Omruilprogramma stroomplug: moet oude worden teruggestuurd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:22

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Ik heb van iemand een oude MacBook gekregen. De witte reguliere versie uit 2010. Omdat deze MacBook defecten had en deze als defect aan mij is gegeven, heeft de bewuste persoon iemand anders blij gemaakt met de lader.

Hierdoor was ik zelf op zoek naar een lader, die ik in een elektronica container heb gevonden. Na poetsen en schoonmaken werkt deze prima voor de MacBook. Alleen het gedeelte voor de stekkerconnector ontbreekt, toen herinnerde ik me dat Apple hier een omruilprogramma voor had bij bepaalde MacBooks.

Nu heb ik me hiervoor aangemeld en mijn MacBook valt inderdaad binnen deze actie. Nu vraag ik me af, wil Apple bij deze actie het originele onveilig gebleken plugje ook weer terug? Want dan heb ik alsnog een probleem, want die heb ik dus niet meer. Apple is er in de correspondentie niet duidelijk over en ik moet het pakket nog krijgen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Beste antwoord (via MsG op 29-12-2016 11:29)

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:06

Matszs

><>

Ik heb ook gebruik gemaakt van deze omruilactie maar heb de oude nooit teruggestuurd. (Nog) niks van gehoord, ondertussen alweer een half jaar / jaar geleden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
Jup, je krijgt een plastic zak waar je de huidige stekker in kan doen en vervolgens dient deze gratis terug gestuurd te worden

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSteeman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 08:08
Ze worden inderdaad omgeruild. Je hebt de oude dus nodig om een nieuwe te krijgen. Het onderdeel (duckhead) is ook los te krijgen via de Genius Bar in een van de Apple winkels. Wel eerst even een afspraak maken via de website of via de Apple Support app. Kost een euro of 9 uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Dat vind ik dan weer een beetje serieus, ik dacht zo profiteer ik mooi van de omruilactie maar als je de oude moet terugsturen en anders Apple achter je aan krijgt dan haal ik net zo lief 1 van AliExpress oid. Voor een MacBook met wat kuren wil ik er niet teveel in investeren. Ben al blij dat ik de lader niet heb hoeven kopen, man wat zijn die krengen duur zeg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als de hele MagSafe compleet is dan hoef je daar toch niet een kabel met duckhead bij te hebben? Een scheerapparaatsnoer doet het ook prima, die aarding is niet beslist nodig. Mijn MacBook Alu Unibody heeft jaren zo gewerkt (totdat er een draadbreuk in de MagSage kabel kwam). Kosten voor zo'n snoertje? €1,50? misschien wel minder bij de kringloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
sypie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:01:
Als de hele MagSafe compleet is dan hoef je daar toch niet een kabel met duckhead bij te hebben? Een scheerapparaatsnoer doet het ook prima, die aarding is niet beslist nodig. Mijn MacBook Alu Unibody heeft jaren zo gewerkt (totdat er een draadbreuk in de MagSage kabel kwam). Kosten voor zo'n snoertje? €1,50? misschien wel minder bij de kringloop.
De omroepactie ging ook puur om het achterkantje. Maar wil liever wel iets wat normaal past dan zo'n 8-stekker alleen maar in. Het is wel 230 volt. Vraag me af wat er gebeurt als je het onveilige (die ik dus niet meer heb) achterkantje niet terugstuurt. Want ze sturen eerst een nieuwe, althans zo lijkt de correspondentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Dat 8-stekkertje past zoals het hoort te passen, strak. Je kunt de MagSafe adapter er rustig aan op tillen, ding schiet niet los.

Ik heb jaren lang zo'n constructie meegenomen in mijn tas, was compacter dan die dikke kabel met geaarde stekker van Apple. (inmiddels ligt mijn vervangende adapter ook naast mij met een 8-stekkertje er aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
sypie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:54:
Dat 8-stekkertje past zoals het hoort te passen, strak. Je kunt de MagSafe adapter er rustig aan op tillen, ding schiet niet los.

Ik heb jaren lang zo'n constructie meegenomen in mijn tas, was compacter dan die dikke kabel met geaarde stekker van Apple. (inmiddels ligt mijn vervangende adapter ook naast mij met een 8-stekkertje er aan)
Heb dat even geprobeerd, het is wel een beetje pauper maar het zit best wel prima strak inderdaad. Nou ja eerst dat plugje wat Apple al verzonden had afwachten, en even kijken hoe het verder gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-09 10:28

HetGezegde

Yes, you can!

Maar dan is een nieuwe duckhead a €9 toch nog niet duur als je daarmee een volledig nieuwe adapter te pakken kunt krijgen, zoals hier gezegd wordt:
VSteeman schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:55:
Ze worden inderdaad omgeruild. Je hebt de oude dus nodig om een nieuwe te krijgen. Het onderdeel (duckhead) is ook los te krijgen via de Genius Bar in een van de Apple winkels. Wel eerst even een afspraak maken via de website of via de Apple Support app. Kost een euro of 9 uit m'n hoofd.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Matszs
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:06

Matszs

><>

Ik heb ook gebruik gemaakt van deze omruilactie maar heb de oude nooit teruggestuurd. (Nog) niks van gehoord, ondertussen alweer een half jaar / jaar geleden?

• sypie
  • Niet online
Tja, waarom zou Apple er ook wat aan doen. Je kunt die duckhead toch alleen maar op hun adapters gebruiken. (of namaak adapters...)

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:10
Matszs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:31:
Volgens mij registreren ze dat ook niet. Je kunt gerust dus gerust het serienummer van je MacBook invullen op de website, en je krijgt er gratis een thuisgestuurd. :)

• Chest3r
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15-09 14:09
Matszs schreef op donderdag 29 december 2016 @ 00:31:
Zelfde gedaan, nooit problemen mee gehad.. :*)

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:30
Chest3r schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:07:
[...]

Zelfde gedaan, nooit problemen mee gehad.. :*)
Vond laatst inderdaad het zakje nog waar ik de oude in had gestopt, maar nog niet op de bus gedaan had. Heb hem geloof ik toen maar weggegooid...
Ze verschrotten ze ook alleen maar bij Apple, en controleren of ze ze ook terugkrijgen is duurder dan gewoon afwachten wat ze terugkrijgen.

Life is what happens while you're busy making other plans

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:18
Waarschijnlijk zijn ze wettelijk verplicht een recycle optie aan te bieden voor het foutieve item en gaan die regelrecht naar de verwerking toe.

Verwijderd

Wel, mijn ervaring van een omruilprogramma bij Apple:
Ik heb ooit de bottomplate van mijn MacBook via een omruilprogramma laten wisselen. De slechte bottomplate diende terug gezonden te worden, er zat een shipping label bij en je diende een afspraak te maken met de verzenddienst wanneer ze er om mochten komen. Uiteindelijk vergeten dit te doen. Ik denk 8 maanden later of zo een factuur in de bus gekregen voor het onderdeel. Op de factuur stond dat bedrag voldaan werd via kredietkaart, maar ik heb er nooit iets van gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Topicstarter
Nou heb hem inmiddels binnen. We wachten af :-).

Pagina: 1