Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09 14:39
Ik zit al geruime tijd aan het einde van mijn schaal. Kan niet meer doorgroeien hoewel ik mij in de afgelopen jaren wel ontwikkeld heb.
Uiteraard aangegeven bij mijn leidinggevende.

Mijn functie is ingedeeld in de schaal waar ik nu inzit.
Er gaat een nieuwe functie gecreëerd worden die een schaal hoger ingedeeld gaat worden. Dit zal zeker nog een half jaar duren.

Mijn leidinggevende heeft nu bedacht dat ik tijdelijk een toeslag krijg van het bedrag dat het verschil is tussen mijn huidige schaal/periodiek en een schaal hoger/volgende periodiek. Dit komt neer op een toeslag per maand van 100 euro bruto.
Netto blijft er iets van ruim 40 euro per maand over, bleek na de eerste loonstrook.

Heeft er iemand ervaring met het krijgen van een toeslag t.o.v. werkelijk een schaal hoger ingedeeld worden? Heb uiteraard gegoogled maar kan het juiste leesvoer hierover niet vinden.
Het lijkt mij dat er wel erg weinig overblijft van de toeslag, is dat ook het geval als ik een "echte" schaal/periodiek omhoog ga.
Wordt over een toeslag meer belasting geheven?

Voor ik bij mijn baas aan de bel trek wil ik voorbereid zijn. Wil me dus eerst een beetje inlezen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Inkomen = inkomen = inkomstenbelasting.

Geef het beestje een willekeurige naam; toeslag, tegemoetkoming, extraatje of salaris.
Het blijft inkomen dat in box 1 belast wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Switchie op 27-12-2016 22:43 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

De toeslag wordt waarschijnlijk in een hogere schaal (voor)belast. Aan het eind van het jaar wordt al je inkomen opgeteld en wordt er gekeken wat je daadwerkelijk moet betalen en wordt het verrekend. Over het gehele jaar genomen maakt het dus helemaal niets uit.

Het is dus zoals Switchie zegt, inkomen=inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:10

JT

VETAK y0

Als er ongeveer 60% vanaf gaat dan betaal je dus belasting volgens de hoogste schijf en is je inkomen al > 66.421? Dan nog is de belasting 52%...dus dat vind ik wel apart. En een toeslag telt wellicht niet mee voor een uitkering zoals de WW of AO uitkering. Maar gezien het geringe bedrag (100e bruto) en de geringe overbruggingstijd (half jaar) denk ik dat het wel een acceptabel risico is. Kijk alleen even goed naar je salarisstrook want 40e over van 100e klinkt verdacht, zeker als je niet in de 4e schijf zit met je loon.

Edit: lijkt erop dat sommige toeslagen wel meetellen (JT in "Toeslag op salaris nadelig?")

[ Voor 10% gewijzigd door JT op 28-12-2016 10:53 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 19:35
Inkomen =! inkomen.
Ik werd ooit na een detacheerperiode in vaste dienst genomen met een extra vergoeding terugwerkende kracht over die periode. Dat werd niet beschouwd als normaal inkomen en hoger belast, zowel voor als na :(

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-09 21:41
Uiteindelijk, bij je aangifte geld inkomen === inkomen. Maar het kan heel goed zijn dat er bij de verloning verschillen ontstaan in de netto uitbetaling, maar die verschillen, veroorzaakt door tabellen, software en verkeerd afgestelde glazen bollen, worden bij de aangifte rechtgetrokken. Want op je aangifte en aanslag wordt er geen enkel onderscheid meer gemaakt naar het soort inkomen, daar staat per werkgever echt gewoon één post 'inkomen' en die bestaat uit alles wat die werkgever heeft verloond.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:05

FreakNL

Well do ya punk?

Misschien wordt het bijzonder belast, dat percentage staat ergens op je loonstrook.

Op het eind maakt het niet uit overigens, wordt met de blauwe brief allemaal rechtgetrokken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:42
Kalief schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:51:
Inkomen =! inkomen.
Ik werd ooit na een detacheerperiode in vaste dienst genomen met een extra vergoeding terugwerkende kracht over die periode. Dat werd niet beschouwd als normaal inkomen en hoger belast, zowel voor als na :(
Door de Belastingdienst? En recent? Want tegenwoordig maakt het niet meer uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

celshof schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:54:
[...]

Volgens mij al heel wat jaren niet meer.
Probeer ik nog wekelijks uit te leggen aan de mensen die hun vakantiedagen niet laten uitbetalen omdat ze hier toch niets van overhouden :X

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47
En zelfs die 100bruto / 40netto kan prima kloppen: 52% IB, 4% afbouw algemene heffingskorting, x? werknemersbijdrage pensioenpremie, etc.

Er zit eigenlijk geen nadeel aan deze constructie. Soms zit er wel een nadeel in een toeslag namelijk dat er nauwelijks verder gegroeid kan worden, maar dat is in dit geval ondervangen door het uitzicht op de nieuwe functie in nieuwe schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Rukapul schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:02:
En zelfs die 100bruto / 40netto kan prima kloppen: 52% IB, 4% afbouw algemene heffingskorting, x? werknemersbijdrage pensioenpremie, etc.

Er zit eigenlijk geen nadeel aan deze constructie. Soms zit er wel een nadeel in een toeslag namelijk dat er nauwelijks verder gegroeid kan worden, maar dat is in dit geval ondervangen door het uitzicht op de nieuwe functie in nieuwe schaal.
Kun je zo op voorhand al zeggen dat het voor deze user ook geen effect zal hebben op een uitkering? Want bijvoorbeeld een onregelmatigheidstoeslag, ook een toeslag, wordt mooi niet meegerekend bij het UWV. Ik vind het nogal ver gaan om nu al met zo weinig info te stellen dat er 0 nadelen aan zitten.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 13:17

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Volgens mij bouw je op je toeslag gedeelte geen pensioen op.

Althans dat is bij aangegeven als verschil.

Er wordt bij mij niet extra ingehouden op toeslag gedeelte.

Op mij loonstrook staat er onder mijn bruto loon 'vast toeslag'

[ Voor 43% gewijzigd door sekeroglan op 27-12-2016 23:11 ]

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
JT schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:04:
[...]

Kun je zo op voorhand al zeggen dat het voor deze user ook geen effect zal hebben op een uitkering? Want bijvoorbeeld een onregelmatigheidstoeslag, ook een toeslag, wordt mooi niet meegerekend bij het UWV. Ik vind het nogal ver gaan om nu al met zo weinig info te stellen dat er 0 nadelen aan zitten.
Een regelmatige onregelmatigheidstoeslag telt prima mee voor uitkeringen zoals WW of WIA.

Maar buiten dat zal iemand die in het 52% tarief valt per definitie boven het maximum sv-loon uitkomen. Over dat deel van het loon worden dus geen premies meer betaald en zal ook geen uitkering gegeven worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:31

3DDude

I void warranty's

sekeroglan schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:07:
Volgens mij bouw je op je toeslag gedeelte geen pensioen op.

Althans dat is mij vermeld toen ik niet verder kon groeien in mijn schaal.
Geen pensioen en geen vakantiegeld ! ;)

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

JT schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:04:
[...]

Tja, de functie komt pas over een half jaar beschikbaar en de werkgever komt TS tegemoet door alvast de eerste 6 maanden de helft van het verschil te betalen. Een vrij net gebaar, lijkt me. Wil je dan nog gaan zeuren dat je er geen pensioen opbouwt over deze €600? Lijkt me niet de moeite waard.

Verder was de insteek van TS voornamelijk loonbelasting gerelateerd.

Als de toeslag €100 is, zal je er initieel 56% belasting over betalen (52% loonbelasting + nog wat ditjes en datjes). Als je dus ongeveer €44 overhoud, dan klopt dat wel. Dit komt omdat toeslagen initieel in de hoogste schijf worden belast. Mocht aan het eind van het jaar blijken dat je niet in de hoogste schijf zit, dan krijg je het verschil terug van de belastingdienst (na controleren van je aanslag, dwz. juni 2018).
Dit gebeurt omdat de toeslag 'variabel' is.

Als je straks een hoger bruto salaris hebt, zal je daar gewoon direct de juiste hoeveelheid loonbelasting over betalen. Je houdt dan op je loonstrookje wat meer over.

Echter maakt het onder de streep niets uit. Je krijgt uiteindelijk al het geld waar je recht op hebt.
In dit geval is het tientjes-werk. Keer 6 maanden hebben we het hooguit over €200. Dat is een mooie spaarpot voor over 1,5 jaar :)

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-09 13:17

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

3DDude schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:10:
[...]

Klopt!

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
[...]

Dat weet je niet. Dat ligt aan de (collectieve) arbeidsovereenkomst en ook aan hoe de toeslag exact wordt vormgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:31

3DDude

I void warranty's

Rukapul schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:16:
[...]

Dat weet je niet. Dat ligt aan de (collectieve) arbeidsovereenkomst en ook aan hoe de toeslag exact wordt vormgegeven.
Zeer waarschijnlijk dan - ook geen vakantiegeld :P

Soms bouw je over toeslagen wel vakantiegeld op. Dat moet dan wel expliciet worden vermeld bij het toekennen van de toeslag.

[ Voor 17% gewijzigd door 3DDude op 27-12-2016 23:22 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
Helaas zit mijn salaris lang niet in de buurt van 60 000 euro.
Ik zit nog wel een stukje onder modaal
Over het opbouwen van vakantiegeld is inderdaad niets gezegd. Dat is wel even een puntje...

[ Voor 21% gewijzigd door overcoat op 27-12-2016 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

overcoat schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:25:
Helaas zit mijn salaris lang niet in de buurt van 60 000 euro.
Ik zit nog wel een stukje onder modaal
Over het opbouwen van vakantiegeld is inderdaad niets gezegd. Dat is wel even een puntje...
8% over 100 is €8.
€8 * (1-40,8%) = €4,74 aan gemiste opbouw vakantiegeld per maand.

Lijkt me niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

JackBol schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:10:
[...]

Tja, de functie komt pas over een half jaar beschikbaar en de werkgever komt TS tegemoet door alvast de eerste 6 maanden de helft van het verschil te betalen. Een vrij net gebaar, lijkt me. Wil je dan nog gaan zeuren dat je er geen pensioen opbouwt over deze €600? Lijkt me niet de moeite waard.
Je quote selectief. Je bestrijdt iets wat ik niet vind:
JT schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:49:
Als er ongeveer 60% vanaf gaat dan betaal je dus belasting volgens de hoogste schijf en is je inkomen al > 66.421? Dan nog is de belasting 52%...dus dat vind ik wel apart. En een toeslag telt wellicht niet mee voor een uitkering zoals de WW of AO uitkering. Maar gezien het geringe bedrag (100e bruto) en de geringe overbruggingstijd (half jaar) denk ik dat het wel een acceptabel risico is. Kijk alleen even goed naar je salarisstrook want 40e over van 100e klinkt verdacht, zeker als je niet in de 4e schijf zit met je loon.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-09 19:35
celshof schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:54:
[...]

2014

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

JT schreef op woensdag 28 december 2016 @ 00:10:
[...]

Je quote selectief. Je bestrijdt iets wat ik niet vind:

[...]
Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Kalief schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:51:
Inkomen =! inkomen.
Ben ik wel heel benieuwd naar wat voor belasting dat dan is. Zo heel veel soorten zijn er niet namelijk, je hebt box 1, 2 en 3 met de bijbehorende percentages. Dit is een geval Box 1 en daar zijn maar 4 schijven te vinden met bijbehorende percentages (nog maar 3, gezien 2 en 3 gelijk zijn). De eerste 2 met Inkomsten Belasting (IB) en Premies, de andere twee volle mep IB. Als je loon met terugwerkende kracht krijgt telt het jaar waarin je het krijgt, dus je schiet in 1 jaar zo ineens een schijf hoger bijvoorbeeld. Vandaar dat je een gouden handdruk, mocht je die eens krijgen, mooi moet laten verdelen over de jaren en niet in 1 keer laten uitkeren. Daar zie je anders weinig van terug.

Voor toeslagen en vakantiegeld telt dus het hoogste tarief waarin je zult komen voor dat jaar, wat berekend moet worden. Dit gebeurd dus op de financiële afdeling van je werkgever. Meestal schatten die het conservatief in, want als je aan het eind nog moet betalen is dat vervelend voor jou. Waarschijnlijk ook een tik op de vingers van de BD (als het te vaak gebeurd), want die wil graag dat het geld gedurende het jaar al binnen komt. Vandaar ook de loonbelasting (als voorheffing voor IB).

Op de site van UWV staat dat WW wordt berekend over het sv-loon:

"Wat is sv-loon?

Het sv-loon (sociale verzekeringsloon) is het loon waarover u belastingen en sociale premies heeft betaald. Wij berekenen uw dagloon voor uw WW-uitkering op basis van het sv-loon dat u verdiende in het jaar voordat u werkloos werd.

Uw sv-loon is uw brutoloon plus vaste onderdelen van het loon. Vakantiebijslag, eindejaarsuitkering, dertiende maand, ploegentoeslag en bijtelling van een auto van de zaak tellen mee voor het sv-loon. Ook deze inkomsten geeft u op het formulier Inkomstengave apart aan bij Inkomsten uit dienstverband."

Lijkt mij geen probleem. Verder pensioen ed. is best wel afhankelijk van een evt CAO.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-09 21:42
Switchie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:01:
[...]

Volgens mij al heel wat jaren niet meer.
Probeer ik nog wekelijks uit te leggen aan de mensen die hun vakantiedagen niet laten uitbetalen omdat ze hier toch niets van overhouden :X
Da's wel een slechte reden inderdaad. Ik zou ze zelf ook niet laten uitbetalen, maar dat is meer omdat ik een vrije dag hoger waardeer dan het netto salaris dat ik er aan zou overhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• missTweakers
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 16:08
Ik verbaas me niks meer over dat je zo weinig over houdt van 100 euro extra loon. In een ander tweakers topic staat een tabel met de marginale belastingdruk en die is al gauw 59% (of zelfs hoger): Het (on)bestaan van het middeninkomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chief
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-09 05:20
Hte kan hier mee te maken hebben: https://www.sra.nl/Nieuws...E14FF4CDC9A5F49C1E033AAE5

Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 16:58

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Ik zou er even bij je werkgever op aandringen dat de salarisadministrateur de toeslag als regulier loon behandeld, en niet als bijzondere beloning wat waarschijnlijk nu gebeurt. Daarnaast zou ik er op aandringen dat ze je jaarloon correct neerzetten.

Uit je verhaal maak ik namelijk op dat er > 50% loonheffing wordt ingehouden over deze toeslag terwijl je onder modaal verdient. Dit zou inhouden dat ze je jaarloon op een veel te hoog bedrag gezet hebben. An sich is dat geen ramp aangezien je e.e.a. aan het eind van het jaar terug kan vragen, maar onnodig is het wel.

V.w.b. de opmerking over het behandelen als regulier loon, zaken als vakantiegeld, een 13e maand en een eindejaarsuitkering zijn voorbeelden van zaken die incidenteel en slechts 1, misschien 2 keer per jaar worden uitgekeerd. Deze dienen tegen het bijzonder tarief verloond te worden zodat je niet aan het eind van het jaar voor verrassingen komt te staan bij je belastingaangifte.

Zodra zaken een meer dan incidenteel karakter hebben dienen deze tegen het reguliere tarief te worden verloond en hou je dus netto meer over. Gezien het hier duidelijk een niet incidentele toeslag betreft moet deze dus ook als zodoende behandeld worden.

Ter illustratie, wanneer jij bijvoorbeeld standaard op zaterdag werkt en de cao hier een toeslag van 50% op zet, dan moet deze 50% toeslag worden beschouwd als normaal loon en niet als een bijzondere beloning. Het incidentele karakter is namelijk niet meer aanwezig.

Zaken als "bouw ik vakantiegeld en pensioen op over deze toeslag" zijn zaken die je met je werkgever moet bespreken, maar gezien het een component is welke op termijn onderdeel wordt van je salaris dan lijkt het me niet meer als normaal dat deze secundaire voorwaarden ook gelden over deze toeslag.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-09 16:17
Als je onder een cao valt, wordt over de toeslag over het algemeen geen cao loonsverhoging toegepast, indien dit voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:20
Rukapul schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:02:

Volgens mij zit het laatste verschil in de ZVW. Die is ook inkomensafhankelijk.
[...]

Vakantiegeld klopt. Pensioen is afhankelijk wat het pensioenfonds en de werkgever. Er zijn zat bedrijven die pensioengevende toelagen hebben.
PsychoMantis_NL schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:57:
Ik zou er even bij je werkgever op aandringen dat de salarisadministrateur de toeslag als regulier loon behandeld, en niet als bijzondere beloning wat waarschijnlijk nu gebeurt. Daarnaast zou ik er op aandringen dat ze je jaarloon correct neerzetten.
Het heeft waarschijnlijk een rede dat het een toelage is en niet vast loon.
- Past niet in het huidige salarishuis.
- Toelagen zijn vaak goedkoper omdat er vaak geen pensioenopbouw, geen vakantiegeld en geen december/13e maand opbouw plaats vindt.
- Toelagen kunnen een einddatum hebben. Als jij het als vast loon zet, dan moet er een demotie traject plaatsvinden om het oude salaris weer terug te geven.

Ja, je kunt het vragen. Maar de kans dat je een nee krijgt, lijkt mij vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Rukapul schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:09:
[...]

Een regelmatige onregelmatigheidstoeslag telt prima mee voor uitkeringen zoals WW of WIA.
Nog even opgezocht, was wel benieuwd maar dat lijkt inderdaad te kloppen (http://www.uwv.nl/particu...berekening-van-uw-dagloon)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 25-09 16:58

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Robkazoe schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:30:
Het heeft waarschijnlijk een rede dat het een toelage is en niet vast loon.
- Past niet in het huidige salarishuis.
- Toelagen zijn vaak goedkoper omdat er vaak geen pensioenopbouw, geen vakantiegeld en geen december/13e maand opbouw plaats vindt.
- Toelagen kunnen een einddatum hebben. Als jij het als vast loon zet, dan moet er een demotie traject plaatsvinden om het oude salaris weer terug te geven.

Ja, je kunt het vragen. Maar de kans dat je een nee krijgt, lijkt mij vrij groot.
Volgens mij heb je me niet goed begrepen. Ik gaf niet aan dat het salaris van TS moest worden opgehoogd, ik gaf aan dat de juiste tabel moest worden toegepast op de extra component.

Er is namelijk geen sprake van een incidentele betaling zoals vakantiegeld of een eindejaarsuitkering, en dus moet de reguliere tabel worden toegepast en niet de tabel voor bijzondere beloningen zoals volgens mij nu gebeurt.

Of je deze toeslag daarna mee laat tellen voor allerlei reserveringen is vervolgens iets tussen TS en zijn werkgever.

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-09 07:21
Is het probleem wat Robkazoe aanhaalt niet juist het issue van een salarishuis? Daar wordt doorgeens geen 'salaris' buiten dat model uitbetaald (dan heeft het salarishuis immers geen zin meer), maar hooguit toeslagen. Die laatsten zijn vaak vrij eenvoudig, dus gewoon bedrag X min relevante heffingen Y. Vakantiegeld en pensioen durf ik niet te zeggen, maar bij ons (semi-overheid) niet.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Verwijderd

Hier worden alle overuren/toeslagen/bonussen ook belast tegen een hogere belastingschaal.
Dit om te voorkomen dat je eind van het jaar te weinig belasting betaald hebt..
Wat je teveel betaald hebt krijg je met je aangifte wel weer terug..
Alleen het zure is dat je dan lange tijd moet wachten..
Maarja liever geld ontvangen dan betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overcoat
Tnx allemaal. Vandaag was de salarisadministrateur er. Hij heeft eea toegelicht.
Ik heb het vermoeden dat mijn baas er helemaal niets van snapt, maar mij is het nu een stuk duidelijker.
Pagina: 1