Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirixiz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 19:44
Al een poosje ben ik op zoek naar een kaku oplossing voor gebruik achter onze huidige busch-jager dimmers.

Wat ik graag zou willen is dat ik met de dimmers van busch-jaeger altijd bepaal hoe fel de verlichting brandt, maar dat ik wel draadloos de verlichting kan in- en uitschakelen.

Waar ik bang voor ben is dat wanneer ik een kaku schakelaar gebruik, dat de dimstand genegeerd wordt en dat de verlichting op de maximale stand zal gaan branden.

Wat ik uiteraard begrijp is dat de aan/uit functie dan niet werkt wanneer de kaku schakelaar uit staat, maar dat neem ik voor lief.

Iemand ervaring mee?

Ik ben overigens niet gebonden aan specieke oplossingen of producten.
Als een RPi het goedkoopst icm modules de beste oplossing biedt, dan behoort dat ook tot de mogelijkheden.

Also known as xirixiz

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09 00:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Kan je eenvoudig testen, lampen aan op halve snelheid en gooi de stroom er af en weer op, komen ze dan op dezelfde snelheid weer terug? Zo ja kan je gewoon een kaku schakelaar er achter plaatsen.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 16:42
Nou gaat je kaku schakelaar werken op de gedimde spanning? Als boven genoemde test werkt zou ik hem voor de dimmer plaatsen ipv erna.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirixiz
Klinkt erg logisch. Meteen getest, stroom er af, stroom er op geeft de lichtsterkte zoals was ingesteld voordat de stroom er af ging.

Maar het antwoord van The-Source is idd waar ik mij zorgen over maakte, maar voor de dimmer plaatsen kan natuurlijk ook gewoon, daar heb ik helemaal niet aan gedacht.

[ Voor 40% gewijzigd door xirixiz op 27-12-2016 18:50 ]

Also known as xirixiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

xirixiz schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:47:
Klinkt erg logisch. Meteen getest, stroom er af, stroom er op geeft de lichtsterkte zoals was ingesteld voordat de stroom er af ging.

Maar het antwoord van The-Source is idd waar ik mij zorgen over maakte, maar voor de dimmer plaatsen kan natuurlijk ook gewoon, daar heb ik helemaal niet aan gedacht.
Je moet hem ook nooit na de dimmer plaatsen, er voor gaat tenminste ook de spanning van de dimmer af.

Ik gebruik zelf een dimmer van kaku, die ligt gewoon in de behuizing van de lamp en kan ik dus met de afstand bediening aan/uit en dimmen. 24,- voor een led dimmer, probeer dat maar eens met een knop versie in een verdeeldoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xirixiz
Rol-Co schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:12:
[...]

Je moet hem ook nooit na de dimmer plaatsen, er voor gaat tenminste ook de spanning van de dimmer af.

Ik gebruik zelf een dimmer van kaku, die ligt gewoon in de behuizing van de lamp en kan ik dus met de afstand bediening aan/uit en dimmen. 24,- voor een led dimmer, probeer dat maar eens met een knop versie in een verdeeldoos.
Daar heb ik over getwijfeld, maar ik heb geen zin om steeds een ab te pakken of een app te openen om de dimstand aan te passen.

Also known as xirixiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

xirixiz schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:21:
[...]

Daar heb ik over getwijfeld, maar ik heb geen zin om steeds een ab te pakken of een app te openen om de dimstand aan te passen.
Jij loopt liever naar de muur :)

Die ab, kan je ook aan de muur hangen met een magneetstripje bijv, dan kan je hem eventueel wel mee nemen.

Pagina: 1