Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Router met ingebouwde VPN zonder maandelijkse kosten

Pagina: 1
Acties:

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-11 08:05
Tweakers,

Ik wil graag met een VPN gaan werken om zo iets anoniemer online te kunnen.

Ik weet dat er routers zijn met ingebouwde VPN servers, maar deze zijn alleen interessant voor verbinding van buitenaf op bijvoorbeeld openbare netwerken.

Ik ben op zoek naar een router met ingebouwde VPN cliënt, om zo ook thuis anoniem(er) het web op te kunnen.

Ook deze bestaan geloof ik, maar voor zover ik weet moet je daarbij OOK nog een maandelijkse bijdrage geven aan bepaalde VPN hosters.

Wat mij nu nog tegen houdt is dat ik dus ergens een abonnement moet afsluiten om een VPN te kunnen gebruiken. Ik weet dat ze er gratis zijn maar die zijn ontzettend beperkt qua snelheid en data.

Zijn er geen routers die deze functionaliteit ook bieden? Dus een router met ingebouwde VPN waar alles al bij zit en je niet afhankelijk bent van een 3e partij? Ik zou zeggen, dit is een gat in de markt voor router fabrikanten nu steeds meer mensen anoniem willen surfen..

Suggesties?

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Je router zal sowieso met een derde partij (een VPN-server) als VPN-client een verbinding op moeten kunnen zetten om op die manier al het verkeer vanuit huis over die VPN-verbinding te laten lopen...

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Denk niet dat je dit snel gaat vinden voor een redelijke prijs, als ze al bestaan. VPN is gewoon een dienst die geleverd wordt door een provider. Een router fabrikant zal niet snel ook nog eens VPN provider gaan worden om al het verkeer van al de hun verkochte routers gratis te gaan tunnelen. Routers met een VPN client zijn er in natuurlijk wel. Maar je normaliter toch zelf moeten zorgen voor een VPN account, al dan niet gratis. Jij ziet misschien een gat in de markt, de router fabrikant zal vooral een dure infrastructuur zien met zeer veel bijkomende kosten wat voor hem gewoon totaal niet rendabel is, tenzij de prijzen voor routers de lucht in schieten.

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-11 19:00

Felyrion

goodgoan!

Ik kan het me haast niet voorstellen.
De partij waar je VPN verbinding mee maakt zal ook kosten moeten maken om jouw verbinding te ondersteunen. Al jouw verkeer gaat door zijn infrastructuur. Dat kost nu eenmaal geld.
Als het geen geld kost zou ik me ernstig zorgen beginnen te maken over hetgeen deze provider met mijn verkeer doet...

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

Denk dat je ook bij betaalde vpn providers je jezelf moet afvragen of jij die partij voor 500% vertrouwd met al je internet verkeer. Dat houd ik het liever bij mn eigen isp. Denk dat je voor meer zekerheid beter heil kan zoeken in zaken als Tor.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het lijkt er op dat je geen idee hebt wat een VPN is, wat een VPN client-server model is, of waarom je het uberhaupt zou gebruiken... misschien dat je je eerst eens moet inlezen.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Een VPN waar je niet afhankelijk bent van een derde partij? Dat is de definitie van VPN, je hebt je client, ISP en VPN host, zonder VPN host is het een gewone (niet-VPN) verbinding zoals je met je telefoon en in je huis hebt (client - ISP)...
Dus zonder die derde partij bestaat VPN niet ;)
Maar je kan een router met VPN server erin bij familie zetten en bij jou een router met VPN client en dan gratis VPN gebruiken met redelijke snelheid (afhankelijk van ISP abonement bij jezelf en bij je VPN server...)
Enige wat dan resteert is geen illegale zaken over je VPN doen omdat je anders die familie erbij lapt :/
Anyway, thuis permanent een VPN gebruiken is eigenlijk alleen nuttig in landen waar de overheid (of gebrek daarvan) je achtervolgt... Oftewel wat probeer je precies te bereiken, we kunnen veel beter advies geven als we dat van je horen :)

Fixing things to the breaking point...

• Madoldboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-10-2020
Je zal inderdaad altijd bij een derde partij een VPN dienst moeten afnemen, of dit nou gratis is of niet. Een "ingebouwde VPN dienst" moet je in ieder geval zeker niet willen.

Wat betreft het gebruik van een VPN moet je ook oppassen. Zo wil je bijvoorbeeld persoonlijke informatie liever niet over een VPN laten lopen (anders moet je deze provider wel erg goed kunnen vertrouwen). Je verkeer wordt namelijk versleuteld tot aan de provider waarna je data gewoon ontversleuteld het internet op gaat. Je provider zou dus alles in kunnen zien.

Het gebruik van een VPN kun je het best beperken tot anoniem surfen, het unlocken van region locked content of het downloaden/streamen van media. Voor andere zaken volstaat een met SSL beveiligde website.

Wat betreft Tor moet je helemaal oppassen want in theorie kan elke willekeurige persoon hier jouw data inzien.

• powermarcel10
Bedankt voor de vele reacties! Ik ben wat wijzer geworden.. Had me echt al wel ingelezen maar een paar dingen waren gewoon nog niet duidelijk. Het is me in ieder geval duidelijk geworden dat er geen routerfabrikwnten zijn die zelf VPN service aanbieden en je hiervoor dus altijd bent aangewezen op een 3e partij..

Nog kort over het waarom ik via een vpn wil werken.. De geografische blokkades omzeilen, minder pottenkijkers en ik zal eerlijk zijn, ik wil zo af en toe wel eens een stream kijken die illegaal is wanneer deze niet beschikbaar is via Netflix of video land.. Verder probeer ik een game wel eens uit via torrents, puur om te kijken of het at is.. Als dat het geval is koop ik mm games altijd origineel. .

Vraag blijft over, welke router en welke vpn dienst. Een paar euro in de maand vind ik echt niet erg, ik ontkom er schijnbaar niet aan!

Heb nu een tplink ac2600. Het budget vor een nieuwe router is 250 euro. Ik wil de vpn dienst sowieso vanaf de router draaien, evt via open wrt. Zo zijn direct alle apparaten verbonden.

Alvast bedankt voor de suggesties!

• celshof
  • Laatst online: 24-11 10:19
powermarcel10 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:57:

Vraag blijft over, welke router en welke vpn dienst. Een paar euro in de maand vind ik echt niet erg, ik ontkom er schijnbaar niet aan!

Alvast bedankt voor de suggesties!
Kijk anders een hier voor VPN diensten.

En wellicht kun je OpenWRT, DD-WRT of een alternatief naar je router flashen. Hoef je helemaal geen nieuwe te kopen.

edit: Andere optie is dat als je via een VPN wilt internetten, je op dat moment, op het specifieke apparaat inlogt op de VPN-dienst. Hoef je helemaal niets te doen.

edit2: OpenWRT en DD-WRT zijn ondersteund: https://wiki.openwrt.org/toh/start?dataflt%5BBrand*~%5D=tp
https://secure.dd-wrt.com...Supported_Devices#TP-Link

[ Voor 24% gewijzigd door celshof op 28-12-2016 14:13 ]

• Madoldboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-10-2020
Nog kort over het waarom ik via een vpn wil werken.. De geografische blokkades omzeilen, minder pottenkijkers en ik zal eerlijk zijn, ik wil zo af en toe wel eens een stream kijken die illegaal is wanneer deze niet beschikbaar is via Netflix of video land.. Verder probeer ik een game wel eens uit via torrents, puur om te kijken of het at is.. Als dat het geval is koop ik mm games altijd origineel.

Heb nu een tplink ac2600. Het budget vor een nieuwe router is 250 euro. Ik wil de vpn dienst sowieso vanaf de router draaien, evt via open wrt. Zo zijn direct alle apparaten verbonden.
Ik hoop dat je wel weet dat als je al jouw verkeer via een VPN verbinding laat lopen deze provider dus alles in kan zien? Ook VPN providers kunnen inbraak maken op jouw privacy en als je de verkeerde kiest doe je meer kwaad dan goed. Het lijkt mij handiger als je per device gaat kijken of je een VPN verbinding nodig hebt. Deze verbinding kun je dan ook makkelijk aan en uit zetten.

Als je toch een VPN op je router gaat zetten kies dan een router met een goede processor want als je al jouw devices via een VPN laat lopen dan ga je dat wel merken qua internetsnelheid. Als privacy je nummer 1 prioriteit is dan zou ik zeker kijken naar een provider die geen logs opslaat en zich in een land bevindt waar ze geen gegevens hoeven af te staan.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

@TS: waar bestaat voor jou de anonimiteit uit? En waar heb je het voor nodig? En reageren is ook best aardig!

Eerst het probleem, dan de oplossing

• powermarcel10
Madoldboy schreef op woensdag 28 december 2016 @ 15:23:
[...]

Ik hoop dat je wel weet dat als je al jouw verkeer via een VPN verbinding laat lopen deze provider dus alles in kan zien? Ook VPN providers kunnen inbraak maken op jouw privacy en als je de verkeerde kiest doe je meer kwaad dan goed. Het lijkt mij handiger als je per device gaat kijken of je een VPN verbinding nodig hebt. Deze verbinding kun je dan ook makkelijk aan en uit zetten.

Als je toch een VPN op je router gaat zetten kies dan een router met een goede processor want als je al jouw devices via een VPN laat lopen dan ga je dat wel merken qua internetsnelheid. Als privacy je nummer 1 prioriteit is dan zou ik zeker kijken naar een provider die geen logs opslaat en zich in een land bevindt waar ze geen gegevens hoeven af te staan.
Dat is een goede tip.. Dat de snelheid met circa 10% afneemt vind ik niet heel erg. Ik heb het middelste pakket van Ziggo, en die is ook met 10% minder snelheid nog steeds snel genoeg..

Dat de router snel moet zijn begrijp ik ook. Volgens mij is die van mij redelijk snel, maar mocht dat niet zo zijn dan zou ik best willen upgraden.

Het voordeel van het via de router laten lopen lijkt mij dat ik er geen omkijken meer naar heb. Het niet handmatig hoeven in en uitschakelen lijkt me handig. Ik heb 3 apparaten in gebruik die van internet zijn voorzien, dus ipv 3 keer dingen instellen lijkt mij 1 keer beter.

Vraag blijft welke dienst ik het beste kan gebruiken. Goede tips om idd te kijken naar het bijhouden van logs en in welk land de dienst is gevestigd. Daar ga ik zeker naar kijken.

Wat zijn bijvoorbeeld landen waar ze data niet hoeven af te geven? Iemand hier toevallig ervaring met en goede vpn dienst?
celshof schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:03:
[...]
Kijk anders een hier voor VPN diensten.

En wellicht kun je OpenWRT, DD-WRT of een alternatief naar je router flashen. Hoef je helemaal geen nieuwe te kopen.

edit: Andere optie is dat als je via een VPN wilt internetten, je op dat moment, op het specifieke apparaat inlogt op de VPN-dienst. Hoef je helemaal niets te doen.

edit2: OpenWRT en DD-WRT zijn ondersteund: https://wiki.openwrt.org/toh/start?dataflt%5BBrand*~%5D=tp
https://secure.dd-wrt.com...Supported_Devices#TP-Link
Top! Bedankt voor de info.. Die linkjes ga ik ff checken.
lier schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:32:
@TS: waar bestaat voor jou de anonimiteit uit? En waar heb je het voor nodig? En reageren is ook best aardig!
Zie mijn vorige bericht. :)
Pagina: 1