Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ping naar router via WIFI is af en toe erg hoog

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:28
Dit topic is een soort van vervolg op deze

Ik heb onlangs een nieuwe router geinstalleerd. Deze: de Netgear Nighthawk R7000 AC1900
Nighthawk R7000. op zolder heb ik een AP (bedraad aangesloten) :
Arcadyan WiFi versterker: wifi Versterker

Nu heb ik zowel de 2G als de 5G op 1 SSID gezet met de naam "WIEFIE"

De sterkte van het signaal is perfect, echter op mijn laptop (die alleen 2G heeft) krijg ik af en toe hele hoge pings zoals dit:
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/vicfoi.jpg

Dit merk ik vooral wanneer ik online games (world of tanks) speel, maar de 'lag' gebeurt ook als ik helemaal niets doe.

Signaal is sterk zat. downloaden gaat via de wifi super snel met deze router. vlgs speedtest.net: 43 Mbps down en 43 Mbps up.

Ik heb geen idee wat er mis kan zijn en hoe deze sporadische hoge pings ontstaan. 8)7
Ik heb ook al even WireShark geinstalleerd, maar dat is iets te technisch voor mij. :o

Kan iemand mij hiermee helpen?

Beste antwoord (via kuwerti op 03-01-2017 21:11)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kuwerti schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:41:
[...]

Zoals beloofd nog even mijn laptop specs: Asus X75VD
Onbegrijpelijk dat zo'n beest van een laptop zo'n kansloos NICje meekrijgt :'(

Gelukkig makkelijk te verhelpen:
Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/vyhVqjjhJk8/maxresdefault.jpg
Toetsenbord omhoog, dan kun je bij RAM en bij mPCIe. Je WiFi NIC is het kaartje in de rechtergat met twee antenneaansluitingen. Vervangen is zo simpel als antennes los, schroef los, kaart eruit, andere kaart erin en antennes daarop vastmaken. Als ik het zo zie zijn dat vrij standaard U-FL connectoren, dan kun je een van deze erin doen: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth
helaas heeft de registry edit optie niet geholpen. hmmm. misschien wifi-drivers opnieuw installeren?

misschien toch de 2.4G en de 5G weer splitsen in twee aparte SSID's?
Dat laatste is sowieso een goed idee, al maakt het voor je laptop momenteel niets uit, aangezien die toch alleen met 2.4GHz kan verbinden. Zodra het beide kan is het verstandig om alleen de 5GHz SSID te gebruiken en in devices die 5GHz aankunnen de 2.4GHz te vergeten om juist dit soort ongein te vermijden.
kuwerti schreef op donderdag 29 december 2016 @ 08:34:
specs van laptop. pricewatch: Asus X75VD-TY216H
kijk in in device manager dan staat er dat er een 802.11n Wireless LAN card in zit (merk Ralink Technology, Corp.) kijk ik bij stuurprogramma, dan staat hier Media Tek. in als leverancier. versie 5.00.57.0000. digitaal ondertekend door Microstf WIndows Hardware compatibility Publisher.
RaLink is aantal jaar terug door MediaTek overgenomen. Dat klopt dus helemaal. Is iig geen Intel NIC.

Meningen over RaLink zijn verdeeld. Ik was vroeger altijd redelijk blij met hun drivers, maar recenter heeft MediaTek niet de beste naam op NIC-gebied (maar eerlijk is eerlijk, enige vendor wiens drivers ik echt goed vind zijn Qualcomm-Atheros, Intel is betrouwbaar maar mist features, Broadcom heeft afgrijselijke quality control issues bij features die nog niet klaar zijn en dan hebben we het niet eens over Quantenna die gewoon beloftes doet die nooit opgeleverd worden...)

Ik denk iig dat het probleem in de lucht zit en dat je naar 5GHz moet om het te vermijden. Second opinion kan echter waardevol zijn: laat eens een van je andere apparaten ook op 2.4GHz verbinden en dezelfde ping doen zoals in je topicstart. Zie je daar zelfde spikes, dan weet je zeker dat het niet aan je laptop of z'n software/drivers ligt.

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 29-12-2016 10:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

Vaste kanalen ingesteld?
Last van de buren?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kuwerti
lier schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:53:
Vaste kanalen ingesteld?
Last van de buren?
Ik heb voor zowel het normale als gastnetwerk de wifi-kanalen vast staan.
ik heb (volgens wifi-analyzer op mijn telefoon) geen last van de buren-wifi.
kanaal 1 t/m 6 zijn vrij, en ik zit op kanaal 2.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:34

lier

MikroTik nerd

Alleen de kanalen 1, 6 en 11 gebruiken. Dat zijn de enige keuzes zonder overlap. Maar dat zal je probleem niet oplossen...

Treedt je probleem ook op andere clients op? En is het probleem voorbehouden aan de 2,4GHz band?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• kuwerti
lier schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:04:
Alleen de kanalen 1, 6 en 11 gebruiken. Dat zijn de enige keuzes zonder overlap. Maar dat zal je probleem niet oplossen...

Treedt je probleem ook op andere clients op? En is het probleem voorbehouden aan de 2,4GHz band?
Ik heb het 2.4G kanaal nu op 1 gezet. en het 5G kanaal op 11.

SSID "WIEFIE"zit nu dus op kanaal 1 en 11. Kanaal "WIEFIE-GAST" ook op 1.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2d96w55.jpg

ben nu bezig om twee laptops naast elkaar te laten pingen naar 192.168.1.1 (router) om te zien of ze het beiden hebben/.

Heb nu een paar minuten naar de 'ping'van beide laptops gekeken maar hier zie ik niets vreemds (beide gemiddelds 3ms) . het lijkt er dus wel op dat world-of-tanks (game) het veroorzaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door kuwerti op 27-12-2016 21:24 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Er zit helemaal geen probleem in je netwerk; er zit een probleem in jouw hoofd.
WiFi gaat nou eenmaal over een publiek medium, dus iedere electromagnetische scheet die er gelaten wordt kan jouw WiFi communicatie storen. Als je dat wil voorkomen, moet je kabel gaan gebruiken. punt.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

kuwerti schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:17:
[...]

Ik heb het 2.4G kanaal nu op 1 gezet. en het 5G kanaal op 11.
:?

Kanaal 11 is een 2.4GHz-kanaal. Je kunt de 5GHz radio dus helemaal niet op 11 zetten :o
SSID "WIEFIE"zit nu dus op kanaal 1 en 11. Kanaal "WIEFIE-GAST" ook op 1.
[afbeelding]
Juist ja, je 5GHz zit volgens je eigen screenshot op kanalen 36-48 met 44 als primary (P).
ben nu bezig om twee laptops naast elkaar te laten pingen naar 192.168.1.1 (router) om te zien of ze het beiden hebben/.

Heb nu een paar minuten naar de 'ping'van beide laptops gekeken maar hier zie ik niets vreemds (beide gemiddelds 3ms) . het lijkt er dus wel op dat world-of-tanks (game) het veroorzaakt.
Erg onwaarschijnlijk, aangezien het probleem optreedt op je (W)LAN tussen laptop en router. Daar doet WoT niets anders dan een stroompje data met lage bitrate versturen.
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:53:
Er zit helemaal geen probleem in je netwerk; er zit een probleem in jouw hoofd.
Beetje vriendelijker mag ook wel :X
WiFi gaat nou eenmaal over een publiek medium, dus iedere electromagnetische scheet die er gelaten wordt kan jouw WiFi communicatie storen. Als je dat wil voorkomen, moet je kabel gaan gebruiken. punt.
Dat, of 5GHz gebruiken in plaats van 2.4GHz. Je probleem komt alleen voor in 2.4GHz en is een of andere storingspiek. Bedenk dat 2.4GHz naast WiFi ook voor tig andere dingen gebruikt wordt, van magnetrons om eten op te warmen tot draadloze deurbellen. Eens in de zoveel tijd gaat een of andere apparaat iets verzenden en dan kun jij niets met je WiFi. Zonder spectrum analyzer (duur stuk speelgoed) ga je niet eenduidig krijgen wat het is, maar het zal hoegenaamd vastzitten aan een bepaald kanaal in een bepaalde band.

Het verbaast me dat een laptop die in staat is WoT fatsoenlijk te spelen geen 5GHz aankan. Eenvoudigste oplossing is om de NIC ervan te vervangen met eentje die wel 5GHz aankan. Of en zo ja hoe dat kan, en waarmee je het best kunt vervangen, hangt helemaal af van welke laptop het is. In de topicstarttemplate op GoT wordt niet voor niets gevraagd naar relevante hardware...

Geen zin in laptop openschroeven etc? Dan blijft punt hierboven staan: draadje in je laptop steken als je aan het gamen gaat. Is wel zo sociaal voor je teamgenoten in het spel :)

Oslik blyat! Oslik!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:04
Wat het ook kan zijn: Een wifi kaart scant om de zoveel tijd naar beschikbare netwerken (oa nodig voor roaming). Hierbij wisselt de kaart van kanalen wat je kunt merken in de performance. Het hangt een beetje van je kaart/driver af hoeveel last je ervan hebt, maar je kunt het uitsluiten door deze rescan zaken uit te schakelen. Hangt van je os af maar via google zijn de mogelijkheden wel te vinden

Edit: tooltje ter ondersteuning http://www.martin-majowski.de

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 28-12-2016 00:20 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

• kuwerti
wow. bedankt voor alle op-en aanmerkingen. fijn dat jullie mee willen denken. Ik zal vanavond (als ik weer thuis ben) eens wat dingen gaan proberen. Het is inderdaad al een wat ouder laptopje, maar hij werkt nog prima en ook met WOT :-)

ik zal ook eens even merk en type laptop hier posten. was ik vergeten. sorry.

enne. Met mijn hoofd is niets mis ;-)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
laurens0619 schreef op woensdag 28 december 2016 @ 00:15:
Wat het ook kan zijn: Een wifi kaart scant om de zoveel tijd naar beschikbare netwerken (oa nodig voor roaming). Hierbij wisselt de kaart van kanalen wat je kunt merken in de performance. Het hangt een beetje van je kaart/driver af hoeveel last je ervan hebt, maar je kunt het uitsluiten door deze rescan zaken uit te schakelen. Hangt van je os af maar via google zijn de mogelijkheden wel te vinden

Edit: tooltje ter ondersteuning http://www.martin-majowski.de
Dit is waarschijnlijk het probleem. In het register kan je Wi-Fi scanning uitzetten. Zoek maar eens daarop via Google. Ik had er ook last van om de zoveel tijd een hickup van 200-300ms op een Intel kaartje. Zat ook deels in de drivers, maar met oudere drivers en Wi-Fi sense uitgeschakeld in Windows en scanning een 0 in het register is het probleem verdwenen.

1. Open Registry Editor (Windows 8/8.1, right click where Start button was, click Run, type regedit. Windows 7, click Start, click Run, type regedit)

2. Head to 'HKEY_LOCAL_MACHINE \ System\ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318} [Be sure to expand the 4d36e.... folder]

3. Inside will be a number of folders named 0000, 0001, 0002, etc. Look through all these folders until you get one that says Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 in the registry.

4. Once the device has been found, search for a value called ScanWhenAssociated.

5. If you see this value, set it to 0 on hexadecimal. If you don't see the value, click edit from the top, select new, and click DWORD (32-bit) value. Rename this value to ScanWhenAssociated (exactly as shown). Make sure this value is set to 0 on hexadecimal.

6. Restart the computer. This is important. The changes won't take effect unless you do.

Dit moet je dus voor jouw adapter doen.

[ Voor 34% gewijzigd door ToFast op 28-12-2016 07:21 ]

• kuwerti
ToFast schreef op woensdag 28 december 2016 @ 07:17:
[...]

Dit is waarschijnlijk het probleem. In het register kan je Wi-Fi scanning uitzetten. Zoek maar eens daarop via Google. Ik had er ook last van om de zoveel tijd een hickup van 200-300ms op een Intel kaartje. Zat ook deels in de drivers, maar met oudere drivers en Wi-Fi sense uitgeschakeld in Windows en scanning een 0 in het register is het probleem verdwenen.

1. Open Registry Editor (Windows 8/8.1, right click where Start button was, click Run, type regedit. Windows 7, click Start, click Run, type regedit)

2. Head to 'HKEY_LOCAL_MACHINE \ System\ CurrentControlSet \ Control \ Class \ {4d36e972-e325-11ce-bfc1-08002be10318} [Be sure to expand the 4d36e.... folder]

3. Inside will be a number of folders named 0000, 0001, 0002, etc. Look through all these folders until you get one that says Intel(R) Dual Band Wireless-AC 7260 in the registry.

4. Once the device has been found, search for a value called ScanWhenAssociated.

5. If you see this value, set it to 0 on hexadecimal. If you don't see the value, click edit from the top, select new, and click DWORD (32-bit) value. Rename this value to ScanWhenAssociated (exactly as shown). Make sure this value is set to 0 on hexadecimal.

6. Restart the computer. This is important. The changes won't take effect unless you do.

Super. bedankt voor deze mail. ik ga het vanavond proberen en laat het jullie weten!!
_/-\o_ :) oOo

• kuwerti
ToFast schreef op woensdag 28 december 2016 @ 07:17:
[...]

helaas heeft de registry edit optie niet geholpen. hmmm. misschien wifi-drivers opnieuw installeren?

[ Voor 7% gewijzigd door kuwerti op 28-12-2016 19:48 ]

• laurens0619
[...]

misschien tog de 2.5G en de 5G weer splitsen in twee aparte SSID's?
Probeer dat tooltje van mij eens, de reg key is 1 van de scanning settings namelijk

• kuwerti
tooltje gestart. zijn dit de juiste settings?

autoconfig: ON
BackgroundScan OFF
Streaming Mode; OFF

tab settings:
Disable Background scan is AAN
Enable streaming mode = OFF

Met bovenstaande heb ik nog steeds die hoge ping spikes. 8)7 8)7 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door kuwerti op 28-12-2016 21:00 ]

• laurens0619
Lees even de faq op de pagina ;)

• kuwerti
Gedaan. dit zouden de juiste instellingen moeten zijn. helaas helpt het niet.
Ik ga de wifi-drivers eens opnieuw installeren.

• kuwerti
kuwerti schreef op woensdag 28 december 2016 @ 21:03:
[...]

Gedaan. dit zouden de juiste instellingen moeten zijn. helaas helpt het niet.
Ik ga de wifi-drivers eens opnieuw installeren.
Ik heb Qos ingesteld (mijn laptop hoogste prio) en dit schijnt de oplossing te zijn. morgen nog even goed doortesten. :9

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Kan je eens testen met het AP van dat KPN ding uit? Wellicht dat jouw laptop switched tussen de Netgear en het AP.

• kuwerti
xh3adshotx schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:35:
Kan je eens testen met het AP van dat KPN ding uit? Wellicht dat jouw laptop switched tussen de Netgear en het AP.
Dat is ook een goede. Doe ik morgen ff. nu even slapen :-) thanks!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
kuwerti schreef op woensdag 28 december 2016 @ 22:48:
[...]

Dat is ook een goede. Doe ik morgen ff. nu even slapen :-) thanks!
En probeer deze versie van de drivers even (ga er vanuit dat je een Intel kaartje hebt):
17.15.0.5 (van 2015-02-22). Deze versie samen met de registery fix scanwhenascociated hielpen bij mij. Nieuwere drivers introduceerden allen weer spikes, ondanks de registery fix.

• kuwerti
kijk in in device manager dan staat er dat er een 802.11n Wireless LAN card in zit (merk Ralink Technology, Corp.) kijk ik bij stuurprogramma, dan staat hier Media Tek. in als leverancier. versie 5.00.57.0000. digitaal ondertekend door Microstf WIndows Hardware compatibility Publisher.

wat grappig is is dat op tab "geavanceerd"er een paar opties staan die je uit/aan kan zetten. 1 van d eopties is Multimedia/Spelomgeving. Deze stond uit, maar heb ik nu aan gezet. andere instelling is 'adhoc ondersteuning 802.11n'die staat uit. geen idee wat dat dan is.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

... andere instelling is 'adhoc ondersteuning 802.11n'die staat uit. geen idee wat dat dan is.
Adhoc verbinding zijn verbindingen tussen computers onderling. Geen hond die 't gebruikt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • Beste antwoord

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/vyhVqjjhJk8/maxresdefault.jpg
Toetsenbord omhoog, dan kun je bij RAM en bij mPCIe. Je WiFi NIC is het kaartje in de rechtergat met twee antenneaansluitingen. Vervangen is zo simpel als antennes los, schroef los, kaart eruit, andere kaart erin en antennes daarop vastmaken. Als ik het zo zie zijn dat vrij standaard U-FL connectoren, dan kun je een van deze erin doen: pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth

Dat laatste is sowieso een goed idee, al maakt het voor je laptop momenteel niets uit, aangezien die toch alleen met 2.4GHz kan verbinden. Zodra het beide kan is het verstandig om alleen de 5GHz SSID te gebruiken en in devices die 5GHz aankunnen de 2.4GHz te vergeten om juist dit soort ongein te vermijden.
RaLink is aantal jaar terug door MediaTek overgenomen. Dat klopt dus helemaal. Is iig geen Intel NIC.

Meningen over RaLink zijn verdeeld. Ik was vroeger altijd redelijk blij met hun drivers, maar recenter heeft MediaTek niet de beste naam op NIC-gebied (maar eerlijk is eerlijk, enige vendor wiens drivers ik echt goed vind zijn Qualcomm-Atheros, Intel is betrouwbaar maar mist features, Broadcom heeft afgrijselijke quality control issues bij features die nog niet klaar zijn en dan hebben we het niet eens over Quantenna die gewoon beloftes doet die nooit opgeleverd worden...)

Ik denk iig dat het probleem in de lucht zit en dat je naar 5GHz moet om het te vermijden. Second opinion kan echter waardevol zijn: laat eens een van je andere apparaten ook op 2.4GHz verbinden en dezelfde ping doen zoals in je topicstart. Zie je daar zelfde spikes, dan weet je zeker dat het niet aan je laptop of z'n software/drivers ligt.

[ Voor 34% gewijzigd door dion_b op 29-12-2016 10:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tja, je kunt hier heel veel tijd instoppen en dan gaat het misschien een tijdje goed, totdat je een ander issue krijgt door interferentie b.v..
Gamen en Wifi gaat niet samen als je ping-kritisch bent.
Je hebt al een erg strakke verbinding voor wifi..

Testen met 2 devices op dezelfde plek tegelijk is het antwoord.
Beide ping-spike tegelijk -> omgeving/router.
1 wel ander niet -> software/driver
Beide op andere momenten -> kan van alles zijn.

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
KillerAce_NL schreef op donderdag 29 december 2016 @ 10:04:
Tja, je kunt hier heel veel tijd instoppen en dan gaat het misschien een tijdje goed, totdat je een ander issue krijgt door interferentie b.v..
Gamen en Wifi gaat niet samen als je ping-kritisch bent.
Je hebt al een erg strakke verbinding voor wifi..

Testen met 2 devices op dezelfde plek tegelijk is het antwoord.
Beide ping-spike tegelijk -> omgeving/router.
1 wel ander niet -> software/driver
Beide op andere momenten -> kan van alles zijn.
Ik heb anders een perfecte wi-fi verbinding om mee te gamen, ping is stabiel rond de 11-20ms in-game.

Heb je al met 1 ap geprobeerd?

• kuwerti
dion_b schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:56:
[...]

[afbeelding]

[...]

[...]

bedankt voor je zeer uitgebreide reactie. Ik zal eens zo'n andere kaart bestellen om dan te zien of het beter gaat. dank!!

• kuwerti
dion_b schreef op donderdag 29 december 2016 @ 09:56:
[...]

[afbeelding]

[...]

[...]

nou, ik wil dit kaartje gaan kopen maar wil wel even er zeker van zijn dat ie past.

Nu ben ik zoek naar de technische specs van de interface van mijn laptop (Asus X75VD)

Hier zie ik ze niet staan (tweakers-link naar de laptop) .

Op de asus site zelf zie ik ook niet het type interface.

welke kaartje/interface moet ik hier nu selecteren voor de Wifi-card in mijn laptop.

Welke

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Type interface is sowieso mPCIe. Daar hoef je je niet druk om te maken.

Twee dingen zijn relevant:
1) hoe hoog mag kaartje zijn? Full-height of half-height. Wat ik in die wazige foto zie is half-height. De AC7260 is dat ook. Twijfel? Openschroeven en kijken. Sommige laptops hebben overigens schroefgaten voor zowel vol als half.
2) Type antenneconnector. De AC7260 heeft standaard U.fl connectoren, maar je ziet soms laptops met kleinere W.fl connectoren. Dat zijn meestal ook de kleinere laptops. Ook hier: in geval van twijfel, openschroeven en kijken wat er nu in zit.

Oslik blyat! Oslik!

• kuwerti
dion_b schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:19:

1) hoe hoog mag kaartje zijn? Full-height of half-height. Wat ik in die wazige foto zie is half-height. De AC7260 is dat ook. Twijfel? Openschroeven en kijken. Sommige laptops hebben overigens schroefgaten voor zowel vol als half.
2) Type antenneconnector. De AC7260 heeft standaard U.fl connectoren, maar je ziet soms laptops met kleinere W.fl connectoren. Dat zijn meestal ook de kleinere laptops. Ook hier: in geval van twijfel, openschroeven en kijken wat er nu in zit.
Thx. ik ga vandaag ff schroeven en laat het hier weten!

• kuwerti
dion_b schreef op zondag 1 januari 2017 @ 12:19:

ik heb even een foto gemaakt. vlgs mij is er ruimte (hoogte) genoeg.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2l6jvr.jpg

of het U.fl connectors zijn weet ik niet...

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
volgens mij past die Intel kaart er prima in :-)

jammerlijk dat ze zo`n monster ook maar met 2 antennes hebben uitgerust..

404 Signature not found

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Idd, doodzonde. Maarja, marketing: gemiddelde klant let op aantal MHz en formaat. En prijs. Maar totaal niet op WiFi specs enzo. Dus krijg je dit soort zut...

Iig is dit half-height en U.fl, dus die AC7260 past prima.

Oslik blyat! Oslik!

• SMSfreakie
  • Niet online
om maar te zwijgen van de kreten die er eerder gedaan werden..

Zoals Super G 108mbits, Signal UP, Range MAXX, etc :')

wat alleen goed werkt op het moment dat je router die technieken ook snapte :')

404 Signature not found

• kuwerti
dion_b schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:35:
Idd, doodzonde. Maarja, marketing: gemiddelde klant let op aantal MHz en formaat. En prijs. Maar totaal niet op WiFi specs enzo. Dus krijg je dit soort zut...

Iig is dit half-height en U.fl, dus die AC7260 past prima.
thx. ga ik die bestellen.
De Reviews zijn trouwens niet allemaal positief. helemaal als je bedenkt dat ik een Asus X75VD heb en wil gamen :/

[ Voor 30% gewijzigd door kuwerti op 01-01-2017 18:00 ]

• kuwerti
Kaartje erin gezet. alle problemen opgelost. ik ga van een 50mbps naar 90 mbps. upload is ook stukken sneller. thanks all.

• SMSfreakie
  • Niet online
kuwerti schreef op zondag 1 januari 2017 @ 14:38:
[...]

thx. ga ik die bestellen.
De Reviews zijn trouwens niet allemaal positief. helemaal als je bedenkt dat ik een Asus X75VD heb en wil gamen :/
ik was er zelf ook niet positief over... vaak onbekende disconnects met het AP (zowel op 2.4 als 5ghz) misschien dat gewoon een driver issue was, ik weet het niet..

met de broadcom adapter die ik er nu in heb ( en met de juiste driver ;) ) nergens meer last van..

404 Signature not found

Pagina: 1