Toon posts:

PS2 Backward compatibility

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is het eigenlijk gesteld met de kwaliteit van de ps1 spellen op een ps2 ?
Enhancht de ps2 ook nog dingen aan ps1 spellen ook al is het er niet voor gemaakt?

en haal je ook meer fps..? er zijn toch wel psx games (final fantasy 9) die op meerdere punten wel lage fps hadden.

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52
Ik speel weinig PSX spellen met mijn PS2, degene die ik speel zien er identiek uit, en spelen ook niet sneller. Er schijnen spellen te zijn die er beter uit zien, zoals Vagrant Story, maar dat kan ik niet checken (ik heb Vagrant Story uit de VS, en mijn PS2 is niet gechipped). Hetzelfde gaat op voor FFIX.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Je moet ff een drivertje anders zetten, dan zien je PSX spellen er zeker mooier uit (de nieuwere beter dan de oude)...
Wat je doet: PS2 zonder cd er in aan, als je in het browser/config menutje komt op driehoekje drukken (knop voor versie) dan bij videodriver selecteer je vloeiend, terug naar het beginscherm, PSX-spel er in, en gamen maar!
Het scheelt in de graphics soms redelijk veel (Tony hawk 2 bv), maar fps weet ik niet...

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Uiteindelijk komt het er gewoon op neer dat PSX2 weinig verandert aan de PSX spellen. Ze spelen hetzelfde en zien er precies hetzelfde uit. Misschien wat vloeiender, maar that's it...

Vandaar ook dat Sony zo'n hekel heeft aan Bleemcast... De PSX-spellen zien er op Dreamcast beter uit dan op PSX2! 2x zo hoge resolutie & anti-aliasing :)

Verwijderd

Misschien iets anders wat betreft backwards compatibility, maar kan ik ook mijn PSX joysticks en memorycard gebruiken op een PS2?

Verwijderd

Op de Ps2 kan een optie aanzetten waardoor de spellen er iets mooier uit komen te zien, bij sommige spellen krijg je echter heel vaag de randen van de "sprites" te zien.

Verder merk je (afhankelijk van het spel) dat de laadtijden iets minder lang zijn.

• Ares
Op dinsdag 25 september 2001 15:44 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Misschien iets anders wat betreft backwards compatibility, maar kan ik ook mijn PSX joysticks en memorycard gebruiken op een PS2?
JE kunt je oude joypads gewoon gebruiken! Memcards werkt zo: PSX spel, PXS msm. card, PS2 spel, PS2 mem card, andersom werkt NIET!
Lekka handig, IK zal er wel meteen ff bijzeggen dat GT3 alleen, maar dan ook alleen met het originele stuurtje werkt! (van fl 429,- :(, thank you sony!)

Verwijderd

Thanx Ares, dan is dat ook weer duidelijk :)

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:50
PS2 doet weinig aan PSX spellen. FFIX loopt soms gewoon sloom op een PS2, is een beetje vaag. PS2 is vele male sneller dan de PSX.

iRacing Profiel

Verwijderd

Ja, je ziet er idd maar weinig van hoor. Maar dit geeft me wel het gevoel dat die PSX-spellen niet totaal nutteloos zijn geworden...

• Ares
Op woensdag 26 september 2001 12:02 schreef Ex_Inferis1 het volgende:
Thanx Ares, dan is dat ook weer duidelijk :)
U r Welcome, meer vragen, m'n ICQ lijkt offlien te zijn, maar soms is ie dat niet ;) (I luv invisible), dus je kan altijd een ICQ berichtje sturen, antwoord kan ff duren soms...
Pagina: 1