Raspberry Pi, Grafana installeren.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Mijn vraag
Ik wil dus graag wat zaken gaan loggen. In eerste instantie mijn CV (via OTGW), maar daar gaat wellicht nog bijkomen dat ik 7x temperatuur wil gaan loggen via one-wire. Maar dat is voor later.

De eerste stappen zijn zijn om een Raspberry Pi te voorzien van Grafana, zoals vermeld in Nicky's TweakBlog: bijmij-grafana: OpenTherm Gateway

Nu is mijn vraag hoe ik Grafana op de PI werkend krijg. Dat is mij tot heden niet gelukt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Op dit moment een Raspberry Pi 1B met daarop jessie (?). Verder draait hierop een webserver nginx
Kan eventueel omschakelen naar Raspberry Pi 3, maar liever nog niet. Tenzij het echt te traag gaat draaien.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Als eerste ben ik aardig aan het klooien geweest om een goede guide te krijgen. Volgens mij is het uitendelijk gelukt via deze:
http://engineer.john-whit...-logger-influxdb-grafana/

In elke geval deed hij dit zonder foutmeldingen. En ik krijg van InfluxDB ook netjes de interface pagina te zien.

Maar Grafana geeft geen kik op de 3000 poort. De opdracht "sudo service grafana-server start" doet hij netjes en dat geeft geen foutmelding. En het lijkt erop dat deze service ook draait..

serviesB1

Of moet ik het minnetje ervoor anders duiden??

Verder kan ik in /var/log geen log vinden, dus dat geeft me geen aanknopingpunten.

Wel heb (na goed zoeken en een chmod) gevonden het ini-bestand gevondene. maar dat staat zover ik kan zien ook goed en netjes op poort 3000.

Iemand hits / tips of een oplossing? Nog niets moeilijks als het benaderen van buiten mijn eigen netwerk (ook niet nodig).

O'ja.. als extra: Ben totale linux-noob. :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Minnetje ervoor wilt zeggen dat de service niet draait momenteel. Of gecrasht. Of nooit gestart.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

526735

Werkt het volgende commando wel?

code:
1
sudo service grafana start

Zo niet, wat zegt het volgende commando?

code:
1
sudo service grafana status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Kijk dan ook even naar:
journalctl -xu grafana

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ik ga straks even kijken... heb nu grafana er weer af gegooit in de poging hem nog een keer te installeren..

En het resultaat
resultaat

Hij draait dus niet.. zo het kunnen omdat dit een package is voor Raspberry pi 2 of 3.. En dat het niet draait op een raspberry pi 1B?

[ Voor 54% gewijzigd door Cyberpope op 28-12-2016 19:49 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Poe... gelukt volgens mij...

Het was me een werk om de oude volledig te wissen met de nodige purge acties. maar via google is dat gelukt.

Daarna via https://github.com/fg2it/grafana-on-raspberry en nieuwe package gedownload puur voor de RPI 1B.

Die met vallen en opstaan geinstalleerd en nu heb ik op poort 3000 een respons..

En nu kijken of ik de rest geinstalleerd krijg

Pagina: 1