen, hoe aan te pakken?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 14:29
Hallo allemaal,

Ik wil voor een website het huidige thema veranderen naar een ander thema. Het nieuwe thema is erg verschillend van het oude thema en zal ik dus flink wat aanpassingen in widgets en content moeten maken voordat de site er goed uit ziet. Het probleem zit hem dus in de overgangsfase. Ik wil dus aan het nieuwe thema kunnen werken en pas op het moment dat die af is deze live zetten. Weet iemand hoe ik dat kan doen of wat anders het beste alternatief is? Het lijkt me dat ik niet de eerste persoon bent die van thema gaat wisselen ;-)

Mvg,

Mrjobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zet een lokale webserver op en installeer wordpress daarop. Widgets en wat sample content zou je daar ook op kunnen zetten. Zodra je theme af is kan je het volledige pakketje in 1x naar de live website uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of kopieer de database, maak een subdomein aan en ga in het subdomein alles voor elkaar maken. Aan het eind van de rit zet je alles over op het hoofddomein, pas je in de database wat URLs aan en ben je klaar om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-07 23:34
Met (s)ftp de bestanden downloaden van je webserver (meestal heet de map www of public_html). Dan naar phpmyadmin gaan om een backup te maken van je database.

Dan kan je deze backup op een lokale XAMPP mysql server herstellen. Bestanden zet je dan weer in de goede apache map.

Daarna hoef je alleen nog wat instellingen te veranderen in WP om de nieuwe hostname etc. te laten werken. Meestal kan je dit met een paar simpele SQL statements oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Zet de website in maintenance mode voor de buitenwereld. Voer de wijzigingen door, check resultaat op de live site en schakel mm uit als je tevreden bent.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 14:29
MrJayMan schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:31:
Zet de website in maintenance mode voor de buitenwereld. Voer de wijzigingen door, check resultaat op de live site en schakel mm uit als je tevreden bent.
Wat zien de gebruikers dan als ze op de website komen? De website zonder de aanpassingen of een bericht dat de website in maintenance is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

mrjobby schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:28:
[...]
Wat zien de gebruikers dan als ze op de website komen? De website zonder de aanpassingen of een bericht dat de website in maintenance is?
het is een plugin (https://nl.wordpress.org/plugins/cgc-maintenance-mode/). je kan instellen dat de gebruiker een specifieke wordpress-pagina ziet of een redirect naar een andere website krijgt.
Behalve de IP's die je opgeeft, die blijven de volledige site zien.

d:)b

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

Zelf gebruik ik vaak UsbWebserver voor dit soort dingen. Dit is een webserver, mysql server en php interpreter in 1 pakket. Niet perse beter of slechter dan xampp, maar wel makkelijk in het gebruik, want uitpakken en klaar is kees.

Je moet dan nog wel je drie dingen doen:
1) je site kopieren naar de root folder
2) je database kopieren naar je lokale mysql
3) de verwijzingen naar je live domein aanpassen in tabel wp_options

Check ook onderstaande urls voor meer info:
https://willtan.com/super...-web-server-usbwebserver/
http://kobashicomputing.c...amp-and-xampp-alternative
http://www.pc-helpforum.be/topic/53486-wordpress-hoe-en-wat/

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
P_Tingen schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:50:
Zelf gebruik ik vaak UsbWebserver voor dit soort dingen. Dit is een webserver, mysql server en php interpreter in 1 pakket. Niet perse beter of slechter dan xampp, maar wel makkelijk in het gebruik, want uitpakken en klaar is kees.
@hierboven

USB Webserver is inderdaad erg relaxed - ik draai hem zelf ook op mijn tablet.

Via https://wordpress.org/plugins/duplicator/ kan je gewoon een integrale kopie van je oude site binnentrekken op je tablet / pc en daar het thema aanpassen.

Daarna upload je de nieuwe site (via dezelfde tool) weer naar je server - en klaar.

Development op een productieserver is sowieso bad practice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:10:
[...]

@hierboven

USB Webserver is inderdaad erg relaxed - ik draai hem zelf ook op mijn tablet.

Via https://wordpress.org/plugins/duplicator/ kan je gewoon een integrale kopie van je oude site binnentrekken op je tablet / pc en daar het thema aanpassen.

Daarna upload je de nieuwe site (via dezelfde tool) weer naar je server - en klaar.

Development op een productieserver is sowieso bad practice...
Hier is meer sprake van customization en niet van development ;) Een lokale server kan maar is niet perse nodig. Je kan ook een subdomein aanmaken met een kopie van je Wordpress installatie (d.m.v. Duplicator bijv.).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:07

P_Tingen

omdat het KAN

Damn, duplicator kende ik niet, maar ik had natuurlijk beter moeten weten, want "there's a plugin for that"

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

P_Tingen schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 21:33:
Damn, duplicator kende ik niet, maar ik had natuurlijk beter moeten weten, want "there's a plugin for that"
Normaal ben ik niet zo voor de "there's a plugin for that" methode bij Wordpress, zeker gezien de kwaliteit van plugins tegenwoordig (gratis én betaald). Duplicator werkt echter vrij aardig en is makkelijk in gebruik.

Tuurlijk heb je nog veel meer "dingen" die dit kunnen, zo kom je ook een heel eind met WP-CLI, InfiniteWP, ManageWP en noem maar op :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1