PC start niet op met beeldscherm op displaypoort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houbie64
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-08 15:01
Hallo,

Als ik mijn beeldscherm op displaypoort aansluit dan kan ik mijn pc niet aanzetten.
Wanneer ik op de powerknop druk gebeurt er niets.
Wanneer ik de displaypoortkabel eruit haal gaat hij meteen aan.
Ik heb 2 beeldschermen aangesloten 1 via DVI 1 via Displaypoort.

Ik heb:
ASUS Gaming Pro Z170
Intel Core i7 6700K
16GB Memory
AMD Radeon R9 200
Samsung SSD 950 256GB
WDC Bleu 6TB
2x Philips 272S

Grt,

Hans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

Wat gebeurt er als je de pc aanzet en vervolgens het scherm aansluit op de DP-poort?
Valt die dan ook uit of werkt het dan wel gewoon naar behoren?
Sorry to waste everyone's time - fixed the issue. Turns out that on 'Balanced' power it turns off DisplayPort functionality on Windows 8. Changing to High Performance and re-plugging it fixed the problem.

So if you're having this issue, I hope that fixes it. Feel free to lock this!
Bron

[ Voor 58% gewijzigd door Plainside op 28-12-2016 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Heb je nog een andere displayportkabel kabel die je kan proberen?

[ Voor 15% gewijzigd door enigmafan op 28-12-2016 12:25 ]

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houbie64
Wanneer ik de pc heb aangezet kan ik de kabel er direct in stoppen en werkt heb beeldscherm prima.
Ik heb verschillende kabels gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houbie64
Even ter aanvulling. Ik kom nog niet eens in de BIOS. Power on werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 10:33
houbie64 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:34:
Heb je de fix van Plainside geprobeerd? Hoewel dat weinig zal doen bij de eerste sec van opstarten (bij mij springt mijn 2e scherm ook pas aan zodra ik inlog in windows 10, met opstarten werkt alleen het scherm die via HDMI aangesloten is, daarna komt de DVI pas in actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 16:31

Plainside

I browse when I'm at work

LopendeVogel schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:40:
[...]

Heb je de fix van Plainside geprobeerd? Hoewel dat weinig zal doen bij de eerste sec van opstarten (bij mij springt mijn 2e scherm ook pas aan zodra ik inlog in windows 10, met opstarten werkt alleen het scherm die via HDMI aangesloten is, daarna komt de DVI pas in actie).
Heb zelf ook met W10 problemen gehad met het opstarten van bepaalde hardware(Muis, Keyboard en monitor).
Daar heeft het mij ook geholpen om van balanced naar high performance te gooien ondanks ik een desktop PC heb(en zo verhelpt het ook andere problemen met netwerkkaarten en andere zooi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Plainside schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:45:
[...]

Heb zelf ook met W10 problemen gehad met het opstarten van bepaalde hardware(Muis, Keyboard en monitor).
Daar heeft het mij ook geholpen om van balanced naar high performance te gooien ondanks ik een desktop PC heb(en zo verhelpt het ook andere problemen met netwerkkaarten en andere zooi).
Hmm ja ik heb wel het probleem dat mijn toetsenbord+muis pas laat actief wordt gezet (circa 10-15 sec nadat ik het inlog scherm zie) heeft dat ook allemaal met die performance setting te maken? Ik heb namelijk nog niks met deze settings gedaan.

Anyway, ik wil niet het topic kapen haha. Laat de TS dit maar eens proberen om te zien of dat het probleem verhelpt.

Edit: dit kan het volgens mij ook helemaal niet zijn, ik las serieus dat zijn 2e beeldscherm het niet deed, nu lees ik dat zijn volledige computer niet eens aan wilt zodra het 2e scherm aangesloten wordt. Alsof er iets van een kortsluiting ontstaat waardoor de PC niet aan wilt.
Excuses!!

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 28-12-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
houbie64 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:34:
Als dit het issue is, dan ligt het aan je computer en niet aan je monitor.
Heb het vermoeden dat je Moederbord niet lekker is of dat het geheugen niet goed is.

Je kan proberen om het moederbord een reset te geven.
Zie https://www.megekko.nl/sc...nload=00162472-manual.pdf en dan paragaaf 1.6

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Wylana schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:32:
[...]

Als dit het issue is, dan ligt het aan je computer en niet aan je monitor.
Heb het vermoeden dat je Moederbord niet lekker is of dat het geheugen niet goed is.

Je kan proberen om het moederbord een reset te geven.
Zie https://www.megekko.nl/sc...nload=00162472-manual.pdf en dan paragaaf 1.6
Maar het vreemde is, indien hij alleen het scherm via DVI gebruikt dan start die wel op, plugt hij vervolgens het 2e scherm (displayport) in dan werkt dat ook gewoon.
Start hij op met scherm 1 (dvi) + scherm 2 (displayport) dan gaat zijn PC niet eens aan.

Ik neem aan dat beide aansluitingen (zowel de dvi+dport) op de R9 2** (GPU) zitten? Indien dit zo is zou ik niet al te snel aan het moederbord/geheugen denken..
Waarom denk je als ik vragen mag aan het moederbord of het geheugen (werkgeheugen neem ik aan?)?

Stel hij gebruikt 1 aansluiting van het moederbord en 1 aansluiting van de GPU voor de monitoren dan zou het nog weleens een bios instelling kunnen zijn (hoewel het niet eens aangaan wel vreemd blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:04
Maar het vreemde is, indien hij alleen het scherm via DVI gebruikt dan start die wel op, plugt hij vervolgens het 2e scherm (displayport) in dan werkt dat ook gewoon.
Start hij op met scherm 1 (dvi) + scherm 2 (displayport) dan gaat zijn PC niet eens aan.
Dit klinkt toch als de energie instelling die op Gebalanceerd/Balanced staat in Windows. Probeer deze eens naar Hoge Prestatie/High Performance te zetten.
Ik neem aan dat beide aansluitingen (zowel de dvi+dport) op de R9 2** (GPU) zitten? Indien dit zo is zou ik niet al te snel aan het moederbord/geheugen denken..
Waarom denk je als ik vragen mag aan het moederbord of het geheugen (werkgeheugen neem ik aan?)?
In de handleiding van het boekje paraaf 1.6 staat:

"This header allows you to control the Real Time Clock (RTC) RAM in CMOS. You can clear the CMOS memory of date, time and system setup parameters by erasing the CMOS RTC RAM data. The onboard button cell battery powers the RAM data in CMOS, which include system setup information sys as system passwords

Mogelijk dat hier een parameter in staat die toch dwars ligt met de config voor de DisplayPort.
Stel hij gebruikt 1 aansluiting van het moederbord en 1 aansluiting van de GPU voor de monitoren dan zou het nog weleens een bios instelling kunnen zijn (hoewel het niet eens aangaan wel vreemd blijft).
Zie mijn vorige punt om dit uit te sluiten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• houbie64
Mensen bedankt voor het meedenken.
Het kan absoluut niets met windows te maken hebben.
Het probleem doet zich voor als ik de aan/uit knop indruk. Dan gebeurt er niets. Wanneer ik de DP kabel eruit haal en ik druk de aan/uit knop in gaat de pc aan. Ik kan dan direct de DP kabel er in stoppen.

Grt,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:59

rdejongjr

Gnome

Is de dp kabel, waarschijnlijk delock of startech.

Pin 20 geeft 3-5v door en daardoor wil de pc niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb dezelfde ervaring als Hans. Ook bij mij geen teken van leven bij de computer als de monitor via DP is aangesloten. Ook als ik de monitor aansluit via de DP heb ik beeld indien hij aansloten is met DVI of HDMI.. Dan kan ik vervolgens de PC opnieuw opstarten en werkt hij naar behoren. Maar zodra ik de PC uitzet en dan opnieuw opstart, doet hij niets maar dan ook helemaal niets. DP stekker eruit en hij loopt weer als een trein. Kabel van König.

Asus H170M-PLUS
Intel Core i7 6700K
16GB Memory
AMD Radeon RX460 4096 MB
PNY CS1311 SSD 240GB
WDC HDD WD320GB
Hitachi HDD 1TB
WDC HDD Bleu 3TB
1x IIyama Prolite B2783QSU

Groet El

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank rdejongjr.
rdejongjr schreef op woensdag 28 december 2016 @ 17:37:
Is de dp kabel, waarschijnlijk delock of startech.

Pin 20 geeft 3-5v door en daardoor wil de pc niet aan
Kabel gevonden die wel werkt Hans. Waarschijnlijk van Honglin.

Dit is wat er op de kabel gedrukt staat:
DISPLAYPORT CABLE E239426-CS AWM 20276 80°C 30V ···· VW-1 I/II A/B 80°C 30V FTI HONGLIN LM

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet El.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houbie64
@El Combo,

Waar heb je hem besteld?
Ga ik hem ook meteen bestellen.

Gr,

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes36
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 11-09-2021
Vraagje:

Ik heb een mixed reality set van hp nu het volgende, ik las deze topic over de DP nu zit ik dus met het volgende ook:
Ik heb de monitor middels een DP (adapter naar hdmi ertussen) aangesloten ,als ik de monitor koppel als de pc aanstaat doet die prima, maar zo in 1 keer na een paar uur start mijn pc opnieuw op en heb ik geen beeld. Dan moet ik eerst de hdmi stekker uit de DP adapter halen van de DP en in me gewone aansluiting doen dan heb ik weer beeld.
Ligt dat dus aan de Dp kabel? Of kwa stroom? Ook als ik bv de headset en de monitor allebei erin heb en start mijn computer opnieuw op krijg ik geen beeld via dp poort naar mijn monitor toe. Wel als ik dus weer me monitor in de hdmi doe en me headset eruit haal.
Ik heb ook beeld als de pc aan is en ik heb de monitor via de adapter in de displaypoort.Het is raar allemaal lijkt af en toe net inderdaad of er een kortsluiting ontstaat en dan moeite met de power knop. Zou dat dus liggen aan een slechte DP kabel? Pc is net nieuw voor nood aangeschaft 3 maand oud, heb er een gtx 1050ti in zitten 16gb ddr 4 corsair en het is een amd 880k (Ik weet niet de beste keus kwa processor maar hij draait vr prima trouwens) hopelijk is dat het. Anders maar wachten op me i5-8600 en dat duurt nog effe 3,5 maand ook dus als iemand het weet :) Zou fijn zijn.
Pagina: 1