Wat aansluiten op touch screen op muur?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:51

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Ik heb in mijn woonkamer tegenover mijn keuken een 21" touchscreen aan de muur hangen (met allerlei aansluitingen, oa HDMI). Die had ik ooit aangesloten op een PC, maar die is inmiddels verdwenen. Ik heb er nu wel een Chromecast aan hangen, maar die functionaliteit is te beperkt.

Wat ik graag zou willen via het scherm:
- foto slideshows
- status weergave/bediening van HomeWizard (of eventueel Domoticz)
- recepten zoeken

En wellicht nog meer. Mooiste zou zijn als ik het allemaal tegelijk op het scherm kan krijgen (via frames of zo). Ik heb er geen keyboard aan hangen.

Dus ik ben op zoek naar iets waaraan ik de touchscreen kan hangen. Vereisten:
- niet te duur (<100 euro)
- energiezuinig, want staat altijd aan
- gebruiksvriendelijk qua configuratie

Iemand inspiratie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

product: Intel Compute Stick
Of een Android variant, prima via dx.com of andere Chinese kanalen te krijgen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Thanks, ga ik checken.

Ik heb overigens de mogelijkheid om, via een gat achter het scherm, kabels door te trekken naar de voorraadkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:49
Wat ik zelf graag zou willen is een virtuele boekenkast van al mijn epubs. Misschien is dat leuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Topicstarter
Henk, bedoel je om iets uit te zoeken? Want lezen op een scherm aan de muur is niet zo comfortabel :P

Die computer sticks lijken me wel aardig, maar 100+ plus voor een Windows variant vind ik aardig aan de prijs. Iemand ervaring met een Windows variant <100 euro of een goede Android variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
vanDaal schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:47:
Henk, bedoel je om iets uit te zoeken? Want lezen op een scherm aan de muur is niet zo comfortabel :P

Die computer sticks lijken me wel aardig, maar 100+ plus voor een Windows variant vind ik aardig aan de prijs. Iemand ervaring met een Windows variant <100 euro of een goede Android variant?
Ik heb ze op aliexpress gezien voor 60 volgens mij 75 met windows. Zou ik daar nog even kijken. Ik zocht op intel windows 10 en dan sorteren op prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deguus
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-07-2024

deguus

shit pf laad nit

De Raspberry Pi 3 zou best wel wat aan moeten kunnen ,misschien is dat een optie

its the Guus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Of een 2dehands desktop pc op de kop tikken? Voor minder dan 100e moet je toch wel iets kunnen vinden? En dat ding dan in de voorraadkast monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2016 @ 18:17:
Of een 2dehands desktop pc op de kop tikken? Voor minder dan 100e moet je toch wel iets kunnen vinden? En dat ding dan in de voorraadkast monteren.
Als dat ding veel aanstaat, zou ik dan toch echt kiezen voor een pi3 of intel compute stick ivm zuinigheid. Een 2e hands dekstop staat idle al best wat lucht te verwarmen zonder dat t nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:49
vanDaal schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:47:

Ja om uit te zoeken. Een soort moderne variant van een boekenkast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:08
Je zou hier eens naar kunnen kijken, in de categorie zuinig maar veel mogelijkheden: http://up-shop.org/4-up-boards
Pagina: 1