Allround desktop met mogelijkheid tot gamen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC gaat vooral gebruikt worden voor de simpelere taken als internetten en tekstverwerking. Daarnaast wordt er af en toe gewerkt met Photoshop. De PC moet ook nieuwere games (bijv. GTA V) kunnen draaien, maar dat hoeft niet op max. settings.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is 700 tot 800 euro.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er moet een videokaart inzitten die games goed af kan spelen. Opslag van 1TB is meer dan voldoende.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb enkele interessante PC's van Medion gezien, maar ook andere merken zijn een optie.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals gezegd: goede videokaart en genoeg opslag. Werkgeheugen van 8GB.

Ga je overklokken?
Het is voor mij geen probleem om games om lagere instellingen te spelen.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral benieuwd naar wat de verstandigste keuze is. Mijn voorkeur gaat NIET uit naar een op maat gemaakte PC. De computer wordt voor thuis aangeschaft (en ik mag de PC uitkiezen voor m'n ouders) en het is makkelijker/beter uit te leggen om de PC bij bijv. de mediamarkt te kopen.

Ik heb op verschillende sites enkele computers gezien, maar er is weinig te vinden over de ervaringen daarmee.

Jullie mening over:
http://www.mediamarkt.nl/...koya-p5371-i-1467982.html

Ik vraag me af of je met deze PC goed kunt gamen?

Ik kom er 1, 2, 3 niet achter wat het verschil is met deze:

http://www.medion.com/nl/...pc-p5378-i-410021413.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:58:
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er moet een videokaart inzitten die games goed af kan spelen. Opslag van 1TB is meer dan voldoende.
Dan ben je met de gelinkte medion's niet goed af. De 750ti was bij introductie tweeënhalf jaar geleden al geen fatsoenlijke gamekaart.
Mijn voorkeur gaat NIET uit naar een op maat gemaakte PC. De computer wordt voor thuis aangeschaft (en ik mag de PC uitkiezen voor m'n ouders) en het is makkelijker/beter uit te leggen om de PC bij bijv. de mediamarkt te kopen.
Dan zou ik toch maar je bent doen, want anders moet je ontzettend veel consessies gaan doen, en dat zou ik pas lastig uit te leggen vinden... Er zijn genoeg winkels die de boel voor 50 euro in elkaar zetten als je het zelf niet aandurft (of mag van je ouders...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik las op internet best positieve verhalen over de 750ti? Is die kaart zo slecht dan?

Ter aanvulling: wij hebben nu een PC (uit 2010) die games bijna niet kan draaien (weinig RAM, stand videokaart). Een spel als GTA IV is niet eens speelbaar met de laagste settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:53

br00ky

Moderator Harde Waren
Er zullen best positieve verhalen te vinden zijn, maar een "gamekaart" (ik haat die term) is het niet. Het is een heel zuinig beestje die nooit ontwikkeld is om de nieuwste games op FHD soepel op het scherm te toveren. Daar is die gewoonweg niet krachtig genoeg voor. Je zult ook meteen tegen het beperkte VRAM aanlopen.

De gelinkte pre-builds zijn dus echt geen aanrader. Nogmaals dus het advies, probeer je ouders op andere gedachten te brengen. Inclusief assemblage en Windows is er immers binnen enkele minuten iets bij elkaar te rapen dat grafisch die Medions wegvaagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 13:10

IWriteCode

Less = more

En zoiets?

http://www.computerstore....pire-tc-780-i7722-nl.html

Een i5, 8gb geheugen, 2tb opslag en een NVIDIA GeForce GTX 750

Less = more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 15:01

Croga

The Unreasonable Man

IWriteCode schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:17:
En zoiets?

http://www.computerstore....pire-tc-780-i7722-nl.html

Een i5, 8gb geheugen, 2tb opslag en een NVIDIA GeForce GTX 750
..... met de langzamere versie van de kaart die we net met z'n allen sterk afgeraden hebben.....
Ofwel: Nee, niet nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:16:
Er zullen best positieve verhalen te vinden zijn, maar een "gamekaart" (ik haat die term) is het niet. Het is een heel zuinig beestje die nooit ontwikkeld is om de nieuwste games op FHD soepel op het scherm te toveren. Daar is die gewoonweg niet krachtig genoeg voor. Je zult ook meteen tegen het beperkte VRAM aanlopen.

De gelinkte pre-builds zijn dus echt geen aanrader. Nogmaals dus het advies, probeer je ouders op andere gedachten te brengen. Inclusief assemblage en Windows is er immers binnen enkele minuten iets bij elkaar te rapen dat grafisch die Medions wegvaagt.
YouTube: 10 Games with Nvidia GTX 750 ti

De graphics zoals in die video zouden wat mij betreft voldoen. Is de video een realistische weergave van hoe ik uiteindelijk zou kunnen gamen met die kaart? Nogmaals, mijn eisen qua graphics zijn niet heel hoog. Ik game vooral op de PS4, maar onze huidige PC kan een oude game als GTA IV of een spel als Cities: Skylines eigenlijk niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een 750Ti moet je niet meer nemen. Met die kaart zit je qua prestaties op het randje. De eerstvolgende nieuwe game draait ie niet meer.
Custom build is zo eng niet. Ga met onderstaand lijstje naar Afuture of Azerty en voor €60,- zetten ze het in elkaar voor je.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 186,84€ 186,84
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 209,-€ 209,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Thermaltake Versa H15 Closed€ 42,82€ 42,82
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 21,95€ 21,95
1Crucial CT8G4DFD8213€ 46,95€ 46,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 84,99€ 84,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 750,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het het waard om een pre-build game PC te kopen? Bijv. deze: http://www.mediamarkt.nl/...8HAQ&gclsrc=aw.ds#reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 19:09
Je hebt boven de prebuilt een wenslijst staan met betere componenten voor 150€ minder, vraag beantwoordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
Keihard. NEE! Is dus niet interessant. Nu niet, nooit niet.

Een computerwinkel kan zo een pc voor 50 a 60 euro in elkaar zetten. Die pc zal vele malen beter zijn dan wat je aan prebuild pc's kunt kopen voor zelf minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké, duidelijk. Iemand ervaring met deze site: http://www.ftec-shop.nl/s...=G1&-Sortfield=Sort&-find

Zijn de gevraagde prijzen reëel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:49:
Oké, duidelijk. Iemand ervaring met deze site: http://www.ftec-shop.nl/s...=G1&-Sortfield=Sort&-find

Zijn de gevraagde prijzen reëel?
Nope. De voeding weet je al niet eens wat je krijgt. Als je bagger hebt, en die gaan stuk, dan trekt het je hele systeem mee ten onder.

Grafische kaart is al verouderd en toen niet snel te noemen.
Je betaald gewoon teveel voor ruim minder dan het lijstje boven je.
Neem die, zet hem in je wensenlijst en laat de pricewatch de best oplossing kiezen. Selecteer dat je alles bij 1 winkel wilt en tel daar 50 euro bij op voor assemblage. Dan heb je veel meer pc met je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 28 december 2016 @ 11:57:
[...]

Nope. De voeding weet je al niet eens wat je krijgt. Als je bagger hebt, en die gaan stuk, dan trekt het je hele systeem mee ten onder.

Grafische kaart is al verouderd en toen niet snel te noemen.
Je betaald gewoon teveel voor ruim minder dan het lijstje boven je.
Neem die, zet hem in je wensenlijst en laat de pricewatch de best oplossing kiezen. Selecteer dat je alles bij 1 winkel wilt en tel daar 50 euro bij op voor assemblage. Dan heb je veel meer pc met je eigen keuze.
Als je alles bij één winkel bestelt, ben je ruim 900 euro kwijt. Als daar nog 50 euro bijkomt, dan zit ik bijna aan de 1000 euro. Ik vind het te veel gedoe om alle onderdelen overal en nergens vandaan te halen.

Bedankt voor alle reacties. Ik weet inmiddels dat een eigen PC bouwen de betere optie is. Topic mag gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:04:
[...]

Als je alles bij één winkel bestelt, ben je ruim 900 euro kwijt. Als daar nog 50 euro bijkomt, dan zit ik bijna aan de 1000 euro. Ik vind het te veel gedoe om alle onderdelen overal en nergens vandaan te halen.

Bedankt voor alle reacties. Ik weet inmiddels dat een eigen PC bouwen de betere optie is. Topic mag gesloten worden.
Dan kijk je niet goed.
Als je dat doet en dan het lijstje van Megekko opent, dan zie je dat Windows 10 daar 145 euro kost ipv 25.
Kun je Windows zelf installeren? Dan laat je alleen de pc bouwen. Dat scheelt dus 120 euro.
Zit je nog rond de 800 euro.
Kies namelijk maar eens minimaal aantal winkels 2 en minimaal producten bij eerste winkel 8. Dan zie je meteen wat ik bedoel. Windows 10 installatie medium maken op usb stick vanaf een andere computer of je oude computer en je kunt gaan.

Ik raad je aan om even de harde schijf weg te laten. Die kun je later nog aanschaffen en zelf inbouwen. Zo zijn wij ook begonnen met het zelf bouwen van pc's, door dingen aan te passen. Scheelt iig even wat geld om onder de 800 te blijven. Verwacht niet dat je meteen in het begin die 275 GB al vol krijgt. Zeker met maar 1 spel geïnstalleerd en wat programma's.

[ Voor 29% gewijzigd door Arunia op 28-12-2016 12:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Arunia schreef op woensdag 28 december 2016 @ 12:10:
[...]

Dan kijk je niet goed.
Als je dat doet en dan het lijstje van Megekko opent, dan zie je dat Windows 10 daar 145 euro kost ipv 25.
Kun je Windows zelf installeren? Dan laat je alleen de pc bouwen. Dat scheelt dus 120 euro.
Zit je nog rond de 800 euro.
Helaas doet Megekko niet aan assemblage service.

Maar goed dan zou je bij Afuture misschien op zoiets uitkomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,75€ 188,75
1MSI H110M ECO€ 51,95€ 51,95
1Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G€ 209,-€ 209,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master N200 Closed€ 42,83€ 42,83
1Crucial CT8G4DFD8213€ 46,95€ 46,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Kingston SSDNow UV400 240GB€ 79,-€ 79,-
Bekijk collectie
Importeer producten