Monitorarm - bureau tegen muur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:14
Hoi allemaal,

ik ben op zoek naar een monitor arm voor 2 monitoren van 24 inch (ik weet niet of er in de toekomst grotere komen, dus ik wil daar wel wat marge in houden).

Probleem is echter dat mijn bureau tegen de muur aan staat en ik deze niet daar vanaf kan plaatsen.
Een logisch gevolg hiervan lijkt mij dat de monitoren al snel te ver van de muur af komen door de verstelbare armen van de monitorsteunen.

Ik heb op internet enkele modellen van Newstar bekeken, maar als ik zo de maten inschat komen de monitoren daarmee al snel zo'n 30cm van de muur af. Dit vind ik eigenlijk te ver, maar wellicht dat ik mij vergis, dus ben heel benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Een model wat ik op het oog heb is onder andere de pricewatch: Newstar FPMA-D975d.

PS. Een muurbeugel wil ik niet, omdat ik geen gaten in de muur wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Heb zelf hetzelfde met mijn monitoren, alleen mijn bureau is 80cm diep dus is het net niet storend.
Je zou kunnen kijken naar een monitorarm met een enkele rail aan de achterkant. Qua instelmogelijkheden ben je dan wat beperkter, maar het is wel een stuk minder diep.
De monitorarmen van Ergotron kunnen aan de voet ook draaien, dus deze kun je dusdanig plaatsen dat ze parralel met de muur lopen, maar ook dan verlies je wat aan instelmogelijkheden. Dat zijn deze steunen: pricewatch: Ergotron LX Desk Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:44

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wil je dat de monitoren strak tegen elkaar komen te staan of moeten ze kunnen zwengelen, net zoals de aangehaalde Newstar? Ik heb zelf ervaringen met deze standaard: klik en die beviel uitermate goed.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Kaalus schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:38:
Heb zelf hetzelfde met mijn monitoren, alleen mijn bureau is 80cm diep dus is het net niet storend.
Je zou kunnen kijken naar een monitorarm met een enkele rail aan de achterkant. Qua instelmogelijkheden ben je dan wat beperkter, maar het is wel een stuk minder diep.
De monitorarmen van Ergotron kunnen aan de voet ook draaien, dus deze kun je dusdanig plaatsen dat ze parralel met de muur lopen, maar ook dan verlies je wat aan instelmogelijkheden. Dat zijn deze steunen: pricewatch: Ergotron LX Desk Mount
Mijn bureau is ook 80cm diep (IKEA Galant, met bocht). Ik twijfel of ik het storend ga vinden, maar dat is makkelijk te testen door de bureau's een keer 30cm van de muur af te zetten en te kijken of ik het irritant vind.

Hoe ver staan jouw monitoren van de muur?
Outerspace schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:04:
Wil je dat de monitoren strak tegen elkaar komen te staan of moeten ze kunnen zwengelen, net zoals de aangehaalde Newstar? Ik heb zelf ervaringen met deze standaard: klik en die beviel uitermate goed.
De monitoren moeten wel kunnen zwengelen, zodat ik nu (maar ook in de toekomst) maximale flexibiliteit heb.

--edit--
Zie net deze arm op YouTube: YouTube: Compact Dual Monitor Arm 180° | VARIDESK®

Dit ziet er wel interessant uit. Eens even wat onderzoek naar doen.

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 27-12-2016 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:05
Ik heb ook een monitor beugel van Newstar voor twee schermen voor aan mijn bureau. Mijn bureau staat ook tegen de muur en ik heb de monitoren zo gepositioneerd dat ze zo ver mogelijk naar achteren staan door de armen een beetje te buigen. Ik zal even kijken of ik een foto ervan heb zodat je zelf kan oordelen of je dat te dichtbij vindt of niet. Ik weet voor de rest niet wat voor eisen je aan de beugel stelt, maar ik weet wel dat die van mij twee keer zo goedkoop was (110€ als ik me niet vergis).

https://postimg.org/image/y9hhpg6ex/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:24:
Ik heb ook een monitor beugel van Newstar voor twee schermen voor aan mijn bureau. Mijn bureau staat ook tegen de muur en ik heb de monitoren zo gepositioneerd dat ze zo ver mogelijk naar achteren staan door de armen een beetje te buigen. Ik zal even kijken of ik een foto ervan heb zodat je zelf kan oordelen of je dat te dichtbij vindt of niet. Ik weet voor de rest niet wat voor eisen je aan de beugel stelt, maar ik weet wel dat die van mij twee keer zo goedkoop was (110€ als ik me niet vergis).

https://postimg.org/image/y9hhpg6ex/
Weet je toevallig ook welk type het is? :)

De enige echte eisen die ik heb is dat de armen flexibel moeten zijn qua instellen (dus geen bouten ofzo los moeten draaien om de boel te kunnen verstellen) en dat ik minimaal twee 24 inch monitoren kwijt kan (en liever nog iets groter i.v.m. mogelijke grotere monitoren in de toekomst).

De monitoren wil ik wel tegen elkaar aan kunnen plaatsen. Ik heb echt een hekel aan een kier tussen de schermen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
PdeBie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:38:
[...]

Weet je toevallig ook welk type het is? :)

De enige echte eisen die ik heb is dat de armen flexibel moeten zijn qua instellen (dus geen bouten ofzo los moeten draaien om de boel te kunnen verstellen) en dat ik minimaal twee 24 inch monitoren kwijt kan (en liever nog iets groter i.v.m. mogelijke grotere monitoren in de toekomst).

De monitoren wil ik wel tegen elkaar aan kunnen plaatsen. Ik heb echt een hekel aan een kier tussen de schermen :+
Ik heb deze beugel destijds besteld: pricewatch: Newstar FPMA-D960D Ik zie dat deze beugel schermen tot 26 inch kan dragen dus als je groter wilt dan dat zul je misschien toch naar een andere moeten kijken. De schermen zijn wel op elke mogelijke manier te roteren al zal je wel een boutje moeten losdraaien als je ze op een andere hoogte wil zetten als ik me goed herinner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Top dank je wel. Helaas "maar" tot 26", maar het geeft mij wel een beeld. Vind de jouwe wel heel netjes.

--edit--

Zijn er eigenlijk fysieke winkels waar je deze dingen in het echt kan zien?

-- edit 2--
Ik zie dat de D960D tot en met 27" kan gaan, dus het is wel degelijk een optie :)

[ Voor 129% gewijzigd door PdeBie op 28-12-2016 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
PdeBie schreef op woensdag 28 december 2016 @ 06:30:
Top dank je wel. Helaas "maar" tot 26", maar het geeft mij wel een beeld. Vind de jouwe wel heel netjes.

--edit--

Zijn er eigenlijk fysieke winkels waar je deze dingen in het echt kan zien?

-- edit 2--
Ik zie dat de D960D tot en met 27" kan gaan, dus het is wel degelijk een optie :)
Geen idee of er winkels zijn waar je hem in het echt kan bewonderen. Ik heb mijne gewoon besteld en is eigenlijk goed bevallen. Materiaal voelt heel sterk en degelijk aan, maar dat moet denk ik ook wel met zo'n beugel. Ik kan helaas geen betere foto voor je nemen want ik ben momenteel niet op mijn kamer (kerstvakantie :P), anders had ik dat zeker even gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee geen probleem. Ik heb al op internet een beetje gekeken en heb al aardig een idee van het systeem. Bedankt in ieder geval ;)

--edit--

De gok maar genomen en inmiddels de Newstar FPMA-D960D besteld! :)

Bedankt voor de tips allemaal.

[ Voor 31% gewijzigd door PdeBie op 28-12-2016 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
De monitorarm is zojuist geinstalleerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bmsZvEAeQzoBWtgNWQJIs10A/medium.jpg

Nu staan er nog een paar dingen op mijn to-do lijstje:
  • Langere kabels van computer naar monitoren. Zodoende kan ik de kabels langs de arm geleiden. Nu zijn ze daar nog te kort voor helaas.
  • Draadloos toetsenbord (Microsoft Sculpt waarschijnlijk, i.v.m. ergonomie
  • Draadloze module voor mijn Wacom tablet
En dan heb ik mijn werkplekje wel aardig op orde dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:40

Cyphax

Moderator LNX
Ik zou dat keyboard persoonlijk voor geen goud inruilen hoor (ja voor heel veel goud :P). Heb 'm zelf ook. Sterker nog, m'n hele setup lijkt wel op die van jou, alleen rommeliger. :+

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Cyphax schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 12:01:
Ik zou dat keyboard persoonlijk voor geen goud inruilen hoor (ja voor heel veel goud :P). Heb 'm zelf ook. Sterker nog, m'n hele setup lijkt wel op die van jou, alleen rommeliger. :+
Het is wel een heel fijn keyboard inderdaad.

Ik heb er twee, een thuis en een op werk, maar ik vind het numpad irritant. Moet mijn arm te ver naar buiten draaien, waardoor ik last van mijn schouder krijg. De Sculpt heeft een los numpad deel en is draadloos.
Pagina: 1