Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerk TS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mijn netwerk komt niet meer boven 100mbit via een bepaalde route.

Een paar jaar geleden heb ik gbit netwerkkabel door mijn huis heen getrokken en aangesloten op Busch Jeager wandcontactdozen. Dit werkte perfect totdat er deze week een boek op de stekker viel die in een van deze contactdozen zat. Na het opnieuw inklikken van de kabel is de snelheid max 100 mbit. Dezelfde poort op de router aan de andere zijde geeft netjes een gbit als ik ermee test (met dezelfde laptop, om dat uit te sluiten). Met verschillende kabels getest. Er gaat dus onderweg iets fout.

Voordat ik de hele zaak opnieuw moet gaan bekabelen, of erger nog, een nieuwe wandcontactdoos moet plaatsen (sowieso een hels karwei). Heeft iemand nog tips over andere zaken die ik kan checken?

Beste antwoord (via oef! op 27-12-2016 20:54)

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:06
Pinnetje(s) verbogen of gebroken?

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-11 22:56
Waarschijnlijk gewoon een defecte wandcontactdoos. Ik zou de doos er even uithalen en nakijken.

Acties:
  • Beste antwoord

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:06
Pinnetje(s) verbogen of gebroken?

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

Voor 100mbit heb je minimaal 2 pairs nodig (dus 4 van de 8 wires in een UTP kabel)
Voor 1000mbit (1gbit) heb je minimaal 4 pairs (dus 8 van de 8 wires)

In de wandcontactdoos is dus iets stuk of los gegaan waardoor het opbouwen van de verbinding automatisch terug schaalt naar 100mbit.

[ Voor 15% gewijzigd door sHELL op 27-12-2016 20:36 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Masimo/.Maarten heeft gelijk. Ik heb het even bekeken en er is inderdaad een pinnetje verbogen. Na wat gepriegel werkt het nu iets sneller (307/759 op beta.speedtest). Is het mogelijk dat een verbogen pinnetje voor een lagere downloadsnelheid kan zorgen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

oef! schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:53:
Masimo/.Maarten heeft gelijk. Ik heb het even bekeken en er is inderdaad een pinnetje verbogen. Na wat gepriegel werkt het nu iets sneller (307/759 op beta.speedtest). Is het mogelijk dat een verbogen pinnetje voor een lagere downloadsnelheid kan zorgen?
Dat hoeft niet op deze manier :|

[ Voor 8% gewijzigd door Equator op 28-12-2016 07:01 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-11 19:13

sHELL

VR "connoisseur"

Niet nodig

@oef! Hmmmmm, niet dat ik weet.
Als de verbinding aan geeft dat er een 1000mbit verbinding is dan zouden alle aansluitingen goed moeten zijn. Enigste wat ik mij kan voorstellen is dat door het verbuigen een barst is ontstaan in de pin.

Beste wat je kunt doen is een file transfer (van pc naar pc) over die verbinding en kijken of je in de buurt komt van 120 MB/s. (onder voorbehoud dat je hardeschijven snel genoeg zijn)

[ Voor 6% gewijzigd door Equator op 28-12-2016 07:01 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Niet nodig

@TS: je contactdoos is stuque. Zo'n Busch Jaeger kun je gewoon openklikken, daarna kun je het contacblokje vervangen, kost iets van een tientje, ofzo. Leen of koop een punch-down tool, kwartiertje pielen, klaar

[ Voor 31% gewijzigd door Equator op 28-12-2016 07:01 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1