MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Vraag
Beste antwoord (via MrBlueEyes op 07-01-2017 17:51)
Alle reacties
Gebeurt dit voornamelijk als je met VR bezig bent? Het is belangrijk om bij dit soort dingen een patroon te ontdekken om de oorzaak te vinden.
Als de problemen voornamelijk grafisch gerelateerd zijn kan dan zou ik het in de richting van de videokaart zoeken. Zijn je drivers recent en juist geïnstalleerd? Nivida drivers hebben ook een optie voor clean install. De setup ruimt dan alle andere Nvidia drivers op voordat deze installeert.
Hoe is het met de temperaturen van je videokaart? VR kan best heftig zijn zelfs voor zware videokaarten.
En als laatste kan natuurlijk de videokaart een defect hebben. Je kan dit testen indien je nog een andere kaart hebt en als je die gebruikt of je dezelfde problemen krijgt.
Nee, vandaag heb ik nog niets bijzonders gedaan. Alleen maar browser open met een berg tabs en video diensten open als YouTube/ Plex/Primevideo. Ik heb nog geen patroon ontdekt.CMD-Snake schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:46:
Het is met deze symptomen wel koffiedik kijken.
Gebeurt dit voornamelijk als je met VR bezig bent? Het is belangrijk om bij dit soort dingen een patroon te ontdekken om de oorzaak te vinden.
Als de problemen voornamelijk grafisch gerelateerd zijn kan dan zou ik het in de richting van de videokaart zoeken. Zijn je drivers recent en juist geïnstalleerd? Nivida drivers hebben ook een optie voor clean install. De setup ruimt dan alle andere Nvidia drivers op voordat deze installeert.
Hoe is het met de temperaturen van je videokaart? VR kan best heftig zijn zelfs voor zware videokaarten.
En als laatste kan natuurlijk de videokaart een defect hebben. Je kan dit testen indien je nog een andere kaart hebt en als je die gebruikt of je dezelfde problemen krijgt.
Ik gebruik de laatste Nvidia drivers. Ik weet dat het nogal onduidelijk is allemaal. Maar dat is het nu ook voor mij. Het gebeurd op zulke onduidelijke momenten.
Ik kan eens 3D Mark draaien om te kijken of het dan gebeurd.
Edit: 3D Mark Time Spy 1.0 ging zonder problemen. Max temp was 69 graden.
De hoogste CPU core kwam tot 53 graden.
De PC lijkt ook rustig wanneer hij vastloopt. Misschien geheugen of SSD probleem?
Edit 2: Geheugen controle van Windows gaf geen errors.
[ Voor 8% gewijzigd door MrBlueEyes op 27-12-2016 23:07 ]
MSI MPG X870E CARBON WIFI, Ryzen 9 9900X, 64GB, Gigabyte AORUS M RTX5080, Samsung 990 Pro 4TB, Samsung 970 EVO 2TB, Samsung OLED G9, LG 48CX, LG 65C8, Xbox Series X, PS4 Pro, Galaxy Z Fold7 512GB, Kia EV6 RWD 77,4 kWh Plus, Weheat Blackbird P80
Willekeurig vastlopen kan een teken zijn van defect geheugen. Je moet dan memtest86 downloaden en elk bankje individueel testen om te kijken of er een defecte tussen zit. Echter als je PC door het geheugen vastloopt zit de boel echt vast. Ik krijg de indruk dat je nog de muis kan bewegen als de boel vastzit. Of klopt dat niet?MrBlueEyes schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:26:
De PC lijkt ook rustig wanneer hij vastloopt. Misschien geheugen of SSD probleem?
De SSD kan je eventueel controleren op SMART meldingen. Alhoewel Windows die zelf ook kan aangeven als ze er zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door CMD-Snake op 27-12-2016 23:05 ]
Laatste keer bewoog mijn muis nog wel ja. De keer daarvoor niet.CMD-Snake schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:03:
[...]
Willekeurig vastlopen kan een teken zijn van defect geheugen. Je moet dan memtest86 downloaden en elk bankje individueel testen om te kijken of er een defecte tussen zit. Echter als je PC door het geheugen vastloopt zit de boel echt vast. Ik krijg de indruk dat je nog de muis kan bewegen als de boel vastzit. Of klopt dat niet?
De SSD kan je eventueel controleren op SMART meldingen. Alhoewel Windows die zelf ook kan aangeven als ze er zijn.
Je kan het geheugen testen om het uit te sluiten. Maar mijn ervaring leert mij dat als een PC crashed door het geheugen de boel elke keer muurvast zit. Daarom dacht ik aan de videokaart omdat vreemde dingen met beeld ook kunnen wijzen daarop.MrBlueEyes schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 23:07:
Laatste keer bewoog mijn muis nog wel ja. De keer daarvoor niet.
Je zei ook BSOD's te krijgen, je kan natuurlijk ook onderzoeken wat de STOP code was. Windows 10 geeft ook de term aan waarmee je meer informatie kan krijgen.
Hij staat op hoge prestaties.

Dat zal ik nu even uitproberen. Dan is het wachten of het weer voorkomt.bangkirai schreef op woensdag 28 december 2016 @ 10:28:
Zet die anders is uit, pc gaat nu waarschijnlijk gedeeltelijk in standby, maar kan er niet meer uitkomen.