Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag mijn oude hobby, gamen, weer op gaan pakken. Ik speel voornamelijk strategy games, shooters en RPG's. Daarnaast zal ik de computer gebruiken voor fotobewerking (Lightroom en Photoshop) en programeerwerk (R, C++ en Python).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is flexibel, ik heb mezelf echter €900 als budget gesteld voor de computer en ~150-250€ voor de monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een volledige nieuwe computer en beeldscherm nodig. Het beeldscherm valt echter buiten het budget van 900€
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik woon samen met mijn vriending in een relatief klein appartement. De computer moet hier niet het middelpunt worden, vandaar dat ik op zoek ben naar een (relatief) kleine en stille pc.
Daarnaast heeft de desktop wifi nodig aangezien het moeilijk is om een netwerk kabel op de juiste plaats te krijgen.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn voorstel:
Helaas net boven mijn gestelde budget:
Wat verwacht je van ons?
Heeft er toevallig iemand goede, of juist slechte ervaringen? Of zien jullie misschien nog iets dat ik over het hoofd zie?
Ik wil graag mijn oude hobby, gamen, weer op gaan pakken. Ik speel voornamelijk strategy games, shooters en RPG's. Daarnaast zal ik de computer gebruiken voor fotobewerking (Lightroom en Photoshop) en programeerwerk (R, C++ en Python).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is flexibel, ik heb mezelf echter €900 als budget gesteld voor de computer en ~150-250€ voor de monitor.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb een volledige nieuwe computer en beeldscherm nodig. Het beeldscherm valt echter buiten het budget van 900€
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik woon samen met mijn vriending in een relatief klein appartement. De computer moet hier niet het middelpunt worden, vandaar dat ik op zoek ben naar een (relatief) kleine en stille pc.
Daarnaast heeft de desktop wifi nodig aangezien het moeilijk is om een netwerk kabel op de juiste plaats te krijgen.
Ga je overklokken?
Nee
Mijn voorstel:
Helaas net boven mijn gestelde budget:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 218,90 | € 218,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI | € 107,80 | € 107,80 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G | € 288,80 | € 288,80 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart Window | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 21,95 | € 21,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSB | € 93,95 | € 93,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Crucial MX300 m.2 275GB | € 86,42 | € 86,42 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 993,62 | |
Wat verwacht je van ons?
- Ik heb momenteel gekozen voor een 1060 6GB. Is deze 3GB extra daadwerkelijk het geld waard? In welke toepassingen/games ga ik dit merken? Of is het uberhaupt beter om voor de RX 480 te gaan?
- Wat vinden jullie van het gekozen moederbord? Ik ben hierbij terecht gekomen door te zoeken naar een moederbord met wifi en een m2 slot voor de SSD.
- Waar kan ik eventueel nog op besparen gezien ik eigenlijk boven mijn budget uitkom
- Wat zijn jullie suggesties voor een monitor? Ik zat zelf te denken aan 24" en FHD, maar weet verder eigenlijk niet zo goed waar ik op moet letten.
- Ik heb in deze build gekozen voor een SSD van 275GB en een HDD Van 1TB. Een andere optie zou zijn een SSD ca 525GB en geen HDD. Wat is wijsheid?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Cooler Master Elite 110 | € 40,95 | € 40,95 |
| 1 | Fractal Design Core 500 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Fractal Design Define Nano S Zwart Window | € 69,90 | € 69,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 169,80 | |
Heeft er toevallig iemand goede, of juist slechte ervaringen? Of zien jullie misschien nog iets dat ik over het hoofd zie?
[ Voor 0% gewijzigd door siddler op 27-12-2016 19:43 . Reden: Programmeerwerk toegevoegd ]