Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille game / Lightroom pc voor in woonkamer (± € 1200)

Pagina: 1
Acties:

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:22
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na een lange tijd een laptop gebruikt te hebben wordt het weer tijd voor een all-round desktop. Ik ben regelmatig bezig met foto's in Lightroom en speel in de vrije uurtjes graag een spel. Momenteel veel old school (wegens het grafisch vermogen van de macbook) maar titels als GTA V en Battlefield 1 trekken mij wel. :)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Eerder moest ik altijd werken met budget spul, nu is er genoeg geld om even niet te bezuinigen. Heb niet echt een hard budget, maar max € 1200 is de richtlijn. (de 'minimum prijs' van de pricewatch werkt niet echt op een heel systeem, aangezien weinig winkels alles hebben en ook tegen een goede prijs), dus ik maak liever niet de 1200 vol met 'minimale prijzen'

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur en software is geregeld (Windows ook) gaat hier enkel om de (volledige) kast.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hieronder, dat sluit redelijk aan bij wat ik wil.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, heb een lichte (niet onderbouwde) voorkeur voor AMD over Nvidia.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Dit is wel een belangrijke, het systeem komt in de woonkamer en moet dus vooral geluidloos zijn als hij weinig te doen heeft (zoals internetten). Als hij onder gamen wat geluid maakt is dit logisch, maar elke decibel minder is welkom. :) Heb de CPU koeler, voeding en videokaart geselecteerd op hun geluidskwaliteiten. Verder heb ik geen full ATX nodig, dus een lekker compact mATX setje is gewenst.

Ga je overklokken?
Tegen de tijd dat de CPU niet meer mee kan gaan we wel weer shoppen denk ik. Nee dus.

Wat verwacht je van ons?
Ik heb zelf al een lijstje samengesteld op basis van eigen kennis en reviews hier en elders, maar het is alweer een poosje terug dat ik zelf iets gebouwd heb. Advies over zaken die ik over het hoofd heb gezien (Dat past nooooit in die kast joh) of verbeteradviezen zijn zeer welkom! :)
Bonus: Hoe zouden jullie dit systeem het beste voorzien van aptX Bluetooth voor de bluetooth koptelefoon? (B&W P7 Wireless)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 243,50€ 243,50
1ASRock H170M Pro4S€ 86,95€ 86,95
1MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G€ 297,95€ 297,95
1Fractal Design Define Mini C€ 77,52€ 77,52
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 19,95€ 19,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 90,95€ 90,95
1be quiet! Straight Power 10 400W€ 70,95€ 70,95
1Samsung 960 EVO 500GB€ 239,95€ 239,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.127,72

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Build ziet er zo al goed uit, het verschil tussen een 6500 en 6600 zijn voor het budget nauwelijks te merken, dus daar zou je nog wat op kunnen besparen. Het lijkt me trouwens ook geen gek idee om nog een harde schijf bij de SSD te kopen, met alle projecten en meerdere spellen kan 500GB nog wel vol raken.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
De ssd is slecht verkrijgbaar, en kost waar die wel te krijgen is 280 euro. Voor 100 euro minder heb je ook een goede ssd die ook nog eens 50% meer opslag heeft.
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 750GB

Heb je weer wat geld over voor andere leuke dingetjes

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Als je een stille pc wil dan is een de tx3 evo niet de stilste. Een pricewatch: Arctic Freezer i32 is passief gekoeld en doet daarnaast zijn werk uitermate stil.

• matk89
Thnx voor de snelle replies!

@ Finntasy: Klopt, lang getwijfeld over de 6500 en de 6600, leek me de 0.3 GHz extra turbo clock wel waard op bepaalde punten voor die 2 tientjes die de 6500 en 6600 verschillen (meer onderbuik dan onderbouwt). :)
Met betrekking tot de SSD heb je inderdaad gelijk. Vergeten te melden dat ik nog een Synology heb waar de data 'in rust' staat die ik niet accuut nodig heb, dus denk voorlopig uit te komen met 500 GB.

@ Reepje: Goed punt inderdaad. Echter heb ik geen haast met het systeem qua levertijd en heb ik hem op het oog voor minder dan 280 GB. Heb nu ook een PCIe SSD in de macbook en een MX300 voelt dan iets teveel als een downgrade. Zeker bij grotere panorama's trek ik die SSD ook regelmatig vol, dus betaal dan liever iets meer voor de 960 EVO.

@ Lars.ruiter: Thnx voor de tip, die gaan we even bekijken! (had de tx3 gekozen omdat hij ook niet zo gek groot is en dus in de case zou passen).

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je het niet per se deze week wil bestellen, zou ik die cpu niet kiezen, maar de i5-7600. Weer 10% sneller.

• matk89
Ja, dat staat ook in overweging. Alleen is het nog niet duidelijk wanneer deze beschikbaar komen toch? Het verschil is 3,3 GHz vs 3,5 GHz en 3,9 GHz en 4,0 GHz voor de turbo. Verdere verschillen ga ik niet merken voor de losse videokaart, dus sta er wat dubbel in...
5 januari is de rumored announcement, zal hij dan per direct beschikbaar zijn?

@ Lars: Die i32 ziet er inderdaad super uit zo semi-passief, gaan we doen!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
De arctic koeler komt ook met 6 jaar garantie dus dat is ook weer mooi meegenomen ;) :)

• matk89
Stukje terugkoppeling:

PC inmiddels besteld en in huis.
(Enkel de RX 480 4 GB ipv de 8 GB versie en dus de Arctic i32 als CPU koeler).

Heerlijk snelle machine en volledig geluidloos in gebruik :)

Thnx voor de info heren!
Pagina: 1