Toon posts:

IRQ's weizigen werkt niet , maar moet wel !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik wil graag een paar IRQ's wijzigen (netwerk , video en geluid sharen dezelfde irq) want dit geeft nogal wat problemen.

maar ik krijg ze niet gewijzigd .. ik krijg een "Deze bron instelling kan niet worden gewijzigd" melding, ook als Automatische blabla uitstaat.

Is er een programmatje waarmee ik dat kan omzeilen op de een of andere manier?

Alvast bedankt

Techwarrior

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
een alternatief is proberen de kaarten in andere pci slots te gooien.. dan krijgen ze een ander nummer, maar of je er dan uitkomt weet ik niet.

Sinlath | Opinions may contain latency

• WoyBoy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 09:07
heb ik ook wel eens last van gehad, ik heb de volgende dingen met wisselend succes geprobeerd:
- PCI-kaarten anders verdelen over de PCI sloten, let erop dat bepaalde PCI sloten (meestal de laatste 2 of 3?) bij voorbaat al een IRQ delen, en PCI slot1 met AGP een IRQ delen, maar ik weet niet of dat alleen invloed heeft bij het booten, of dat windows het daarna toch weer zelf instelt ... :?
- als al je kaarten op een IRQ gaan zitten, bij mij werkte het door die IRQ als ISA/legacy aan te merken in het BIOS, ze zaten toen allemaal op een ander IRQ
- schakel ACPI uit in het BIOS of juist aan :?
- speel met IRQ steering

Verwijderd

Ik had ook die probleem met die IRQ. Mij SBlivekaart veroorzaakte die probleem. Nogal bekent die probleem van de conflict met de sblive-kaarten en VIA-chipset. Ik weet niet of jij ook die hardware hebt. Ik heb de volgende gedaan ik heb bepaalde dingen uit gezet in mijn bios om IRQ's vrij te maken. Ik heb namelijk beide serial bus controller uit gezet in mijn bios. ik gebruik die niet.
Als het goed is moet die IRQ's die gebruikt worden door de uit gezette onderdelen beschikbaar worden. Rebooten van je pc en klaar. Alle hardware krijgen opnieuw een indeling van irq.

Moeglijke optie:

-ACPI uitzetten in bios.
-serial controller uit zetten
-printer poort uitzetten.

kijk maar wat je niet gebruikt.;)

Verwijderd

Of je moet gokken door je kaarten van pci-sloten te verwisselen. Beetje gokken.
:7

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
gooi eerst je com poorten uit, dat levert weer 2 irq's op.
sommige pci sloten delen gewoon irq's of je nou wil of niet, da kan je niet weizigen.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op maandag 02 juli 2001 00:06 schreef Boogieman het volgende:
Of je moet gokken door je kaarten van pci-sloten te verwisselen. Beetje gokken.
:7
of stel de IRQ's in in het BIOS en zet Plug en Play OS UIT. Dat werkt meestal

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Niks gokken..
In de handleiding van je mobo staat als het goed is welke sloten iets delen..
zo kan je aardig uitzoeken hoe of wat..

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

wat voor een os draai je?
want bij win2k kun je namelijk wel handmatig je irq's veranderen.
als het idd niet werkt hiermee, kun je ook proberen in je bios de optie "plug and play bios os installed" op no te zetten
werkt dit ook niet dan idd zoals eerder aangegeven je kaarten op ander sloten zetten.
niet meteen handmatig irq's veranderen.
dat komt pas als laatste.

suc6 ermee

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Pagina: 1