Toon posts:

Wil ipv W10 W7 op nieuwe laptop garantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag een nieuwe laptop gekocht met W10 er op voorgeïnstalleerd. Ik heb liever W7 erop staan. De schijf voor W7 heb ik.

Maar kan de leverancier resp. fabrikant in geval van pech weigeren om de reparatie onder garantie uit te voeren?

Sorry. In verkeerde subforum geplaatst maar wil niet dubbelposten.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2016 17:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zet je topic wel op de juiste plek. CSA -> WOS.

Het kan zijn dat ze voordat ze je helpen vragen om Windows 10 terug te zetten. Denk ook even heel goed na of je echt met een oud OS wilt gaan werken. Er is in principe geen enkele reden om naar W7 te gaan, anders dan nostalgie en 'tussen de oren' redenen. Kijk ook eerst even in hoeverre je hardware wordt ondersteund. Als je kaby Lake al hebt, dan zit je met W7 toch echt in een unsupported hoek. Om over de rest van de hardware nog maar te zwijgen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:30
De garantie blijft ongewijzigd.
Let er wel op dat als deze ooit geretourneerd wordt het eerste wat gedaan wordt er een nieuwe image van windows 10 op plaatsen. Alle data die erop staat is dan pech gehad.

Qua spellen is er een verschuiving gaande van Directx-11 naar 12. Daarvoor heb je ook Windows 10 nodig.
Tenzij je echt programma's hebt die niet onder 10 draaien is mijn advies om even te wennen aan de nieuwe look and feel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:25:
Vandaag een nieuwe laptop gekocht met W10 er op voorgeïnstalleerd. Ik heb liever W7 erop staan. De schijf voor W7 heb ik.
Het besturingssysteem beïnvloed de garantie op de hardware niet. Maakt dus niet uit of je Windows 7 draait of iets anders.

Onderzoek wel of je Windows 7 kan draaien op die laptop. De ondersteuning voor Windows 7 begint sterk terug te lopen. Driver ondersteuning bij nieuwe consumenten laptops voor Windows 7 is minimalistisch. Windows 7 heeft ook verminderde ondersteuning voor Skylake CPU's en nieuwer. Het gevolg kan zijn dat Windows 7 niet echt goed zal werken op de hardware of deze niet ten volle kan benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hero of Time dank voor het verplaatsen van mijn topic.

Garantie lijkt dus geen probleem maar neem ik alle opmerkingen van jullie m.b.t. tot o.a. drivers etc. stof tot nadenken. Spellen/gamen doe ik niet en dus voor mij geen issue. Zal verder eens onderzoeken welke software die ik gebruik niet onder W10 wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Drivers gaan zeker lastig worden. Verder zou ik je aanraden om voor Windows 10 te gaan tenzij het niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:17:
Spellen/gamen doe ik niet en dus voor mij geen issue. Zal verder eens onderzoeken welke software die ik gebruik niet onder W10 wil draaien.
Het probleem met drivers is veel niet zozeer gaming, maar eerder een vraag of bijvoorbeeld je wifi kaart wel zal werken. Op dat soort zaken zal het eerder uitdraaien dan wat fps missen in een game.

Meeste software die onder Windows 7 werkt zal ook onder 10 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:13
Er zijn veel gebruikers die Windows 7 nog prefereren hoor.

Maar voor drivers check Snappy Driver Installer
Download hiermee van te voren eerst de essentiele driverpacks zoals Chipset, Network,Wifi enz

Ook nog:
Gratissoftwaresite.nl: Installeer alle updates voor Windows 7 sinds 2011 in één keer met een enkele download voor een makkelijke herinstallatie

En:
Gratissoftwaresite.nl: Hoe kun je zeer trage en niet-werkende Windows Update weer snel laten updaten in Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:32

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mocht je alsnog Windows 7 willen draaien voor specifieke doeleinden, kan je altijd overwegen om een VM te maken met een W7 image.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1