Toon posts:

Macbook back-up

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik moet mijn MacBook Pro opnieuw binnenbrengen omdat de problemen nog steeds niet opgelost zijn.

Vorige keer heb ik alles handmatig van de computer gedaan, maar vroeg mij af of dit ook met een back-up zou kunnen (via TimeMachine)? Het enige waar ik aan twijfel is of mijn programma's (met licentie) hier niet moeilijk over gaan doen? (Bv. 2 keer activeren, ...)

Even voor de duidelijkheid: Ik wil van de MacBook een back-up maken, harde schijf formatteren (met alles er nog op), Lege OSX herinstalleren, computer naar de winkel brengen en alles terug erop zetten als ik de computer terug heb.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ja, dat is het hele idee van een TimeMachine backup. Waarom zou je dan software opnieuw moeten activeren? Het is toch reeds geactiveerd?

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

zoals sircuri al aangeeft, timemachine backup maakt een backup van 'systemstates'. Dus niet louter en alleen je home map bestandjes, maar ook alle instellingen van programma's. Zo kan je nadat je Mac opnieuw geïnstalleerd is na installatie kiezen voor migration assistent of time machine restore (exacte benaming is me even ontschoten) i.p.v. nieuwe user aan te maken. En daarmee dus alles terugzetten zoals het was. En dat werkt buitengewoon goed, al jaaaaaren. Ik had er ook ooit eens weinig vertrouwen in, want in Windows is dat vaak een belofte die zelfden wordt waargemaakt, maar het werkt niet alleen uitstekend, het is ook nogeens gemakkelijk om te doen. Dus ... geen heractivaties nodig van licenties bij gebruik van dezelfde Mac. Licentie problemen treden alleen soms op wanneer je migreert naar een nieuwe Mac.