Ik zou voor de onderstaande configuratie willen weten welke optie ik heb om de CPU te vervangen. Na een SSD en een upgrade van het geheugen is deze nu echt een bottle-neck voor de prestaties aan het worden. Ik kom er echter niet goed uit welke CPU ik moet aanschaffen (als deze voor dit mobo nog beschikbaar zijn).
Specificaties:
PC: Packard Bell iMedia S A3500
Processor: AMD E, dual core 1400 Mhz
Bron
Gebaseerd op het bovenstaande kom ik tot de volgende conclusies:
De AMD processor moet de AMD E1-2500 zijn (bron) en de Socket van de processor moet de FT3 zijn (bron).
Als ik op tweakers zoek naar FT3 compatible CPUs kom ik helaas tot de conclusie dat deze niet meer in de pricewatch te vinden zijn (sterker nog, de filter voor FT3 bestaat niet eens).
Zoektocht op google naar de socket brengt me naar wikipedia (bron) waar ik zie dat FT3 en AM1 mogelijk compatible zijn? Beiden zijn het AMD Jaguar architecture CPUs.
Voor AM1 zijn er in de pricewatch nog 5 CPUs te vinden, waarbij de AMD Athlon 5370 Boxed (pricewatch) de beste specs heeft.
.
Nu dan de hamvraag: kan ik de AMD E1-2500 vervangen voor de AMD Athlon 5370?
Specificaties:
PC: Packard Bell iMedia S A3500
Processor: AMD E, dual core 1400 Mhz
Bron
Gebaseerd op het bovenstaande kom ik tot de volgende conclusies:
De AMD processor moet de AMD E1-2500 zijn (bron) en de Socket van de processor moet de FT3 zijn (bron).
Als ik op tweakers zoek naar FT3 compatible CPUs kom ik helaas tot de conclusie dat deze niet meer in de pricewatch te vinden zijn (sterker nog, de filter voor FT3 bestaat niet eens).
Zoektocht op google naar de socket brengt me naar wikipedia (bron) waar ik zie dat FT3 en AM1 mogelijk compatible zijn? Beiden zijn het AMD Jaguar architecture CPUs.
Voor AM1 zijn er in de pricewatch nog 5 CPUs te vinden, waarbij de AMD Athlon 5370 Boxed (pricewatch) de beste specs heeft.
.
Nu dan de hamvraag: kan ik de AMD E1-2500 vervangen voor de AMD Athlon 5370?