Laptop geeft een error na installeren AMD radeon drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 22:52
Beste mede tweakers,

Ik heb hier een laptop staan. Deze heeft altijd gewoon normaal dienst gedaan. Gisteren wilde ik deze opnieuw installeren. Installatie van windows gaat gewoon normaal. Als ik drivers moet gaan installeren gaat dit ook goed, totdat ik bij de drivers kom van mijn grafische kaart. Als ik deze wil installeren dan hangt mijn laptop zich op en af en toe krijg ik dan een blauw scherm met een CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT error.

Ook wordt de grafische kaart in windows weergegeven als "Microsoft basic display"

Het gaat om een laptop met de volgende specs:
Processor: Intel Core i7 - 3720QM
Grafische kaart: AMD RADEON HD7970 / 2.0GB GDDR5
Geheugen: 16GB DDR3-1600 CRUCIAL
SSD: 256 GB SSD SAMSUNG 830

Heb al diverse drivers geprobeerd, maar dit maakt geen verschil.

Iemand een idee in welke richting ik dit probleem kan zoeken?

[ Voor 4% gewijzigd door E-razor1984 op 28-12-2016 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Is je CPU overclocked? Heb je daarnaast de laatste BIOS versie? Dit zijn de meest voorkomende vragen die ik tegenkom als ik de BSOD error in Google gooi.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-razor1984
Nee is verder niks aan overclocked, en ik draai ook de laatste BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

En wat gebeurd er als je hem vanuit Safe-Mode probeert te installeren? En welke drivers heb je gepoogd te installeren?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zou je eens een drivercleaner kunnen downloaden en dan opnieuw de driver installeren? En zie je ook een vermelding staan in je logboek?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• E-razor1984
Ben even aan het proberen geweest, en het is me nu gelukt om de drivers geinstalleerd te krijgen, eerst via de veilige modus, en daarna volledig installeren in windows. Lijkt me niet helemaal normaal, ga van de week nog wel wat stress testen uitvoeren om te kijken of alles wel stabiel draait.

Heb net een stesstest gedaan met ycruncher en furmark tegelijk, systeem valt ook niet uit en geen enkele foutmelding.

CPU cores zitten zo rond de 85 graden met af en toe een uitschieter naar de 98 graden
GPU thermal diode loopt onder full load richting de 98 graden,

Zijn deze temperaturen een beetje reeel, aangezien het hier om een laptop gaat (Xnotebooks Destiny IV / Clevo P150EM barebone)

[ Voor 40% gewijzigd door E-razor1984 op 29-12-2016 20:46 ]

Pagina: 1