MSI GTX 1070 8G VS MSI GTX 1070 gaming X VS EVGA 1070

Pagina: 1
Acties:

• Zmp
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01-01 21:34
Ik wou vandaag een nieuwe videokaart bestellen en had mijn keuze eigenlijk al gemaakt voor een EVGA de GTX 1070 SC GAMING ACX 3.0, leek mij een prima kaart.

Toen zag ik in de pricewatch de MSI Gforce GTX 1070 GAMING 8G staan. Dat is dus niet de gaming X maar als ik het internet er op nazoek lijkt dit qua hardware om dezelfde kaart te gaan als de gaming X die bijna 70 euro duurder is (maar dan niet standaard overklokt). De MSI kaart is nu zelfs goedkoper dan de de EVGA...

Nu heb ik zelf nog nooit een kaart overgeklokt maar hoe moeilijk kan het zijn?

Mijn vraag: Mis ik iets of is een MSI GTX 1070 (non gaming X) voor 429 gewoon veruit de beste deal? (De EVGA is 470 en de MSI gaming X in 499 euro). Ik raak een beetje verward door deze goedkopere versie van MSI.

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07-02 12:18
Wat je mist is de uitstekende garantie en after service van EVGA. Maar als je kaart niet stuk gaat heb je die niet echt nodig.

En overklokken van een videokaart is zeer simpel. De vraag is wel hoe ver je de kaart kunt overklokken, elke chip heeft zijn eigen maximum. Als een kaart verkocht wordt met een hogere basisfrequentie kun je de kaart terugsturen als hij die niet stabiel kan houden. Een kaart die niet echt wil overklokken maar wel zijn opgegeven basisfrequentie haalt kun je niet terugsturen.

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
de verschillen tussen de verschillende varianten van een 1070 zijn zo klein dat je nooit iets mist .

waar je meer op moet Letten of de koeling stil is en garantie goed is.

koeling is van alle genoemde kaarten goed en stil.

bij msi moet je altijd je kaart opsturen ook al is er iets kleins. en soms gaat communicatie wat lastig (mijn ervaring)

hoor wel dat evga iets beter daar mee is.

overclocken steld niks voor letterlijk paar sliders verschuiven en je bent er al

ik zou de kaart kiezen die je het mooist vind of beter uit komt voor je portemonnee.

• BramVroy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 17:52
De keuze tussen modellen hangt vaak af van persoonlijke prioriteiten, zoals hierboven vermeld. Wat vind je belangrijk? Geluidsproductie, prestaties, warmteontwikkeling, je portefeuille?

Voor de eerste drie zoek je het beste wat benchmarks op die de kaarten vergelijken.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GTX 1070 + Asus ROG PG279Q scherm (1440p/165Hz/IPS/G-sync)

Snap niet geheel waarom hier weer nu een apart topic voor nodig is?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof