Videokaart voor LGud58 monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16
Ha, goedendag,

Aangezien ik mij al een tijdje niet meer verdiept heb in de wereld van videokaarten, leek het mij verstandiger om mijn vraag, voor een vriend, hier voor te leggen.

De situatie: hij heeft de volgende PC. Het gaat om een q9450 met Asus Rampage Extreme lga775, x48 bordje.

Nu heeft hij een LG UD58 gekocht, 3840x2160 max resolutie en 2 hdmi / 1 displayport ingang.

De videokaart die in z'n PC zit is sterk verouderd en kan dit niet aan. Dus is hij op zoek naar een videokaart waarmee hij het beeldscherm beter kan benutten. Doeleinden zijn voornamelijk internet, office, en wat films. Het hoeft dus geen videokaart te zijn die 4k gaming aan kan,. Daar is ook ongeveer de richtprijs naar: 100-150€.

Mijn vraag: wat raden jullie aan voor die prijs, dat op dit moederbord past, en leuk werkt voor de genoemde doeleinden. Pci is daarnaast toch backwards compatible, heeft dat nog gevolgen voor de keuze?

We kwamen bijv. o.a. dit tegen:

pricewatch: XFX Radeon RX 460 2GB

Alvast hartelijk dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RX 460 is inderdaad een prima keuze voor de genoemde doeleinden. Nadeel is dat je niet zeker weet of hij ook gaat werken, omdat de nieuwste kaarten voornamelijk zijn gericht op systemen met UEFI, waar X48 borden allemaal nog een ouderwetse BIOS hebben. Al heb je natuurlijk wel 14 dagen om hem weer retour te sturen.

Een andere mogelijkheid is om een tweedehands kaartje op de kop te tikken. Bijvoorbeeld:
V&A aangeboden: Club 3D Radeon HD 7850 royalQueen

En dan aansluiten op het scherm via DisplayPort om 60Hz te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Ik zou inderdaad ook een 2e hands kaartje kopen:
categorie: Videokaarten
Zo heel veel keus lijkt er niet met display port en de benodigde max resolution, uiteraard kun je de prijs nog wat omhoog schroeven.

Nieuw ben je onnodig 100+ euro kwijt.

[ Voor 127% gewijzigd door mitsumark op 28-12-2016 13:55 ]