Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan bootorder niet veranderen (HP DC7600)

Pagina: 1
Acties:

• hjansen2
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-01-2021
Beste,

Middels deze weg wil ik ieder om hulp vragen! Ik kom er zelf niet meer uit na veel geklungel.

De eerste hardeschijf van dit Minecraft beestje van me zusje was overleden, ik dacht nou geen probleem, ik bestel eentje via de V&A, 2 dagen later binnen gekregen, ik heb in de desktop gedaan, power cable en sata kabel erin gestoken, originele Windows 7 CD erin, en ja hoor! Hij begon met installeren, na 5 minuten stopte die opeens, een foutmelding dat Windows niet volledig was blablabla en dat ik vervolgens de herinstallatie procedure moest vervolgen, hij zou opnieuw opstarten, hij installeert niet opnieuw.

Hij start nu direct vanaf de HDD en krijg dan de foutmelding dat Windows niet volledig is geinstalleerd! Nu wil ik de bootorder in de BIOS veranderen, zodat die eerst de DVD Drive pakt en vervolgens de HDD, dit lukt niet, dat gezegd hebbende ik kan helemaal niks veranderen in de BIOS..

Probleem is dus dat ik Windows niet geinstalleerd krijg.. Als ik de HDD loskoppel en vervolgens de DVD boot, kom ik in Windows, vervolgens doe ik de HDD koppelen maar vind die hem niet in de installatieprocedure van Windows.. Hij ziet hem wel als :/X BOOT.

Van de HP website betreffende het wijzigen van de bootorder word ik ook niet veel wijzer..
Als u meer informatie nodig heeft, laat het me dan aub weten, dan zal ik zo snel mogelijk reageren!

Bedankt voor uw hulp,

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Kom je wel in de BIOS?

-->

Turn on or restart the computer.
While the display is blank, press the f10 key to enter the BIOS settings menu.

note:
The BIOS settings menu is accessible by pressing the f2 or the f6 key on some computers.

Select the Advanced tab using the right and left arrow keys.
Use the up and down arrow keys to select Boot Order.
Follow the on-screen instructions to change the boot order.

Wijs eens aan waar je in dit proces vastloopt?

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• hjansen2
Neodymium schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:34:
Kom je wel in de BIOS?

-->

Turn on or restart the computer.
While the display is blank, press the f10 key to enter the BIOS settings menu.

note:
The BIOS settings menu is accessible by pressing the f2 or the f6 key on some computers.

Select the Advanced tab using the right and left arrow keys.
Use the up and down arrow keys to select Boot Order.
Follow the on-screen instructions to change the boot order.

Wijs eens aan waar je in dit proces vastloopt?
Bedankt voor je snelle reactie, dat ten eerste.

Als ik bij opstartvolgorde op enter klik, krijg ik vervolgens de bootorder te zien, namelijk SATA (Hardeschijfnaam) En dan DVD, ik krijg als optie's om ze te verwijderen (F5) of te slepen (ENTER). Hij doet geen van beide, ik kan nergens iets veranderen, heb ookal meerdere malen de default BIOS settings aangeklikt wat wel werkte.

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Ooit in een vaag verleden heb ik de PAGE-UP en PAGE-DOWN buttons gebruikt... Wellicht kun je er even een foto van maken (als alternatief van een screenshot) en hier uploaden (imgur).

• hjansen2
Neodymium schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:57:
Ooit in een vaag verleden heb ik de PAGE-UP en PAGE-DOWN buttons gebruikt... Wellicht kun je er even een foto van maken (als alternatief van een screenshot) en hier uploaden (imgur).
Wilt ook helaas niks doen, heb een imgur linkje, waarin staat wat de opties zijn, geen van allen werken naar mijn idee, of ik doe iets fout wat ik betwijfel..

't Linkje http://imgur.com/cY0ypFz

Edit: Heb zojuist een YT filmpje gezien van iemand die het wel lukt op een HP 7800 Ultra Slim, ik krijg het niet werkend..

[ Voor 11% gewijzigd door hjansen2 op 27-12-2016 17:06 ]

• Neodymium
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

hjansen2 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:03:
[...]

Wilt ook helaas niks doen, heb een imgur linkje, waarin staat wat de opties zijn, geen van allen werken naar mijn idee, of ik doe iets fout wat ik betwijfel..

't Linkje http://imgur.com/cY0ypFz

Edit: Heb zojuist een YT filmpje gezien van iemand die het wel lukt op een HP 7800 Ultra Slim, ik krijg het niet werkend..
Staat er onder het kopje geadvanceerd wellicht "ook" iets over boot order?

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:12
Als ik de instructies lees dan zou het volgende moeten werken

Met de cursor op atapi cd-rom-drive gaan staan, vervolgens op enter drukt en dan pijltje omhoog, wellicht bevestigen met enter.
Daarna F10 om op te slaan

Lukt dit ook niet?

Bla Bla Bla

• hjansen2
Neodymium schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:07:
[...]

Staat er onder het kopje geadvanceerd wellicht "ook" iets over boot order?
Er staat een kopje 'opstartopties', hier staan settings zoals POST-stand, F10 Prompt, niks relevants, kan hier ook niks wijzigen, daar krijg ik nieteens een optie voor.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Is het misschien + en - gebruiken?

• hjansen2
MarchelHoek schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:07:
Als ik de instructies lees dan zou het volgende moeten werken

Met de cursor op atapi cd-rom-drive gaan staan, vervolgens op enter drukt en dan pijltje omhoog, wellicht bevestigen met enter.
Daarna F10 om op te slaan

Lukt dit ook niet?
Dit lukt niet, hij pakt hem niet vast en kan niks slepen, kan hier alleen eigenlijk de bootorder bekijken, en op ESC drukken om in de bios te komen.. Kan nergens in de BIOS wat veranderen.

• hjansen2
johnkeates schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:09:
Is het misschien + en - gebruiken?
Dit werkt helaas ook niet.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Denk dat er een wachtwoord op het bios zit;

Verwijderen volgens deze instructies:
http://h30434.www3.hp.com...tor-computer/td-p/1620445
This is what you need to do to clear the BIOS password on a dc7600...

1. Shut down and unplug the PC. Disconnect everything hooked up to the PC. Keyboard, mouse, monitor, printer...everything.

2. Press the power button to drain any residual power from the PC.

3. Open the case, and locate the green password jumper on the motherboard. On the CMT, it is very near the SATA primary HDD data connector.

There is also a green light close by, but of course that will be off for you.

4. Anyway, locate that jumper and remove it and place it somewhere for safekeeping. Some folks just put it on only one of the 2 pins. I prefer to remove it.

5. Now, connect the cables. etc and boot up the PC. The password should now be cleared.

6. Shut down the PC and place the green jumper back on the two pins and put everything back together.

• hjansen2
Vorkie schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:12:
Denk dat er een wachtwoord op het bios zit;

Verwijderen volgens deze instructies:
http://h30434.www3.hp.com...tor-computer/td-p/1620445

[...]
Er zat idd een wachtwoord op, heb dat groene 2 pinnige dingetje verwijderd, bootorder veranderen is ook zojuist gelukt, ik ga nu WIndows proberen te installeren! Dank is groot!

Windows is aan het installeren! Dank voor alle hulp! Mag wat mij betreft een slotje op!

[ Voor 7% gewijzigd door hjansen2 op 27-12-2016 17:22 ]

Pagina: 1