Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frequary
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:37
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:59
Solliciteren, je zit namelijk altijd wel op een project. Een ideale tijd om op te stappen is er niet en als je op de bank zit komt er geen vacature voorbij. Daarbij wordt je misschien niet eens op gesprek uitgenodigd... Dus solliciteren :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Persoonlijk zou ik gaan voor de andere baan, als dat echt iets dat je zelf wilt. Al het werk valt over te dragen, als er maar degelijke documentatie is. Ik ben zelf ooit geswitched naar een andere baan, andere werkgever en voor je huidige werkgever zal het niet leuk zijn. Maar jij moet degene zijn die zin heeft in zijn klus of functie, niet je baas. Als jij denkt daar gelukkiger te worden, moet je zeker de stap maken

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Been there done that. Gewoon solliciteren, nee heb je, ja kun je krijgen. Mensen die vertrekken is het risico van je baas en niet van jou. Je hebt sowieso een opzegtermijn. Als je een aanbod op zak hebt met je baas overleggen over hoe en wat. Die zal een kennisoverdracht moeten regelen, en zal ws blij zijn dat je een opzegtermijn hebt. Misschien doet ie nog wel een tegenbod ook, maar als ik je zo hoor ga je dat afslaan wegens gebrek aan doorgroeimogelijkheden.
Dit komt heel vaak voor, en ik snap je helemaal: loyaliteit aan je project / baas of aan jezelf. Maar waar gaat het uiteindelijk om? Exact. Jezelf dus. Gewoon doen. Succes met solliciteren :)

Enne, in de CRM wereld (en in ERP algemeen) is meer dan genoeg werk te vinden. Als ik je zo hoor zit je al veel te lang vastgeroest bij je huidige baas. Een jaar wachten om voor een project software aan te schaffen, daar had ik als medewerker niet eens op gewacht. Ook gebaseerd op mijn eigen ervaringen trouwens: ben ook ooit bij een baas blijven hangen omdat er een leuk project aan zat te komen. Werd een half jaar uitgesteld, half jaar weinig doen, toen project en toen alsnog weg. En eigenlijk had ik dat project niet eens af moeten wachten. Maar ik stond toen aan het begin van mijn carriere en wist niet beter. Nu wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Als je vertrekt bij je oude baas zal het project niet stuurloos achterblijven. Je baas zal dan iemand aanwijzen die jouw taken zal overnemen. In je laatste maand of wat dat je er nog werkt zal je dan je opvolger inwerken. Die neemt dan het project over. Lijkt me vreemd als alles staat of valt op een persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frequary
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:37
Thanks voor de reacties! Als ik het goed begrijp is dit dus een volstrekt normale situatie. Hoe kijken jullie aan tegen het eventueel verkrijgen van een referentie in de toekomst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:51

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Frequary schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:39:
Thanks voor de reacties! Als ik het goed begrijp is dit dus een volstrekt normale situatie. Hoe kijken jullie aan tegen het eventueel verkrijgen van een referentie in de toekomst?
Als jij een goede band met je leidinggevende of collega's hebt opgebouwd, dan is het verkrijgen van een referentie niet zo lastig. Het ligt er dus maar net aan hoe jij je hebt gedragen in de afgelopen periode ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als jij op een nette manier weg gaat, aangeeft een kans te zien en die te willen grijpen en aangeeft graag zorg te willen dragen voor een goede overdracht naar een opvolger dan zal het bedrijf toch niet negatief tegenover jou staan? Mensen vertrekken bij bedrijven, daar zijn ze wel aan gewend. Ze zullen het hopelijk jammer vinden maar ze zullen het je echt niet kwalijk nemen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Resumerend; Je zit al vanaf het begin op een bepaald project, wat ook wat vertraging opliep omdat het bedrijf in de etalage stond. Je bent wat uitgekeken op je huidige baan, maar bent wel een interessante vacature tegen gekomen die jou aanspreekt.

Dan lijkt het mij dus vrij simpel; het bedrijf waar je nu werkt, geeft jou niet bepaalde zekerheid die je wellicht wel wilt en je bent toch al wat uitgekeken op je huidige baan én je hebt een interessante vacature gevonden.

Eigenlijk weet je dus het antwoord al, maar zoek je zekerheid. Ik zou solliciteren, je weet immers niet of je voor die nieuwe uitdaging aangenomen wordt en je hebt nu immers toch een baan (en dus inkomsten), dus je kunt je afvragen wat je nu precies te verliezen hebt. Enige wat je wellicht kán verliezen is een leuke baan als je niet gesolliciteerd hebt en je blijft zitten op de functie waar je eigenlijk wat op uitgekeken bent.

Refenties krijgen zal alleen een probleem zijn als de verstandhouding tussen jou en jouw leidinggevende verre van optimaal is. Wel een tip: zet je refentie(s) niet direct op je CV, maar geef aan dat ze op aanvraag beschikbaar zijn. Dan weet jij dat ze oprecht geïnteresseerd zijn naar je en je kunt zelf kiezen wie ze contacteren (en dus de beste referentie uitzoeken). Vaak is 1 referentie namelijk voldoende.

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2016 14:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

No-brainer, lijkt mij: je kan bij dat andere bedrijf waarschijnlijk een volgende stap maken in je carriere. Natuurlijk is het jammer voor het project waar je in zit, maar als je morgen onder een bus ligt heeft je baas een veel groter probleem: nu kun je tenminste nog dingen overdragen :)

Daarnaast: je hebt de baan nog niet. Eerst solliciteren, dan kun je daarna nog altijd besluiten wat je doet. Want misschien krijg je de baan wel aangeboden, maar hoor je dingen in het sollicitatiegesprek waardoor je besluit dat je toch beter kan blijven zitten waar je zit.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hoe kijken jullie aan tegen het eventueel verkrijgen van een referentie in de toekomst?
Lijkt mij geen probleem. Je neemt je opzegtermijn in acht en je doet je best om je opvolger in te werken, dan lijkt het mij dat je ex-baas geen slechte dingen over je zal denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 21:45
Ik zat in een vergelijkbare situatie bij mijn vorige werkgever, ik werkte er al ruim 10 jaar en we zaten midden in een vrij groot project. Wachten had in mijn situatie niet zoveel geholpen, een volgend project is er toch altijd. Ik heb toen in overleg met mijn nieuwe werkgever besloten daar later te beginnen, uiteindelijk zorgde dat ervoor dat ik een ruime 4 maanden na het tekenen ben begonnen.

Niet aan alle kanten ideaal, maar in mijn situatie vond ik dat toen wel het prettigste om het zo achter te laten, en was erg blij dat mijn nieuwe werkgever daar ook in mee wilde werken. Als dat lastiger was geweest aan de kant van mijn nieuwe werkgever, was ik eerder overgestapt.
Pagina: 1