Mijn vraag
Hi all, ik heb "random" vastlopers met mijn systeem, en ik vroeg me af of jullie nog tools wisten om het probleem te isoleren?
Ik heb dit probleem al bijna 1,5 jaar, echter is alles al een keer vervangen geweest, en/of opnieuw geinstalleerd.
Het systeem loop dus spontaan vast, soms na 5 minuten aan, somns na een paar uur.
Ook lang niet elke dag, soms zit er een paar dagen tussen, tot een week.
Meestal niet ingame, maar op de desktop met alleen achtergrond programmas draaiend.
Het scherm bevriest, en als ik dan reset knop gebruik start pc op zonder beeld.
Als ik bij de windows event viewer kijk staat er alleen: critical error occured, met geen verdere zinvolle informatie.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-smart values uitgelezen, alle disk in orde
-prime 95, 1 uur draaiend, zonder crashes en acceptabele temperatuur waardes
-mem64 i nacht, geen errors
-furbench? 1 uur, video kaart bleef redelijk op temeratuur.
Alleen de voeding is nog orgineel, maar zou niet weten hoe ik die moet testen.
Verder draai ik win 10, maar vermoed dat het probleem in de hardware zit ergens.
Hebben jullie nog tips, of weten jullie nog tools die realtime alles kunnen monitoren of loggen?
...
Hi all, ik heb "random" vastlopers met mijn systeem, en ik vroeg me af of jullie nog tools wisten om het probleem te isoleren?
Ik heb dit probleem al bijna 1,5 jaar, echter is alles al een keer vervangen geweest, en/of opnieuw geinstalleerd.
Het systeem loop dus spontaan vast, soms na 5 minuten aan, somns na een paar uur.
Ook lang niet elke dag, soms zit er een paar dagen tussen, tot een week.
Meestal niet ingame, maar op de desktop met alleen achtergrond programmas draaiend.
Het scherm bevriest, en als ik dan reset knop gebruik start pc op zonder beeld.
Als ik bij de windows event viewer kijk staat er alleen: critical error occured, met geen verdere zinvolle informatie.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-smart values uitgelezen, alle disk in orde
-prime 95, 1 uur draaiend, zonder crashes en acceptabele temperatuur waardes
-mem64 i nacht, geen errors
-furbench? 1 uur, video kaart bleef redelijk op temeratuur.
Alleen de voeding is nog orgineel, maar zou niet weten hoe ik die moet testen.
Verder draai ik win 10, maar vermoed dat het probleem in de hardware zit ergens.
Hebben jullie nog tips, of weten jullie nog tools die realtime alles kunnen monitoren of loggen?
...