Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Controleren jullie je backups in de Cloud?

Pagina: 1
Acties:

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22:13
De meeste van jullie maken backups naar de Cloud. Ikzelf maak ook backup van mijn NAS naar de Acronis Cloud met de Acronis software. Als ik een bestand upload dan download ik het bestand weer en check of het bestand goed in de Cloud staan.

Ik ben benieuwd of jullie de bestanden in de Cloud toch controleren ondanks dat het geupload wordt door een backup software.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Waarom niet gewoon checken adv een md 5 hash ofzo?
Opnieuw downloaden lijkt me tamelijk tijdrovend, vooral als het duizenden bestanden betreft.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Eric_1993
Switchie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:07:
Waarom niet gewoon checken adv een md 5 hash ofzo?
Opnieuw downloaden lijkt me tamelijk tijdrovend, vooral als het duizenden bestanden betreft.
Hoe wil je in de Acronis Cloud (in mijn geval) over afstand checken met md 5?

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:48 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Eric_1993 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:10:
[...]

Hoe wil je in de Acronis Cloud (in mijn geval) over afstand checken met md 5?
Je vroeg niet specifiek naar onze Arcronis ervaringen. Louter naar "in de cloud"
En ik verifieer mijn bestanden advh hashes.
Wellicht je vraag wat duidelijker formuleren als je specifieke tips wilt voor jouw situatie? ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Eric_1993
Switchie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:40:
[...]

Je vroeg niet specifiek naar onze Arcronis ervaringen. Louter naar "in de cloud"
En ik verifieer mijn bestanden advh hashes.
Wellicht je vraag wat duidelijker formuleren als je specifieke tips wilt voor jouw situatie? ;)
Mee eens, maar voor zover ik weet hebben de meeste Cloud geen mogelijkheid om over afstand een check uit te voeren. Bovendien ben ik nog aan het bedenken of het beter is om af en toe de bestanden in de Cloud te controleren. Of gewoon heel de zooi met Synback naar een SFTP server te uploaden en dat die het verifieert, duurt wel langer maar dan ben je wel veiliger lijkt mij

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:40

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Eric_1993 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:00:
[...]

Mee eens, maar voor zover ik weet hebben de meeste Cloud geen mogelijkheid om over afstand een check uit te voeren.
Het hangt er denk ik helemaal vanaf wat voor oplossing je gebruikt. De backups van mijn dedicated Win 2012 server gaan naar Azure. En als zowel de server zelf als Azure aangeven dat de backups geslaagd zijn ga ik er van uit dat dit ook zo is. En anders heeft Microsoft wat uit te leggen..... ;)

Maar waarom twijfel je zo aan de kwaliteit van jouw backups? En kun je dan ook niet beter een betaalde dienst afnemen misschien?

Specs

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56

bonzz.netninja

Niente baffi

Nee helaas. En je merkt een heel terecht punt op. Ik backup bij Amazon glacier, en daar betaal je voor retrival. Onder aan de streep heb ik dus geen idee of ik iets heb aan mijn cloud backup :(

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:27

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat het geen verschil is of je het naar de cloud wegschrijft of bijvoorbeeld naar een ander datacenter. De backups die ik bij mijn klussen tegenkom, worden regelmatig nagelopen en gecheckt of het ook kloppend is. Als je elke ochtend een backupcheck doet (zoals ik bij mijn klus), kunnen er ook weinig gaten zijn in foute / niet gelopen backups.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Eric_1993 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:00:
[...]

Mee eens, maar voor zover ik weet hebben de meeste Cloud geen mogelijkheid om over afstand een check uit te voeren. Bovendien ben ik nog aan het bedenken of het beter is om af en toe de bestanden in de Cloud te controleren. Of gewoon heel de zooi met Synback naar een SFTP server te uploaden en dat die het verifieert, duurt wel langer maar dan ben je wel veiliger lijkt mij
Check voer ik lokaal uit. Heeft volgens mij ook vrij weinig nut om uploads te verifieeren om er volgens klakkeloos vanuit te gaan dat de download error-vrij is.
Zowel bij upload als download kan de data om wat voor reden dan ook corrupt raken.

Voor mij dus het volgende;
1. Collega upload bestand en deelt md5 met mij
2. Ik download bestand en check hash adv toegestuurde md5

Welke hash of wat dan ook de files op de server hebben vind ik niet zo spannend. Zolang we in the end beide de 'zelfde' file hebben zal het daartussen ook wel goed zijn :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

bonzz.netninja schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:07:
Nee helaas. En je merkt een heel terecht punt op. Ik backup bij Amazon glacier, en daar betaal je voor retrival. Onder aan de streep heb ik dus geen idee of ik iets heb aan mijn cloud backup :(
Das een gevolg van de dienst die je afneemt. Ik heb het spul bij Stack staan, kan ik overal zo bij (tenzij encrypted maar dat doe ik (nog) niet).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19
Moet gelijk denken aan “ There is no cloud, it’s just someone else computer”.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Ch2olqcWUAEM1uN.jpg

Maar om OT te blijven :).

Ik gebruik Solcon online backup van 500gb wat elke dag om dag X een backup maakt van Y en netjes aan het einde van het verhaal een mailtje stuurt met of het gelukt is ja of nee en waarom niet.
En natuurlijk 30 dagen retentie.

En ook omdat het in Nederland opgeslagen is, en via een Nederlandse partij gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 27-12-2016 22:22 ]

• Eric_1993
Bij de Acronis Cloud werkt het ook zo. Het is een betaalde dienst waarbij ik 1 TB krijg de eerste jaar gratis en daarna kost het geld. Maar dat wordt door mijn werkgever betaald dus is niet zo'n issue. Ik krijg verder ook netjes een mail van de software of de backup geslaagd is of niet, zo niet waarom niet geslaagd is.

Bij Acronis heb ik een voordeel dat het nu dus gratis is tot september 2017 en dat ik de volle download van mijn verbinding (300 Mbit) voltrek. Het downloaden en checken is dus zo gepiept.

Maar ik vroeg mij dus gewoon af of meerdere dit zo doen af en toe ff je backup checken in de Cloud.
Pagina: 1