• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:44
Hoi, vandaag eindelijk maar eens Chromecast gekocht.

Oude situatie: laptop aan tv aan hdmi, was en ben erg gehecht aan vlc en media player classic home cinema.

Echter vond ik het tijd voor een moderne en makkelijke en goedkope oplossing.

Heb de chromecast 2 gekocht, gelijk ff YT gecast, het werkt al duurt het laden wel even, morgen maar eens proberen op de 5ghz band.

1.Maar goed ik zoek dus een manier om mijn films te streamen. Meeste zijn iso's. Na wat research blijkt dat Plex geen iso's ondersteunt. Ik heb nu een dvd omgeript naar mkv met makemkv. Echter zitten er nu geen menu's in. Nu is het één lange video. Ik heb wat lopen googlen, maar ik vind niks bruikbaars. (oke mijn engels is niet top) iemand die hier ervaring mee heeft?

2. Ik neem aan dat alleen degene die op jouw netwerk zitten bij de plex server kunnen? Dus niet jan en alleman die op straat is?

3. Ik heb een iPhone en heb de google home app, ik kan alleen niet zoektermen invullen qua chromecast apps?? Ik kan enkel verkennen.

Jullie zouden me enorm kunnen helpen. Op die manier kan ik mijn laptop voor andere doeleinden gaan gebruiken en heb ik een simpele optie.

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
1. MakeMKV kan ook alle ondertitelingen mee nemen maar inderdaad je hebt dan geen menu meer, plus Plex ondersteund dat niet.
2. Plex is out of the box alleen werkend binnen je interne netwerk, maak je een Plex account aan, registreert je server bij Plex (puur inloggen op je server met je Plex Account) en zetje de Gebruikte poort open naar je server dan kun "vrienden" met een plex account uitnodigen om toegang te krijgen tot jou media server.
3. ik heb geen Apple producten dus daar kan ik je niet mee helpen.

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• dennis_rsb
geenwindows schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:32:
1. MakeMKV kan ook alle ondertitelingen mee nemen maar inderdaad je hebt dan geen menu meer, plus Plex ondersteund dat niet.
2. Plex is out of the box alleen werkend binnen je interne netwerk, maak je een Plex account aan, registreert je server bij Plex (puur inloggen op je server met je Plex Account) en zetje de Gebruikte poort open naar je server dan kun "vrienden" met een plex account uitnodigen om toegang te krijgen tot jou media server.
3. ik heb geen Apple producten dus daar kan ik je niet mee helpen.
Dank voor je reactie! Betreft 1. Helaas, ik heb flink gegoogled al inderdaad. Jammer dat het ook geen iso's o.i.d ondersteunt. Is er een manier om dit wel voor elkaar te krijgen (met Plex gaat het niet begrijp ik) zijn er andere chromecast apps die dit wel kunnen? Ik zat ook al te denken om een Videomap te sharen op mijn pc en dat je die dan op een of andere manier benaderd met CC, maar goed die zal dan niet overweg kunnen met die DVD bestanden en/of iso.

2. Oke, dus zolang ik geen mensen uitnodig, dan blijft het strikt op het interne netwerk (correct me if i'm wrong) (uiteraard heb ik thuis gewoon een beveiligde WIFI en geef ik niet jan en alleman die code of laat ik mensen hun laptop of pc in mijn LAN poort van mijn router prikken :9

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Plex is leuk maar een simpele DLNA server lijkt me handiger. Vervolgens je ISO mounten (op PC met daemon tools, synology nas kan het zo) en dan van daar af afspelen. Volgens mij moet dat gewoon kunnen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dennis_rsb
The Eagle schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:50:
Plex is leuk maar een simpele DLNA server lijkt me handiger. Vervolgens je ISO mounten (op PC met daemon tools, synology nas kan het zo) en dan van daar af afspelen. Volgens mij moet dat gewoon kunnen :)
Ik heb even wat gegoogled, maar ik kom daar niet aan uit? heb jij een simpele workaround? Ik heb geen NAS, maar ik wil gewoon mijn video's lokaal op de pc laten. Dit zijn iso's en avi's met name. Dit wil ik dan streamen naar de Chromecast, liefst dat ik hem met mijn mobiel kan bedienen.

Ik heb ook even gegoogled en geprobeerd in VLC zelf, maar volgens mij gaat dit niet. En het hele bureaublad casten is niks, veel te veel lag ook.

• geenwindows
  • Niet online
NAS is voor dit soort zaken ideaal, .iso bestanden is gewoon niet te doen zo...
(ja kan wel, maar dan moet je sowieso je laptop gaan gebruiken voor streamen/transcoden)
volgens mij kun je zelfs met die Google home app de cromecast geheel bedienen, dus een NAS bij de router vol plompen met je media bestanden (al dan niet omgezet naar mkv/avi of wat dan ook)
kun je je laptop onbemoeit laten.
Plex heeft in principe ook een DLNA server ingebakken, maar is puur daarvoor overkill

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• dennis_rsb
geenwindows schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:39:
NAS is voor dit soort zaken ideaal, .iso bestanden is gewoon niet te doen zo...
(ja kan wel, maar dan moet je sowieso je laptop gaan gebruiken voor streamen/transcoden)
volgens mij kun je zelfs met die Google home app de cromecast geheel bedienen, dus een NAS bij de router vol plompen met je media bestanden (al dan niet omgezet naar mkv/avi of wat dan ook)
kun je je laptop onbemoeit laten.
Plex heeft in principe ook een DLNA server ingebakken, maar is puur daarvoor overkill
NAS heb ik (nog) niet, maar ik kan bv gewoon de videomap op hdd sharen in het lokale netwerk. Betreft die Google Home app, ik zie die optie niet, wellicht is dit enkel op een Android toestel. Ik heb een iPhone en iPad.

Ik zag in de opties bij Plex idd DLNA (stond al aan) maar hoe configureer je dit? Als jij of iemand een paar stappenvolgorde hebt dan kan ik het zelf wel uitzoeken door te googlen. Maar ik heb tot de dag van vandaag nooit gehoord van DLNA. Ik draaide alle files lokaal, en in het verleden wel eens dat ik bv de hele dataschijf deelde in het lokale thuisnetwerk. Dat was het wel.

• geenwindows
  • Niet online
het zou me niks verbazen dat er een firewall dan wel een netwerk instelling op de betreffende computer(share) dit tegenhoud.
vlc kan ook het netwerk inzien (tenminste ik heb vlc op Android en kan het interne netwerk gewoon zien.)

• dennis_rsb
geenwindows schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:21:
het zou me niks verbazen dat er een firewall dan wel een netwerk instelling op de betreffende computer(share) dit tegenhoud.
vlc kan ook het netwerk inzien (tenminste ik heb vlc op Android en kan het interne netwerk gewoon zien.)
Ik gebruik de Windows firewall. Hmm moet bekennen dat ik nu geen shared map heb staan. Maar als ik die maak zou het dus kunnen dat de google home app dat ziet?

• geenwindows
  • Niet online
ja, als het goed is wel.

• dennis_rsb
Top ga t vanmiddag uitproberen alleen waarmee zou cc dan die iso kunnen openen? Er is nml geen vlc cc app oid

[ Voor 18% gewijzigd door dennis_rsb op 29-12-2016 09:37 ]

• geenwindows
  • Niet online
de cromecast kan zelf helemaal niks met .iso
wat je kan doen is de tip die The Eagle aangaf, werken met tools like Deamon tools/Alcohol52% of gewoon alles omzetten naar mkv/avi of mp4...
vlc kan na mijn weten idd geen cromecast bedienen maar kan wel het netwerk inzien ;)

• dennis_rsb
Ik kom er niet aan uit. Om te beginnen, ik zie in de Google Home app niks over hoe je kan browsen door je netwerk. Ik zie enkel wat apps om te installeren en wat basic dingen als de chromecast herstarten.

Hoe kan ik dan zorgen dat bijv E:\videohuppelup gezien wordt door Plex? Deamon tools of Alcohol 52% kan. Maar de ISO uitpakken is geen issue voor mij, heb ruimte zat. Als ik gewoon mapjes krijg met Video_TS is het ook oké, als ik de menu's en dergelijke maar intact kan houden. Volgens mij moet ik iets doen in Plex om te zorgen dat hij de Video_TS mapjes kan openen en volledige inhoud kan afspelen?

Ik zie door de bomen het bos even niet, en volgens mij moet het te realiseren zijn. Ik wil dus gewoon een hdd (of evt NAS een keer als ik die zou hebben) kunnen zien (of toevoegen in Plex) Nu heb ik wat video's omgezet naar mkv zodat Plex ze ziet en ook op de telefoon app voor CC. Maar nu zit je zonder menu's. En dat is het hele punt, ik wil menu's en extra's gewoon houden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Windows PC he? Gewoon WMP gebruiken als DLNA server dan. Zie https://www.topnettricks.com/windows-8-dlna-media-server/
Werkt ook op win 7 en ik gok ook op win 10.
Die ISO's mount je dan onder daemon tools. Wordt een extra dive. Als je die extra drive aan je library toevoegt moet je hem onder water ook kunnen wisselen volgens mij :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dennis_rsb
The Eagle schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:57:
Windows PC he? Gewoon WMP gebruiken als DLNA server dan. Zie https://www.topnettricks.com/windows-8-dlna-media-server/
Werkt ook op win 7 en ik gok ook op win 10.
Die ISO's mount je dan onder daemon tools. Wordt een extra dive. Als je die extra drive aan je library toevoegt moet je hem onder water ook kunnen wisselen volgens mij :)
Ik heb denk ik nu ook een idee op basis van o.a. jouw antwoord. Als ik die ISO's mount dat ik die toevoeg aan de libary in Plex. Op die manier weet ik ook meteen dat CC het ondersteunt. Tenminste hij ondersteunt natuurlijk in elk geval Plex. Weet jij of iemand anders hoe het tegenwoordig gesteld is met de versies van Deamon Tools en Alcohol 52% , het staat me bij (en heb net nog ff research gepleegd) dat er vaak malware inzat (met name adware) hoe zit dat bij de huidige versies?

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:28
dennis_rsb schreef op donderdag 29 december 2016 @ 12:47:
Volgens mij moet ik iets doen in Plex om te zorgen dat hij de Video_TS mapjes kan openen en volledige inhoud kan afspelen?
Dat wordt gewoon niet meer ondersteund door PLEX.
Vroeger werkte dat gewoon maar dat is er uit gehaald omdat het niet meer paste in het "PLEX Ecosystem" |:(
PLEX: Why are ISO, VIDEO_TS, and other Disk Image Formats Not Supported?
Zeer frusterend zeker, kan je weer alles om gaan zetten, kost weer nodeloos tijd en resources.
Er zijn nog wel wat hacks/plugins voor geloof ik.
Pagina: 1