Foscam NVR + IP CAM

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-04 15:36
Wat ik wil bereiken:
Buiten een IP camera plaatsen met de mogelijkheid 24/24u op te nemen (+ bewegingsdetectie voor gebeurtenissen)

Waar heb ik aan gedacht:
1x Foscam FI9901EP (4MP POE camera)
1x Foscam FN3104H (NVR)
1x TP-Link TL-PoE150S (POE injector).

Het is met echter niet helemaal duidelijk of dit allemaal samen kan werken.
De resolutie van de ipcam is alleszins hoger dan wat de NVR aankan.. ik hoop echter dat hij gewoon in 1080p kan opnemen terwijl ik live wel in hogere resolutie kan kijken. Geen idee of dit klopt.

Verder is dit een POE camera en is de NVR niet POE (ik ga de camera sowieso niet rechtstreeks op de NVR hangen.. dus of de NVR nu POE is of niet lijkt me niet relevant).
Ik kan ook niet eenduidig opmaken of de POE camera nu stroom moét krijgen via RJ45 (of bvb keuze tussen adapter en RJ45).
Als die via RJ45 moet.. dan was ik dus van plan vlak voor de camera een POE injector te zetten en deze verder te laten gaan naar de camera.
De camera en NVR zouden beiden op hetzelfde netwerk hangen.. maar daar zitten minstens wel minstens 2 switchen tussen.

Iemand enig idee of dit allemaal kan werken.. en/of er betere oplossingen zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb je al gekeken naar een comptabelity list voor de NVR vaak gaat het niet om resolutie maar om protocol of het samen werkt. POE levert de stroom dynamisch bereik us het is een adapter of POE.
Je wilt hem buiten hangen kijk in plaats van resolutie liever naar lichtgevoeligheid en dynamisch bereik die zijn veel belangrijker voor een goed plaatje. En vooral niet vergeten netjes even aangeven dat er een camera hangt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Je kan ook kijken naar Ubiquity. Is wel duurder, maar werkt goed, en is betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik heb zelf een klein hikvision systeem met een 1,8 MP turret camera (voor buiten) en 4 poorten op de nvr die zelf poe uitgeven, en dat werkt allemaal "right out of the box"

Ik sluit hierbij de camera rechtstreeks aan op de nvr via een cat5 kabel van een meter of 30

Ding heeft hdmi en vga uit, en dat word tegelijktijd ondersteunt (de nvr leeft op zolder)
Ik heb een hdmi scherm in de woonkamer met 10 meter hdmi kabel naar zolder, en bij de nvr staat een oude vga monitor.

En ik heb een raspberry pi 2b zover gekregen dat ie de beelden live kan streamen naar weer een extern scherm (via het netwerk)

Ben nu hard aan het sparen om meerdere camera's te kunnen kopen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
Frogmen schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:53:
Heb je al gekeken naar een comptabelity list voor de NVR vaak gaat het niet om resolutie maar om protocol of het samen werkt. POE levert de stroom dynamisch bereik us het is een adapter of POE.
Je wilt hem buiten hangen kijk in plaats van resolutie liever naar lichtgevoeligheid en dynamisch bereik die zijn veel belangrijker voor een goed plaatje. En vooral niet vergeten netjes even aangeven dat er een camera hangt.
Van de NVR vond ik niet echt een compatibility lijst.. er stond wel dat "alle Foscam HD cameras" ondersteund waren maar ik had toch liever iets meer zekerheid.

Heb ongeveer dezelfde vragen gesteld aan Foscam zelf (en heb tegen mijn verwachting in zelfs snel antwoord gekregen).

- NVR en camera zouden samen werken
- de POE cameras kunnen zowel stroom krijgen via POE óf via adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lacroix
Anoniem: 203842 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 22:39:
Je kan ook kijken naar Ubiquity. Is wel duurder, maar werkt goed, en is betrouwbaar.
Amai, echt wel duur. Zijn die dan zoveel beter?
Bedankt voor de tip alleszins. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Lacroix schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:33:
[...]

Amai, echt wel duur. Zijn die dan zoveel beter?
Bedankt voor de tip alleszins. :)
JA die zijn zoveel beter maar alle waar naar zijn geld dus verwacht niet teveel.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Laten we het zo zeggen: Beeld is OK voor avond en nacht. De beheers mogelijkheden zijn super, volledige (browser) bediening, goede ondersteuning (helpdesk). Regelmatig firmware updates etc...

Ja, het kost meer, maar het is een éénmalige uitgave. Daarna heb je alleen maar plezier.
Pagina: 1